Kilka faktów o pozycjonowaniu stron internetowych, które warto znać
Każda wchodząca na rynek firma ma przed sobą dwa cele: rozwój i zarobki. Jeżeli więc mija kolejny miesiąc życia przedsiębiorstwa, a żaden z tych punktów nie został zrealizowany, pora na podjęcie dodatkowych działań. Jednym z najpowszechniejszych i najbardziej opłacalnych obecnie kroków jest pozycjonowanie firmowej strony internetowej. Dzięki temu staniesz się rozpoznawalny w sieci, a potencjalni Klienci dużo łatwiej trafią na Twoją witrynę. Zanim jednak podejmiesz się pozycjonowania we współpracy z agencją, poznaj cztery najważniejsze zasady rządzące światem SEO. Zgromadziliśmy je tutaj specjalnie dla Ciebie!
Przed pozycjonowaniem trzeba dobrze poznać witrynę
Pozycjonowanie stron, których się nie zna, jest jak jazda na nartach bez wcześniejszego poznania teorii. Właściwie jest to możliwe, ale jedynie przez kilka sekund – a dodatkowo ryzykujemy spektakularnym upadkiem. Jeżeli więc skontaktowałeś się z agencją, która na wstępie twierdzi, że szybko rozreklamuje Cię w sieci, a jednocześnie nie zadała żadnych pytań i nie zajrzała na Twoją stronę, lepiej szybko odłożyć słuchawkę. Dobra agencja, jak na przykład AFTERWEB, zainteresuje się obecną sytuacją witryny. Specjalista chętnie dowie się, z jakim problemem przychodzisz, czego oczekujesz i dlaczego wysłałeś wiadomość z zapytaniem o ofertę. Na tej podstawie będzie w stanie określić, jakich działań potrzebuje Twoja strona i dobierze odpowiednie.
Do każdej strony należy podejść indywidualnie
Wyobraź sobie, że wyjeżdżasz w podróż służbową za granicę. Pośrednik biura podróży, do którego przyszedłeś, ma w ofercie jedynie hotele, w których są pokoje z prywatnymi basenami, apartamentami o wielkości 50 metrów kwadratowych, z bogato wyposażonym barkiem i dołączonym pakietem SPA. Ty całe dnie musisz spędzać na spotkaniach i konferencjach, a w hotelu chcesz się jedynie wyspać. Dlaczego masz więc płacić za coś, z czego nawet nie skorzystasz? Wybierając agencję, skup się więc nie na tych, które proponują gotowe rozwiązania idealne dla każdej branży, ale zdecyduj się na tę oferującą usługi idealnie dopasowane do Twoich potrzeb. Przecież jeśli masz biznes, którego obszarem działania jest jedynie Poznań, nie będziesz chciał reklamować się na Podlasiu.
Sprawdzone metody są lepsze, niż najnowsze trendy w SEO
Nowości są kuszące, dlatego wiele agencji marketingowych stosuje ten chwyt dla przyciągnięcia Klienta. Za taką ofertą zwykle nie idzie zapoznanie się z reprezentowaną przez Ciebie branżą, Twoimi oczekiwaniami i życzeniami, ale gotowy pakiet standardowych działań wykorzystywanych przy każdej okazji. Kontaktując się z wybraną agencją, przekonaj się więc, jakie metody proponuje i czy czasami nie zamierza eksperymentować z Twoją stroną internetową. Godna zaufania agencja SEO stosuje sprawdzone sposoby na wykorzystanie dostępnych narzędzi, a jeśli zamierza testować nowe rozwiązania, powinna Cię o tym wcześniej poinformować.
Za wiedzą specjalistów idą widoczne rezultaty
Nawet najkorzystniejsza i najlepiej przygotowana oferta nie zostanie zrealizowana, jeśli nie zajmą się nią profesjonaliści. Ich doświadczenie oraz posiadana wiedza pozwolą na wypełnienie wszystkich punktów planu i zapewnienie Twojej firmie widoczności w internecie. Na stronie agencji, tak jak w AFTERWEB, powinieneś znaleźć zakładkę „Zespół”. Tam dowiesz się, kto pracuje w danym miejscu, jakie ma obowiązki, a nawet – jak wygląda. Warto bowiem poznać osoby, które będą zajmowały się pozycją Twojej witryny w wyszukiwarce.
Materiał zewnętrzny