Perony w Kuźni Raciborskiej zostaną wydłużone?
– Nasza linia kolejowa nr 151 jeszcze raz przejdzie modernizację – mówi burmistrz Kuźni Raciborskiej Paweł Macha. Włodarz informuje o rozmowach, jakie podjęto z projektantem PKP. Te dotyczyły m.in. długości peronów, które po ostatnim remoncie zostały skrócone.
Zdaniem burmistrza Pawła Machy „dużo rzeczy zostało jeszcze do dociągnięcia”. – My po ostatnim remoncie skarżyliśmy długość peronów, bo w Kuźni Raciborskiej te zostały skrócone i bywa, że pociąg dalekobieżny stając przy naszym peronie nie mieści się – podkreśla burmistrz. W efekcie, ludzie zamiast wychodzić z wagonów na peron, wyskakują z nich. Paweł Macha oczekuje więc od PKP przedłużenia peronu.
Z relacji włodarza wynika, że w ramach drugiego etapu modernizacji w Kuźni Raciborskiej peron zostanie przedłużony. – Poza tym ja wnioskowałem o „przejście podziemne” na tych peronach. Ponieważ te pociągi zaczną jeździć z prędkością 160 km/h – zaznacza włodarz, wskazując, że o ile funkcjonuje kładka nad peronami dla pieszych, to brakuje przejścia dla osób niepełnosprawnych. Przejście w ocenie włodarza mogłoby wyglądać tak, że rampy na pierwszym i drugim peronie zostałyby przystosowane swoim nachyleniem dla wózków inwalidzkich; miałyby prowadzić pod mostem znajdującym się na zakończeniu peronów. – To przejście byłoby zabezpieczone żelbetonową konstrukcją, co zapobiegnie zalaniu w okresie wezbrań rzeki Ruda – wyjaśnia Paweł Macha. Dodatkowo Kuźnia Raciborska zawnioskowała o remont torów kolejowych w kierunku terenów inwestycyjnych.
Włodarz dodaje, że ze strony PKP jest duża przychylność w kwestii potrzeb wskazanych ze strony samorządu. – Myślę, że to powstanie – puentuje Paweł Macha.
(mad)
Ludzie
Były burmistrz Kuźni Raciborskiej.
Dla Pociągów TLK IC to minimum te 200-250 metrów, a nie 120 metrów
Wydłużone, a może nawet przedłużone.