Dynamiczna reklama na Facebooku – 5 przydatnych porad
Facebook to ogromny serwis społecznościowy, z którego na całym świecie korzysta ponad 2 miliardy osób. Codziennie odwiedza go mnóstwo osób – nic dziwnego, że stał się atrakcyjny dla reklamodawców. Aby dotrzeć ze swoją ofertą do wielu klientów, warto stworzyć kampanię dynamicznej reklamy Facebook Ads.
Czym są reklamy dynamiczne – na Facebooku i nie tylko?
Reklamy dynamiczne są wyświetlane użytkownikom na podstawie podejmowanych przez nich działań. Przyjmują formę spersonalizowanych treści, uwzględniających cechy, zainteresowania czy preferencje zakupowe klientów. Spotyka się je nie tylko na Facebooku, lecz także w usłudze Google Ads.
5 porad, które pomogą ci w stworzeniu dobrej dynamicznej reklamy na Facebooku
Przedstawiamy 5 praktycznych wskazówek, których zastosowanie pozwala zwiększyć konwersję z reklam dynamicznych.
Zadbaj o odpowiednią jakość zdjęć produktowych
Zdjęcia używane w dynamicznych kampaniach reklamowych na Facebooku powinny posiadać rozdzielczość 1200×628 pikseli. Zostanie ona automatycznie powiększona do wymaganego rozmiaru, jeżeli dostarczymy mniejszą fotografię. Spowoduje to znaczące obniżenie jakości obrazu, który będzie rozmazany.
Starannie dopasuj grupy docelowe
Facebook umożliwia korzystanie z funkcji targetowania grup docelowych. Można skierować reklamę dynamiczną do użytkowników w określonym wieku, płci, wykształceniu, sytuacji zawodowej itd.
Analizuj statystyki konwersji i wyciągaj wnioski
Zainstalowanie na stronie specjalnego kodu zwanego pikselem pozwala uzyskać dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących skuteczności kampanii reklamowej. Na podstawie wyciągniętych wniosków można odpowiednio zoptymalizować reklamę w celu poprawy wyników konwersji oraz dostosowania budżetu.
Twórz niestandardowe grupy odbiorców
Reklamę dynamiczną możesz wyświetlać tym osobom, które tylko przeglądały produkt lub dodały go do koszyka, ale nie sfinalizowały zakupu. Opcja sprzedaży krzyżowej cross-selling pozwala skierować reklamę do użytkowników, którzy już coś kupili w sklepie, lecz chcemy im zaoferować powiązany produkt. Można także proponować wyższej jakości artykuł z katalogu w ramach sprzedaży uzupełniającej (up-selling). Istnieje ponadto możliwość wykluczania odbiorców, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupu.
Skorzystaj z dodatkowych nakładek
Facebook udostępnia nakładki do reklam dynamicznych, które pozwalają uzupełnić przekaz o dodatkową treść, np. informację o obniżce cenowej czy bezpłatnej dostawie.
Dynamiczna reklama a feed produktowy – co je łączy?
Feed produktowy to źródło informacji o produktach, które są wykorzystywane w dynamicznych reklamach Facebook Ads. Atrybuty produktu wskazane w pliku powinny być na bieżąco aktualizowane. Dzięki temu Facebook będzie mógł wyświetlać jedynie te produkty, które znajdują się w magazynie, a także prezentować klientom aktualne ceny i pozostałe parametry.
W systemie Feedink możliwe jest dokonanie integracji pliku produktowego z Facebookiem. Dzięki temu każda zmiana w feedzie zostaje automatycznie uwzględniona w treści kampanii reklamowej. Feedink pozwala również w łatwy sposób dostosowywać zdjęcia produktowe, m.in. pod kątem wymaganej rozdzielczości. Nie musisz więc martwić się o ręczne i żmudne dopasowywanie tworzenie materiałów reklamowych – wystarczy, że twój plik produktowy będzie zawsze aktualny i dobrze zoptymalizowany!
Materiał zewnętrzny