Nowe logo dla Raciborza. Nowoczesne, lekkie i ma 88 lajków od grafików z Polski
Lucyna Siwek rzeczniczka magistratu zaprezentowała radnym miejskim propozycję nowego logotypu. Na sesji wystąpił też jego autor Zbigniew Góral. Logo jest oparte na herbie miasta. - Bo taki jest trend - tłumaczył grafik.
Materiał wideo:
Racibórz od września nie miał żadnego logotypu, bo rada miasta podjęła decyzję o rezygnacji z dotychczasowego. W lutym tego roku ówczesny naczelnik wydziału informacji i promocji Marcin Wojnarowski rozpoczął prace nad nowym logotypem. Zlecono je Zbigniewowi Góralowi - grafikowi z Raciborza. - Logo ma szersze zastosowanie niż herb. To początek budowania marki Raciborza i działań promocyjnych na rzecz miasta - mówiła na sesji Lucyna Siwek rzeczniczka magistratu.
Bazą dla nowego logotypu został herb Raciborza, jako czytelny znak.
Autor logo - Z. Góral wyjaśnił, że przy braku hasła promującego miasto, trzeba było się trzymać jego herbu. - Logo jest nowoczesne, lekkie. Zyskało dobre oceny w opiniach grafików z całej Polski, na forum „Grafmanowe pogaduchy” dostało 88 lajków - poinformował radnych na zdalnej sesji.
Na posiedzeniu pochwalił je Stanisław Borowik, powołując się na rozmowę z autorem plakatów Memoriału Strażackiego. - To jest awangarda. Już nie robi się logo z kolorowymi cekinami. Takie znaki są tworzone w USA i Europie Zachodniej - podkreślał rajca.
Zuzanna Tomaszewska stwierdziła, że nowe logo kojarzy się z nowoczesnością.
Anna Ronin powiedziała: miejmy to! Racibórz stać na profesjonalizm.
Nawet Marian Czerner, który w komisji budżetowej opiniował negatywnie projekt, na sesji wytłumaczył, że choć wówczas logo nie przemówiło do niego, to prezentacja Lucyny Siwek na sesji przekonała go do niego. - Fajnie współgra z otoczeniem, jest bardzo odpowiednie - podkreślił.
Projekt uchwały wprowadzający nowe logo miasta zyskał poparcie 18 radnych, przy braku głosów przeciwnych.
miastom nie jest potrzebne żadne logo ich marką jest ich nazwa, ale urzędnicy muszą mieć co robić dlatego też szuka się argumentów na siłę
W końcu coś świeżego, logo jest całkiem spoko, tylko teraz to trzeba dobrze wykorzystać!