Noxia radzi, jak przenieść firmę do cyfrowego świata
Być może już od dłuższego czasu zastanawiacie się, jakie są korzyści z przeniesienia firmy do sieci i czy naprawdę warto to zrobić.
Jednak ostatnie ograniczenia związane z pandemią wyraźnie pokazały, jak ważne jest posiadanie wielu kanałów sprzedaży. Tym bardziej, że klienci są już przyzwyczajeni do obecności firm w sieci. I tak naprawdę, jeśli nie znajdą sklepu w Internecie, większość z nich uzna, że on po prostu nie istnieje.
Właśnie dlatego spytaliśmy Piotra Błaszczok, właściciela i wdrożeniowca firmy Noxia, o to czy i jak przenieść firmę do sieci.
Wiele firm działa wyłącznie na lokalnym rynku, co zwykle oznacza dostęp wyłącznie do klientów z miasta lub okolicy - mówi Piotr Błaszczok - Przeniesienie sklepu lub firmy do sieci pozwala przyciągnąć dużo większą grupę osób, co automatycznie wiąże się ze wzrostem przychodów. Co więcej, założenie e-sklepu oznacza, że firma jest otwarta praktycznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a klienci mogą robić zakupy o każdej godzinie, także w niedziele i święta.
Przeniesienie firmy do sieci nie oznacza też konieczności zamknięcia sklepu tradycyjnego, ale prowadzi po prostu do zwiększenia jego widoczności. Wiele kanałów sprzedaży pozwala lepiej obsłużyć klientów, ponieważ mogą, na przykład kupić coś w sklepie on-line i odebrać w stacjonarnym oszczędzając na kosztach przesyłki.
Musimy zdać sobie sprawę ze zmian w zachowaniu klientów. Szukając produktu lub firmy, zaglądają najpierw do Internetu. Oglądają, porównują, sprawdzają, czy firma jest wiarygodna - kontynuuje Piotr Błaszczok.
Jednak stworzenie dobrze działającego sklepu internetowego to coś więcej niż wybranie nazwy, określenie listy produktów i rozpoczęcie sprzedaży on-line w oparciu o najprostsze rozwiązania. Bo nawet bardzo dobre pomysły biznesowe potrafią upaść, jeśli nie zadba się o odpowiedni ruch w sklepie oraz konwersję. Stworzenie e-sklepu, w którym klient będzie czuł się dobrze i dokonywał zakupów wymaga doświadczenia oraz zrozumienia tego, jak sklep działa i jak zachowują się klienci.
Bardzo ważne jest posiadanie dobrego kontaktu z klientami i otrzymywanie od nich informacji zwrotnych - mówi Piotr Błaszczok – Na przykład, wdrażana przez nas aplikacja Comarch ERP Optima ma rewelacyjny moduł analityczny Business Intelligence (Analizy BI), który analizuje sprzedaż w sklepie i przekształca zebrane dane w raporty, które pomagają zrozumieć zachowania zakupowe klientów oraz proces sprzedaży i dostosować sklep oraz działania marketingowe do ich oczekiwań.
I dodaje - Analiza pozwala po prostu nie wyrzucać pieniędzy na działania, które nie przynoszą żadnych efektów. A my mamy rozwiązania i programy posiadające odpowiednie narzędzia, by te analizy robić.
Firma Noxia oferuje przyjazne cenowo rozwiązania "pod klucz" dla firm handlowych oraz sieci retail. Dzięki licznym wdrożeniom, współpracy z firmą Comarch (lidera sektora MSP na polskim rynku oprogramowania dla firm) i wieloletniemu doświadczeniu wspierają lokalne firmy:
- tworząc sklepy internetowe,
- oferując oprogramowanie ERP Optima oraz ERP XT do zarządzania wszystkimi elementami sklepu/firmy oraz wiele innych aplikacji wspierających sprzedaż stacjonarną oraz, przede wszystkim, on-line (Magento 2, Woocommerce, e-sklep Comarch)
- dostarczając niezbędny sprzęt, taki jak serwery, laptopy, skanery kodów, czy ekrany dotykowe.
- zajmując się optymalizacją sklepów pod kątem SEO, a nawet ich identyfikacją wizualną.
Noxia zajmuje się całym procesem tworzenia e-sklepu, począwszy do analizy przedwdrożeniowej, przez dobór odpowiedniego systemu/aplikacji oraz sprzętu, wdrożenie systemu, proces testowania, aż do przekazania skonfigurowanego systemu oraz sprzętu, szkolenie pracowników i wsparcie gwarancyjne.
Są solidni, terminowi i działają na rynku lokalnym, ale nie są im również straszne wdrożenie zdalne. Noxia obsługuje głównie Racibórz, Rybnik, Wodzisław Śląski, Jastrzębie-Zdrój oraz Kędzierzyn-Koźle, Krapkowice i Opole. Kontakt - https://noxia.com.pl/kontakt/ lub info@noxia.com.pl.
Tekst sponsorowany