Chcą budować u nas kolej. To może oznaczać wysiedlenia
CPK konsultuje przebieg linii kolejowych w naszym powiecie i przedstawia trzy warianty. Dobrze zapoznać się z nimi i wziąć udział w konsultacjach.
Za mało szczegółów
Dla Mariusza Adamczyka, wójta Godowa konsultowany przebieg linii kolejowej jest zaskoczeniem. - Do tej pory mówiło się, że jeśli budowana będzie na naszym terenie jakaś kolej, to prowadzić będzie ona po śladzie dawnej linii kolejowej nr 159. Co do zaproponowanego w konsultacjach przebiegu trudno mi na razie wyrazić opinię. Nie mamy żadnych danych dotyczących choćby szerokości pasa kolejowego. Mapy dołączone do konsultacji są dość nieprecyzyjne. Mamy za mało informacji – mówi wójt Godowa. Jak dodaje, liczy że czegoś więcej uda się dowiedzieć 28 lutego na spotkaniu przedstawicieli samorządów z pełnomocnikiem rządu ds. budowy CPK, które ma się odbyć w Jastrzębiu. – Wydaje mi się, że priorytetem będzie najpierw skomunikowanie za pomocą linii kolejowej Jastrzębia z Katowicami. I to ten odcinek będzie realizowany w pierwszej kolejności – mówi wójt Godowa. Potwierdzają to niejako słowa Konrada Majszyka, który w rozmowie z nami przyznał, że spółce najbardziej zależy na Jastrzębiu. - To największe miasto w Polsce, które nie ma dostępu do kolei – mówi. Jak dodaje, dobrze byłoby gdyby przy okazji udało się również skomunikować Wodzisław (przewidują do dwa z trzech wariantów poddanych pod konsultacje), co w jego opinii byłoby najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Jednakowoż wiązać się będzie z koniecznością przejścia przez autostradę A1. – Oczywiście byłoby to wówczas przejście bezkolizyjne – mówi Majszyk. Najprawdopodobniej przebiegałoby nad autostradą.
Weź udział w konsultacjach
Zdaniem Mariusza Adamczyka jeśli, kolej rzeczywiście w przyszłości będzie przebiegać przez teren gminy Godów, to nie wyobraża on sobie, żeby w gminie nie miał powstać przystanek kolejowy. - W przeciwnym wypadku jaką korzyść będzie mieć gmina i jej mieszkańcy z tego, że przebiegać tu będzie kolej? - pyta Adamczyk.
Konsultacje dotyczące przebiegu linii kolejowych w naszym regionie potrwają do 10 marca. Do tego czasu swoje opinie można przekazywać do CPK za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej konsultacje.cpk.pl
Przypomnijmy, że spółka CPK otrzymał 7 mln zł dofinansowania na opracowanie dokumentacji przygotowawczej, potrzebnej do budowy linii kolejowej na 30-kilometorwym odcinku Chybie-granica państwa.
Artur Marcisz
https://tiny.pl/t6chx
do tłoczek linia lk159 i lk170 nie była robiona na 60 km/h a na 80-120 były to linie pierwszorzędne można sobie sprawdzić.
Po drugie ja nie piszę, że ta linia ma mieć 160-250 a 100-160 co jest wykonalne bez większych korekcji.
A wykorzystać należy ślady linii aby nie wysiedlać ludzi, dodatkowo na tych odcinkach co pokazałem nie ma problemu ze szkodami górniczymi.
A wiadomo, ze najbardziej logiczną szybka linią kolejową Katowice Ostrawa jest linia prosta przechodząca przez Bogumin (pokrywa się z dotychczasową linią po czym obok A1 przez Wilchwy Świerklany Żory Rówień Palowice Łaziska Brada Mikołów Goj Katowice Panewniki i Katowice około 70 km tego jest z małymi korekcjami 75 km gdzie matoły do Jastrzębia Z Katowic wytyczyli linię około 75 km no ale na wszelką cenę chcą uszczęśliwić Jastrzębie Zdrój tylko po co jak to jest głupie ekonomicznie i technicznie itd.
A tak nawiasem spytał ktoś mieszkańców czy wiedzą ze 80-90% to będzie wykorzystywane w transporcie towarowym wiec nie wiem czy dobry pomysł przez środek miasta Jastrzębie puszczać tyle towarów?
Yhy. "Ślipicie w te swoje mądrofony tak, że aż nie chce się wierzyć, że wom krowy nie przestały mlyka dować, a baby dzieci rodzić". Na teneryfy to by się latało,co? Tylko tak, żeby to komuś innemu samoloty startowały nad ogródkiem, a pociągi hamowały za płotem.
@cocolino @hemed nie bądźcie jak dzieci nie ma możliwości budowy szybkich kolei ani przez hałdy, ani przez szkody górnicze ani na dawnych lokalkach na których prędkość max. to była 60 km/h tak jak między Wodzisławiem a Jastrzębiem. KDP w naszym regionie nie powstanie. To mrzonki.
No tak, można sobie głupio mędrkować jak koło twojego domu kukunamuniu linia przebiegać nie będzie... Przecież w planie jest też mnóstwo ludzi do wysiedlenia wzdłuż całej lini 170...! Mądrala śląski się znalazł... Z tego też sobie pożartujesz...
Matoły jak chcecie wybudować szybką dwutorową kolej na starym jednotorowym nasypie na którym jest już ścieżka rowerowa???
Takie rzeczy tworzy się od nowa i tylko wtedy ma to sens,więc odczepicie się od tej ścieżki.
Poza tym nie ośmieszajcie mnie dworcem w Godowie,jakby szybka kolej miała zatrzymywać się na każdej małej stacji to nie byłaby to szybka kolej.
A już na koniec to wierzę w tą całą szybką kolej jak w te obiecane auta elektryczne.
Jak się rozdaje pieniądze to niestety na takie potrzebne rzeczy jak ta kolej pieniędzy nie wystarczy.
Zamiast wykorzystać istniejące linie kolejowe albo już zamknięte, to rysują na mapie nowe bez sensu. Rządzą jak nowi prezesi w stadninach koni.
Niestety wójt z słomą w butach rozwalił linię miedzy Wodzisławiem, a Jastrzębiem ścieżką rowerową, a teraz wielce marzy o kolei. A gdzie była gmina i wójt jak szło zgłosić poprawki do A1 i nie dopuścić do tego aby kolej była przecięta A1. To samo z głupio usytuowanym rondem zjazdowym z A1 itd?
Koleje dużych prędkości projektowane na 250 km/h, a ten chce przystanek w Godowie. Panie wójcie czy z pańską głową jest wszystko w porządku, do Rybnika na Gliwicką jest nie daleko warto się przebadać.
Te PO wcy to mają nierówno pod sufitem. Nie budują, źle, chcą budować też źle.
Zawsze i ze wszystkim problemy, byle zrobić na złość, byle sieć nienawiść.
Zaraz się zacznie: "Yno ni koło moi chałupy, bo tu je natura 2000 i ... raki zimujom"