Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Czy prezydent miasta powinien popierać protestujących? Kieca: to rządzący wyprowadzili ich na ulice

Prezydent Wodzisławia Śl. Mieczysław Kieca udzielił poparcia uczestnikom protestów organizowanych pod auspicjami Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, które kilkanaście dni temu przetoczyły się również przez Wodzisław Śl. Prezydent pytany, czy w dobie pandemii udzielanie takiego poparcia było rozsądne odpowiada, że miał do tego prawo.

Czy prezydent miasta powinien popierać protestujących? Kieca: to rządzący wyprowadzili ich na ulice

Zapytaliśmy prezydenta Wodzisławia, czy utożsamia się zatem z treścią wulgarnych słów niesionych na transparentach przez protestujących, a także propagujących aborcję bez ograniczeń? – Nie utożsamiam. Ani z wulgarnym wyrażaniem swojego zdania, ani z postulatami aborcji na życzenie. Swoje stanowisko wyraziłem jasno w mediach społecznościowych. Z wielkim niepokojem patrzę na eskalację zdarzeń, ogrom związanego z tym niebezpieczeństwa, wybuchy agresji. Przyznaję otwarcie – nie jestem zwolennikiem aborcji na życzenie. Mam do tego święte prawo. Tak jak każdy człowiek ma prawo do innego zdania. Nie lubię o tym rozmawiać. Uważam, że to niezwykle trudne i na wskroś intymne kwestie. Nie lubię zaglądać nikomu w sumienie. Nie mogę jednak zupełnie zrozumieć i zaakceptować tego, co się dzieje. I głośno wyrażam swój sprzeciw i solidarność z tysiącami polskich rodziców. Bo tylko doświadczony rodzic zrozumie ten ból, z jakim związana jest choroba i śmierć upragnionego dziecka. Mieliśmy kompromis. Dla jednych zgniły, dla innych niewygodny, dla jeszcze innych wystarczający, a dla kolejnych nie. Ale był to jakiś kompromis. Kompromis, który nie skazywał na niezasłużone, niepotrzebne cierpienie matek i ojców, dzieci. Nie skazywał, brutalnie przymuszając, na trudną, pełną bólu ciążę. Nie skazywał na dramatyczny poród. Nie skazywał na patrzenie na śmierć dziecka. Nie skazywał na jeszcze większą traumę, na jeszcze większe psychiczne i fizyczne zniszczenie. Kompromis dawał wybór. Pozwalał poradzić sobie rodzicom z tym bezmiarem cierpienia po swojemu. Nie odbierał nikomu godności, nie odbierał nadziei. Dawał wybór. Zawsze tragiczny, ale wybór. A wracając do wulgaryzmów – nie lubię takiego języka. Nie posługuję się nim, trudno mi zaakceptować go na ulicach – mówi Kieca.

Zapytaliśmy również prezydenta, jak ocenia udział w protestach osób młodocianych: dzieci i niepełnoletniej młodzieży? – Niczego tu nie oceniam. Nie byłem uczestnikiem protestów. Nie widziałem, kto był wśród protestujących. Czy była młodzież? Dzieci? Jeśli nawet tak, to zostawiam ocenę sytuacji ich rodzicom. To wewnętrzna światopoglądowa sprawa każdej rodziny.

Prezydent odniósł się również do sprawy swojego kolejnego wpisu, w którym w kontekście protestów cieszył się z miasta pełnego pięknych ludzi. Przypomnijmy, że jedna z osób komentujących profil społecznościowy prezydenta zapytała go, czy może coś zrobi by umarłe miasto odżyło? Wtedy prezydent odpisał, że to nie jest wymarłe miasto, ale miasto pięknych ludzi. Dołączył do odpowiedzi filmik z nagraniem z protestów. Dziś prezydent Kieca twierdzi jednak, że pisząc o tym iż cieszy się z tego, że miasto dzięki protestom odżyło, wyrwaliśmy jego wypowiedzi z kontekstu i trudno mu to zaakceptować. – Miasto żyje każdego dnia. I jest pełne pięknych ludzi – zaznacza Kieca.(art)

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

104 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Ordyna (54.178. * .103) 16.11.2020 11:12
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Typowa CHORĄGIEWKA! Jak trzeba, to udaje komunistę, katolika, antykatolika , jak wiatr zawieje. Nie jest za zabijaniem a jednak jest za zabijaniem. Sam sobie w jednym zdaniu potrafi zaprzeczyć. To jest prezydent miasta?

Terazja 16.11.2020 10:47
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Nie rozumiem. Pan prezydent popiera całym sercem. Jest młodym ojcem. Cieszy się z syna. Gdyby ten zdrowy i piękny syn miał być niepełnosprawny, to by go nie było. Nie spełniałby oczekiwań ojca? Nie miałby prawa do życia? Nadal nie rozumiem...

