Hity 2020 roku w szkoleniach miękkich
Szkolenia rozwijające umiejętności osobiste to fundament polityki szkoleniowej nowoczesnych przedsiębiorstw - bez względu czy działają one w Rybniku, Wodzisławiu, Warszawie czy Londynie. To one pozwalają usprawnić realizację procesów biznesowych, a także wpływają pozytywnie na atmosferę panującą w organizacji, jak również na motywację członków zespołu. Warto więc w nie inwestować. Pytanie brzmi jednak: które szkolenia miękkie wybrać? Oto przegląd obecnie najpopularniejszych.
Dlaczego szkolenia miękkie są tak ważne?
Wydaje się, że dla rozwoju firmy kluczowe są przede wszystkim „twarde” umiejętności pracowników – a więc np. biegła znajomość prawa, perfekcyjna umiejętność obsługi danego oprogramowania czy doskonałe rozeznanie w produktach oferowanych przez przedsiębiorstwo. I rzeczywiście – wszystkie te elementy mają ogromne znaczenie. Trzeba jednak pamiętać, że potencjał drzemiący w kapitale ludzkim jest znacznie większy, a to, jak skutecznie zostanie wydobyty zależy od kompetencji psychospołecznych managementu i samych pracowników. Właśnie temu służą szkolenia miękkie.
Jakie szkolenia rozwijające umiejętności osobiste wybrać w 2020 roku?
Na to pytanie nie istnieje jedna dobra odpowiedź – wszystko zależy od tego, jakie potrzeby ma Twoja organizacja i jej pracownicy. Można jednak przyjrzeć się najpopularniejszym szkoleniom miękkim, które są oferowane na rynku. A oferta ta jest bez wątpienia bardzo bogata. Wystarczy odwiedzić serwis https://eventis.pl publikujący oferty szkoleń w całej Polsce, aby przekonać się że mamy w czym wybierać. Które jednak ze szkoleń miękkich cieszą się największą popularnością?
W obszarze szkoleń dla managementu i pracowników wyższego stopnia:
- zarządzanie zespołem – to szkolenia interpersonalne, które są poświęcone m.in. umiejętnej komunikacji z pracownikami, delegowaniu obowiązków, mądrym nadzorem nad pracą podwładnych - znajdziemy je na eventis.pl/szkolenia/zarzadzanie-zespolem,
- budowanie autorytetu menedżera – przydatne zwłaszcza osobom, które z kolegów członków zespołu stały się ich szefami,
- techniki motywacji zespołu – te szkolenia pomagają zrozumieć, co wpływa na zaangażowanie pracowników i efektywnie je wzbudzać.
Bardziej ogólne szkolenia miękkie, na które warto zwrócić uwagę, dotyczą tematów takich jak:
- techniki negocjacji – przydatne zwłaszcza przedstawicielom handlowym oraz osobom, które odpowiadają za ustalanie warunków umów z kontrahentami,
- techniki sprzedaży – nieustannie pojawiają się nowe techniki i podejścia, dopasowane do aktualnych oczekiwań konsumentów,
- zarządzanie czasem – kluczowa umiejętność związana z efektywnym zarządzaniem własnymi priorytetami i zachowaniem balansu między życiem zawodowym a osobistym,
- radzenie sobie ze stresem – szkolenia pomagają zarówno zmniejszyć poczucie presji, jak i radzić sobie z nią, np. poprzez stosowanie technik relaksacyjnych,
- komunikacja międzyludzka – szkolenia interpersonalne dotyczą zarówno porozumiewania się w zespole, jak i między pracownikami a podwładnymi, a także komunikacji z klientem (Przeczytaj czym jest komunikacja interpersonalna: welearn.pl/komunikacja-interpersonalna-w-firmie/).
Katalog szkoleń miękkich jest oczywiście znacznie szerszy. Dlatego warto się przyjrzeć im bliżej i wybrać tematykę dopasowaną do potrzeb rozwojowych firmy.
Materiał zewnętrzny