Mszana nie chce szybkiej kolei CPK
Wczoraj w Nowinach Wodzisławskich opublikowaliśmy tekst o kolejnych etapach konsultacji w sprawie przebiegu linii kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą, wraz z prezentacją najnowszych wariantów przebiegu linii nr 170 przez powiat wodzisławski, Jastrzębie i Żory. Jeden z wariantów zakłada, że linia może przebiegać przez gminę Mszana. W Mszanie zawrzało.
Jeden z wariantów przebiegu szybkiej kolei jest nie do zaakceptowania przez gminę Mszana. Chodzi o wariant W54, który zakłada usytuowanie linii wzdłuż autostrady A1, co, zdaniem włodarzy Mszany, w praktyce oznacza przecięcie gminy szybką koleją. Planowana trasa biegnie od ulicy Górniczej na granicy z Gminą Godów, przecina ulicę Stawową i Moszczeńską w Mszanie oraz Wolności, Centralną, Szkolną i Szybową w Połomi.
- Dla Gminy Mszana ten wariant jest nie do zaakceptowania. Nie leży on w interesie gminy ani mieszkańców, ingeruje bowiem w tereny zabudowy jednorodzinnej oraz dodatkowo będzie powodować uciążliwości związane z hałasem i wyłączy duży obszar terenu z administracji samorządu - informuje Urząd Gminy w Mszanie.
3 sierpnia władze Mszany (oraz pozostałych gmin, przez których teren potencjalnie może przebiegać linia kolejowa CPK) wezmą udział w spotkaniu organizowanym przez spółkę CPK z samorządami w Jastrzębiu Zdroju. Zostaną na nich zaprezentowane wszystkie warianty przebiegu linii kolejowej, do których władze gmin będą następnie mogły wnosić uwagi.
Konrad Majszyk, dyrektor Komunikacji i PR spółki CPK zaznacza, że obecnie prezentowane warianty nie są ostatecznymi.
- Nie są to jeszcze ostateczne rozstrzygnięcia planistyczne. Uwagi gmin i powiatów zostaną przez CPK wzięte pod uwagę w trakcie dalszych prac planistycznych - zaznacza Majszyk.
Jak dodaje, zgłoszone uwagi wraz z danymi z planowanych w tym roku inwentaryzacji przyrodniczych pozwolą na pogłębioną analizę pozyskanych danych i uwag zgłaszanych na etapie prac planistycznych i studialnych. - Nasz harmonogram zakłada, że podczas trwającego obecnie etapu studium wykonalności, a następnie na zaplanowanym do rozpoczęcia w tym roku etapie procedury środowiskowej warianty zostaną poddane szczegółowej analizie m.in. technicznej, finansowej i środowiskowej, a dopiero na tej podstawie zostanie wybrany do realizacji wariant optymalny - mówi nam przedstawiciel CPK.
Dlaczego Mszana miałaby się poświęcać? Dla umierającego Jastrzębia? Nie warto.
W sumie trudno się dziwić jak już mają A1 i jej ciągły szum, choć kolej to dużo mniejszy hałas chwilowy, ale ta miejscowość byłaby poprzecinana na trzy części.tu alternatywa.
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/1967865746677514
http://tek.wb.pl/kdp/2020-07-24_pptek.pdf