Objektywny 16.11.2020 09:57
oceniono 3 razy
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~heheheheheheheheh (5.184. * .220) 16.11.2020 09:15
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

skinheadzik
po przeczytaniu Twojego postu
tak sobie Ciebie wyobraziłem
https://www.youtube.com/watch?v=KhlHHyLBFPg
Miłego Dnia

~skinheadzik (31.179. * .1) 16.11.2020 08:45
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Jest mi strasznie wstyd, ze mamy tak słabiutkiego prezydenta. Już nie mówiąc, że POchodzi z najbardziej antypolskiej partii, ale tak najzwyczajniej jest słabiutki.

~Do_trolla_objektywny (5.173. * .33) 16.11.2020 07:31
oceniono 7 razy
-5

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~JakByloZreferendum (89.64. * .229) 16.11.2020 07:09
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Największy demokrata wodzisławski który namawiał ludzi do nie brania udziału w referendum. Obłuda i nic więcej.

Obiektywny77 16.11.2020 06:25
oceniono 6 razy
4

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~antylewak (46.204. * .8) 16.11.2020 02:16
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Pan Kieca to prawnik. Pytam prawnika ,czy ustawa dopuszczająca aborcję jest zgodna z Konstytucją RP ? Tak czy nie , innej alternatywy nie ma. Jeśli tak to wykorzystać koszulkę sprzed protestu pod sądem i udać się ubrany w nią na Strajk Kobiet.

~@mazur (83.4. * .6) 16.11.2020 01:22
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

@Objektywny, a ty jak zwykle nie zrozumiałeś. jestem pewien, że @Polka miała na myśli w swoim komentarzu prezydenta Wodzisławia, a nie - jak byś chciał - pisowskie popychadło, które jest na stanowisku prezydenta tylko po to, aby prawem łaski ułaskawiać wszelakich pisowskich przestępców. dodam ci jeszcze, że duda został wybrany na to stanowisko w niekonstytucyjnym terminie, a więc W ŚWIETLE PRAWA NIE JEST PREZYDENTEM POLSKI!. i co ty na to, emerycie zza Buga osiadły na Śląsku?

~Bonanza (46.204. * .101) 16.11.2020 01:10
oceniono 3 razy
3

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~AgentBolek (87.101. * .96) 15.11.2020 23:24
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Czyli jestem za a nawet przeciw ...chyba to gdzieś słyszałem. Kieca odejdź wstydu oszczędź!

~Do_nizej (5.173. * .33) 15.11.2020 21:47
oceniono 9 razy
-3
Zgłoś

luk jedyne co upadnie to pis i to niedługo

luk 15.11.2020 21:18
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Nigdy bym nie przypuszczał że Kieca upadnie tak nisko i będzie popierał takie demonstracje https://www.youtube.com/watch?v=AJ9fh8pRGoE

krynio15a180 15.11.2020 20:34
oceniono 10 razy
-4
Zgłoś

oczywiście że powinien nareszcie mamy normalnego prezydenta takiego prawdziwego ojca naszego miasta który żyje tym miastem naszym społeczeństwem i jest normalny nie pisior .

~PopieramStrajkKobiet (5.173. * .33) 15.11.2020 20:17
oceniono 9 razy
-3
Zgłoś

Oczywiście że powinien popierać protestujących ,brawo Panie Prezydencie!
Mamy już dość kłamstw i szczucia!

right 15.11.2020 19:28
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Jako przewodniczący wodzisławskiej PO nie tylko powinien, ale MUSI popierać protest, taki przekaz z góry.

Objektywny 15.11.2020 19:24
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

@Polka ....cieszy mnie że bijesz brawa Prezydentowi naszego kraju Andrzejwi Dudzie ....popieram ....

Objektywny 15.11.2020 18:55
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Do poniżej ....masz rację .To tak jak by ktoś powiedział moja babcia była zagorzałą katoliczką , i dlatego po babci też jestem - za gorzałą !.....

~Polka (91.192. * .117) 15.11.2020 18:50
oceniono 7 razy
-3
Zgłoś

Brawo prezydent!

luk 15.11.2020 17:52
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

Kieca twierdzi że osobiści nie jest za zabijaniem nienarodzonych dzieci ale popiera i pozdrawia tych którzy są za zabijaniem nienarodzonych dzieci. Coś ci tu Kieca nie pasuje albo jesteś za zabijaniem albo przeciw, ty popierasz te protesty to jesteś ZA

~Karol111 (5.173. * .75) 15.11.2020 17:46
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Nic nic tu od lat w Wodzisławiu się nie dzieje tragedia pytam po co tylu urzędników i prezydentów w tak biednym mieście ?

~łodco (46.204. * .1) 15.11.2020 13:46
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

A czego spodziewać się po starym Pełowcu! Każda forma obalenia rządu dobra!Teraz wielce solidarni z feministkami i niepełnosprawnymi płodami,z wściekłości nie mogą przeboleć porażki Trzasko i swojej partii,mąciwody

~borok (155.133. * .231) 15.11.2020 13:17
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

jak ten człowiek może rządzić miastem jak nie może wyegzekwować od przewoznika KM prawidłowo oznaczonych autobusów gdzie mu płaci 7 baniek z naszych pieniedzy