Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Reklamowali, pytali, skarżyli. Półtora tysiąca klientów szukało pomocy

Udzielane były bezpośrednio w biurze, telefonicznie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. Łącznie było ich ponad 1,5 tysiąca. Mowa o poradach i informacjach prawnych, jakich udzielono mieszkańcom naszego regionu, którzy zgłosili się do biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl.

Reklamowali, pytali, skarżyli. Półtora tysiąca klientów szukało pomocy

POWIAT Rzecznicy praw konsumenta funkcjonują niemal w każdym powiecie. Także w naszym. Funkcję tą pełni Dariusz Kalemba. Jego rolą jest przede wszystkim udzielanie konsumentom porad oraz informacji prawnej. - Nasza działalność jest bardzo ważna dla mieszkańców powiatu wodzisławskiego. To właśnie tutaj uzyskują wsparcie i pomoc w egzekwowaniu swoich praw - mówi Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu Śl.

Ponad 1,5 tysiąca udzielonych porad

W zeszłym roku wodzisławskie biuro powiatowego rzecznika konsumentów udzieliło 1686 porad i informacji prawnych z zakresu ochrony interesów konsumentów. Na ich wniosek sporządzono 255 spraw pisemnych oraz wystosowano 1157 pism. Ponadto 6-krotnie zawiadomiono policję o popełnieniu wykroczenia i 20-krotnie wystąpiono do mundurowych z prośbą o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi przez przedsiębiorców. - Dodatkowo wykonaliśmy kilkaset czynności nierejestrowanych, pomagając konsumentom wymagającym szczególnej pomocy np. osobom starszym. Czynności te polegały na sporządzaniu pism reklamacyjnych, pomocy w wypełnianiu druków reklamacyjnych, bezpośrednich kontaktach telefonicznych lub mailowych z przedsiębiorcami - mówi Dariusz Kalemba.

Na co się skarżyli mieszkańcy?

Udzielone przez rzecznika porady i informacje prawne dotyczyły reklamacji towarów, usług oraz informacji ogólnych. Udzielane były bezpośrednio w biurze, telefonicznie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. O co najczęściej pytali i na co się skarżyli mieszkańcy powiatu wodzisławskiego? Jak informuje Dariusz Kalemba, najwięcej reklamacji dotyczyło jakości towarów. - 384 porad dotyczyło urządzeń RTV i AGD, telefonów oraz sprzętu komputerowego. 168 porad udzieliliśmy w sprawach odzieży i obuwia, a 123 - mebli i artykułów wyposażenia wnętrz - wylicza. Porady reklamacji usług najczęściej dotyczyły branż remontowo-budowlanych, telekomunikacyjnych oraz ubezpieczeniowych. Kolejno ich ilość wynosiła: 90, 80 i 53.

Skąd najczęściej proszono o pomoc?

– Negatywnym zjawiskiem powodującym spory konsumenckie jest nierespektowanie lub niekorzystne interpretowanie praw przez sprzedawców i usługodawców. Ważną rolę rzecznika okazuje się działalność interwencyjna i mediacyjna w tym zakresie - mówi Dariusz Kalemba. Dodaje, że działalność biura cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców powiatu wodzisławskiego. Świadczy o tym liczba kontaktujących się z nim mieszkańców. W 2019 r. do biura rzecznika trafiło 255 wniosków i pism od konsumentów z prośbą o pomoc. Najwięcej z nich, bo aż 101 wystosowali wodzisławianie. Następni byli mieszkańcy: Radlina - 33, Gorzyc - 26, Rydułtów - 25, Godowa - 24, Pszowa - 21, Mszany i Marklowic - po 8 oraz Lubomi - 7.

(juk)

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].