Program używany w rybnickim sanepidzie trafi do innych stacji w Polsce
Już 17 tys. zarejestrowanych użytkowników obsługiwanych jest przez aplikację przygotowaną przez informatyków z PGG. Informatyczny system wsparcia dla stacji sanepidu w czasie pandemii działa już m.in. w Rybniku.
- Program scala dane, przechowywane dotąd w rozproszonych źródłach, w jedną bazę osób pozostających pod nadzorem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Automatyzuje proces obsługi tych, których skierowano na kwarantanny i izolacje. Umożliwia pełną integrację z systemami komputerowymi firm zewnętrznych przy wprowadzaniu danych pracowników tych firm – wyliczają autorzy aplikacji "PSEE Rejestr COVID-19" z Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG.
Dzięki informatycznemu kalendarzowi dużo łatwiejsze jest na przykład planowanie terminów pobierania próbek biologicznych dla setek czy tysięcy osób. Podejmowane przez stację decyzje o objęciu kogoś kwarantanną lub izolacją można wysłać do zainteresowanych jednym kliknięciem przy użyciu poczty elektronicznej lub SMS-a.
Wzbogacone wersje programu "PSSE Rejestr COVID-19" potrafią także natychmiast wysłać do zarejestrowanych w systemie osób ważne informacje o terminach i wynikach badań w wiadomości SMS. Dla wygody i sprawności w postępowaniu administracyjnym w zakresie walki z pandemią COVID-19 program pozwala też odsyłać pocztą elektroniczną e-mail z potwierdzeniem odbioru decyzji.
W Zakładzie Informatyki i Telekomunikacji PGG S.A. programiści pracują teraz m.in. nad dostosowaniem ogromnego systemu dla potrzeb gabinetów lekarskich w Polsce. Chcą też wprowadzić możliwość bieżącego importowania danych o osobach wjeżdżających do kraju z granicznej ewidencji EWP. Cechą charakterystyczną rozwiązania jest pełna elastyczność i możliwość integracji z dowolnym innym systemem dziedzinowym.
Przypomnijmy, że pierwszą grupą osób zarejestrowanych w początkowych wersjach programu "PSSE Rejestr COVID-19" byli pracownicy Polskiej Grupy Górniczej S.A. Na przełomie wiosny i lata tego roku spółka opracowała i wdrożyła program w stacjach sanepidu, spiesząc z pomocą w obsłudze tysięcy osób.
- Oprogramowanie opracowane przez naszych informatyków pomaga znacznie usprawnić komunikację stacji sanepidu w województwie śląskim z największym w regionie pracodawcą, jakim jest Polska Grupa Górnicza. Udostępnione rozwiązanie ujednolica sposób wprowadzania danych, upraszcza procesy związane z obsługą badanych i zakażonych oraz skraca czas tej obsługi – oceniał Tomasz Rogala, prezes PGG S.A.