PGG zmienia system sprzedaży węgla
PGG zmienia system awizacji odbiorów węgla, wprowadzając pełną automatyzację procesu. Pozwala on na automatyczne przydzielanie terminu odbioru węgla z kopalń. Ponadto PGG wdrożyła nowy system elektronicznych zakupów dodatkowych ilości węgla.
– Okazuje się, że nowoczesne rozwiązania informatyczne, wprowadzane w Polskiej Grupie Górniczej S.A., dzisiaj doskonale pomagają nam i klientom w zmaganiach z zagrożeniem epidemicznym, pozwalając na bezpieczną, w pełni zdalną i wygodną obsługę – podkreśla Tomasz Rogala, prezes PGG S.A.
Dotychczas tzw. awizacja odbioru węgla była wydłużonym procesem składającym się z kilku etapów i dosyć czasochłonnym. Obecnie cały proces jest automatyczny i skrócony do kilku godzin. Dzisiaj nabywca posiadający konto na portalu klienta PGG, zgłasza potrzeby odbioru węgla i system automatycznie przydziela datę odbioru. Codziennie również aktualizowana jest informacja, które węgle są dostępne w magazynach jakich kopalń. Jeżeli klient zainteresowany jest zwiększeniem swoich zakupów w ramach tzw. ilości dodatkowych, po prostu klika, wybierając odpowiedni surowiec i składa elektroniczne dokumenty na podstawie których system automatycznie umożliwia załadunek samochodu (e-zamówienie, e-upoważnienie) Nie ma potrzeby robić nic więcej.
Cały system awizacji doskonalono w spółce od dawna, aby przed kopalniami nie tworzyły się niepotrzebne kolejki i żeby ciężarówki nie korkowały miast. Celem było dostosowanie ruchu samochodów ciężarowych po węgiel do takiego poziomu, który odpowiadałby ściśle możliwościom załadunkowym kopalń. Teraz problem rozwiązano systemowo, a za rozdział odpowiednich węgli na poszczególnych odbiorców odpowiada informatyczny algorytm stworzony przez specjalistów z Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG S.A.
- Proces jest dużo szybszy i transparentny. Szczególnie dotyczy to przydziału deficytowych rodzajów węgla. – wyjaśnia Tomasz Huzarewicz, dyrektor Biura ds. Rynku Komunalno-Bytowego. Dodaje, że automatyzacja procesów sprzyja też oszczędnościom, jednak pracownicy zawsze będą potrzebni dla zapewnienia najwyższego poziomu obsługi klientów.
- Biorąc pod uwagę fakt, iż w procesie bierze udział duża grupa klientów PGG, a operacje są złożone, system działa sprawnie. Pomimo tego jego działanie jest na bieżąco monitorowane, analizowane i trwają prace nad jego udoskonaleniem – mówi Jolanta Smołka, Kierownik Zespołu Autoryzowanych Sprzedawców.