Chcą budować u nas kolej. To może oznaczać wysiedlenia
CPK konsultuje przebieg linii kolejowych w naszym powiecie i przedstawia trzy warianty. Dobrze zapoznać się z nimi i wziąć udział w konsultacjach.
REGION, GODÓW Dwa tygodnie temu informowaliśmy o planach budowy tzw. szprychy nr 7 czyli linii kolejowej dużych prędkości, która ma połączyć nasz region z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Jego budowa planowana jest w podwarszawskim Baranowie. Jednym z elementów owej szprychy ma być budowa nowej linii kolejowej nr 170 od granicy państwa w Łaziskach przez Jastrzębie do Chybia i dalej w kierunku Katowic.
Tymczasem Spółka Centralny Port Komunikacyjny, która została powołana do realizacji budowy CPK i towarzyszącej mu infrastruktury 10 lutego rozpoczęła pierwszy etap konsultacji społecznych dokumentu „Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego”. Jednym z elementów tego dokumentu są konsultacje i wizualizacje przebiegu linii kolejowych, które mają skomunikować cały kraj z CPK. Wśród nich wspomnianej linii kolejowej nr 170. To dokument bardzo ciekawy z punktu widzenia mieszkańców powiatu wodzisławskiego. Dlaczego? Zaprezentowano w nim trzy warianty przebiegu tej linii na terenie powiatu, oznaczone kolorami jasnoniebieskim, zielonym i pomarańczowym. Warianty te znacznie się od siebie różnią proponowanym przebiegiem linii kolejowej nr 170.
Trzy warianty
Wariant oznaczony kolorem jasnoniebieskim przewiduje przebieg tej linii od granicy państwa przez północą część Łazisk (linia w tym wariancie przecina ul. Dworcową), południową i wschodnią część Skrzyszowa (przecina ul. 1 Maja i ul. Powstańców Śl.) następnie biegnie przez tereny niezamieszkałe w kierunku centrum Jastrzębia. Wariant zielony również zaczyna się przy granicy państwa w Łaziskach, ale dalszy jego przebieg znacznie się różni od wariantu pierwszego. Linia w tym wariancie odbiega dalej na północ, biegnąc przez Podbucze, następnie między Krostoszowicami a Skrzyszowem wzdłuż autostrady A1 i dalej przez niezamieszkałe tereny (m.in. teren dawnego zwałowiska w Skrzyszowie) w kierunku centrum Jastrzębia.
https://tiny.pl/t6chx
do tłoczek linia lk159 i lk170 nie była robiona na 60 km/h a na 80-120 były to linie pierwszorzędne można sobie sprawdzić.
Po drugie ja nie piszę, że ta linia ma mieć 160-250 a 100-160 co jest wykonalne bez większych korekcji.
A wykorzystać należy ślady linii aby nie wysiedlać ludzi, dodatkowo na tych odcinkach co pokazałem nie ma problemu ze szkodami górniczymi.
A wiadomo, ze najbardziej logiczną szybka linią kolejową Katowice Ostrawa jest linia prosta przechodząca przez Bogumin (pokrywa się z dotychczasową linią po czym obok A1 przez Wilchwy Świerklany Żory Rówień Palowice Łaziska Brada Mikołów Goj Katowice Panewniki i Katowice około 70 km tego jest z małymi korekcjami 75 km gdzie matoły do Jastrzębia Z Katowic wytyczyli linię około 75 km no ale na wszelką cenę chcą uszczęśliwić Jastrzębie Zdrój tylko po co jak to jest głupie ekonomicznie i technicznie itd.
A tak nawiasem spytał ktoś mieszkańców czy wiedzą ze 80-90% to będzie wykorzystywane w transporcie towarowym wiec nie wiem czy dobry pomysł przez środek miasta Jastrzębie puszczać tyle towarów?
Yhy. "Ślipicie w te swoje mądrofony tak, że aż nie chce się wierzyć, że wom krowy nie przestały mlyka dować, a baby dzieci rodzić". Na teneryfy to by się latało,co? Tylko tak, żeby to komuś innemu samoloty startowały nad ogródkiem, a pociągi hamowały za płotem.
@cocolino @hemed nie bądźcie jak dzieci nie ma możliwości budowy szybkich kolei ani przez hałdy, ani przez szkody górnicze ani na dawnych lokalkach na których prędkość max. to była 60 km/h tak jak między Wodzisławiem a Jastrzębiem. KDP w naszym regionie nie powstanie. To mrzonki.
No tak, można sobie głupio mędrkować jak koło twojego domu kukunamuniu linia przebiegać nie będzie... Przecież w planie jest też mnóstwo ludzi do wysiedlenia wzdłuż całej lini 170...! Mądrala śląski się znalazł... Z tego też sobie pożartujesz...
Matoły jak chcecie wybudować szybką dwutorową kolej na starym jednotorowym nasypie na którym jest już ścieżka rowerowa???
Takie rzeczy tworzy się od nowa i tylko wtedy ma to sens,więc odczepicie się od tej ścieżki.
Poza tym nie ośmieszajcie mnie dworcem w Godowie,jakby szybka kolej miała zatrzymywać się na każdej małej stacji to nie byłaby to szybka kolej.
A już na koniec to wierzę w tą całą szybką kolej jak w te obiecane auta elektryczne.
Jak się rozdaje pieniądze to niestety na takie potrzebne rzeczy jak ta kolej pieniędzy nie wystarczy.
Zamiast wykorzystać istniejące linie kolejowe albo już zamknięte, to rysują na mapie nowe bez sensu. Rządzą jak nowi prezesi w stadninach koni.
Niestety wójt z słomą w butach rozwalił linię miedzy Wodzisławiem, a Jastrzębiem ścieżką rowerową, a teraz wielce marzy o kolei. A gdzie była gmina i wójt jak szło zgłosić poprawki do A1 i nie dopuścić do tego aby kolej była przecięta A1. To samo z głupio usytuowanym rondem zjazdowym z A1 itd?
Koleje dużych prędkości projektowane na 250 km/h, a ten chce przystanek w Godowie. Panie wójcie czy z pańską głową jest wszystko w porządku, do Rybnika na Gliwicką jest nie daleko warto się przebadać.
Te PO wcy to mają nierówno pod sufitem. Nie budują, źle, chcą budować też źle.
Zawsze i ze wszystkim problemy, byle zrobić na złość, byle sieć nienawiść.
Zaraz się zacznie: "Yno ni koło moi chałupy, bo tu je natura 2000 i ... raki zimujom"