Czym jest pozycjonowanie? Jaka reklama będzie odpowiednia
Pozycjonowanie to szereg działań mający wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Brzmi prosto, ale w rzeczywistości takie nie jest.
Z pewnością każdy właściciel firmy wiele słyszał o tym, że warto mieć stronę internetową, że liczy się teraz tylko reklama w internecie. Oczywiście wszystko to jest prawdą i racją również jest to, że internet to skarbnica nie tylko wiedzy ale również możliwości dla firm. Jeszcze do niedawna w większości firm panowało przeświadczenie, że reklama drukowana to podstawa. Pewnie, że jest ważna i nie należy o niej zapominać, jednak czasy się zmieniają.
Obecnie taką podstawą jest strona internetowa i od tego należy zacząć. Jednak strona internetowa stronie nie zawsze jest równa, dwie na pozór wyglądające podobnie strony mogą w rzeczywistości okazać się zupełnie czymś innym. Jedna z nich może doskonale na siebie zarabiać (kilkukrotny zwrot inwestycji w krótkim czasie), a ta druga prawdopodobnie zostanie zapomniana i tylko domena po niej zostanie do opłacenia.
Co zrobić aby strona zarabiała? Pozycjonować!
Przede wszystkim postawić na SEO czyli optymalizację strony pod wyszukiwarki, a w szczególności pod wyszukiwarkę Google bo z niej korzysta w Polsce ponad 90% użytkowników. Aby tak się stało należy spełnić ogromną ilość warunków, a ich ilość nadal rośnie wraz z rozwojem technologii. Dlatego też najlepiej będzie zatrudnić do tego celu specjalistów, jako inwestycję w firmę, która się zwróci z nawiązką.
Pozycjonowanie? A cóż to jest? Dlaczego jest tak ważne?
Często słyszę tego typu pytania. Jak już wspomniałam na początku pozycjonowanie to szereg działań, a jednym z nich jest optymalizacja strony. Optymalizacja jest obecnie najważniejszym działaniem mającym wpływ na pozycje strony w Google. Spełnienie większości wymagań Google spowoduje, że strona uzyska lepszą ocenę od Google, a co za tym idzie będzie miało wpływ na jej pozycje. Strona ma być przyjazna również dla użytkownika. Niektóre strony po optymalizacji osiągają całkiem dobre pozycje w Google w przypadku małej konkurencji. Zmiana pozycji jest znacząca i to naprawdę w krótkim czasie, nawet do dwóch tygodni od zakończenia prac. Jednak optymalizacja strony nie jest i nie może być usługą jednorazową, biorąc pod uwagę częste zmiany zaleceń Google.
Pozycjonowanie to także dobór odpowiednich linków prowadzących do strony. Jest to proces czasochłonny i dużo zależy od wiedzy osoby pozycjonującej stronę. W przypadku linków nie można iść na ilość tylko szukać linków wartościowych. Stawiać na ich jakość.
Reklama płatna zamiast zamiast pozycjonowania.
Oczywiście reklama płatna w Google czyli Google AdWords jest również bardzo dobrym rozwiązaniem, pod warunkiem że ta kampania jest przemyślana i odpowiednio przygotowana. Jak wszystkim wiadomo w przypadku reklamy AdWords płacimy za klikniecie, a co jeśli kliknięcie w linka nie idzie w parze z zakupem? A to, że wyrzucamy pieniądze w błoto, bo nawet w tym przypadku klient, który klika w linka musi zobaczyć na stronie coś co go zainteresuje i pozostanie tam dłużej. W tym przypadku również ważna jest optymalizacja. Czyli ujmując to w jednym zdaniu należy sprawić aby użytkownik szukający np. krzeseł na balkon został przeniesiony do oferty z meblami na balkon. Jednocześnie zadbamy o to, aby spędził więcej czasu na naszej stronie, a co za tym idzie będziemy mieli niższy współczynnik odrzuceń, co ma również wpływ na cenę za kliknięcie.
AdWords jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm, które dopiero uruchomiły stronę, a to dlatego, że od razu pokazuje się w wynikach płatnych. Jednak warto równocześnie prowadzić pozycjonowanie, aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach organicznych.
A więc podsumowując, jeżeli chcesz osiągnąć sukces w biznesie nie ma wyjścia musisz optymalizować, analizować lub zlecić to ludziom, którzy się po prostu na tym znają. Zachęcam do korzystania z usług agencji interaktywnych, ale tylko takich, które potrafią przygotować dobrą strategie marketingową, wykorzystać swoją wiedzę, posiadać doświadczenie w tej dziedzinie. Wówczas sukces w biznesie murowany.