6 sposobów na poprawę jakości obsługi klienta
Doświadczenie klienta to sposób, w jaki konsumenci postrzegają interakcje z Twoją firmą. Otocz ich większą troską i wsparciem niż robi to konkurencja. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces na rynku, powinieneś zadbać o wysoką jakość obsługi klienta. Zadbaj o spójny sposób komunikacji na każdym etapie ścieżki zakupu. Sprawdź, jak pozyskać zadowolonych i lojalnych klientów!
Wyraźnie oznacz możliwości kontaktu
Jeśli chcesz, by klient poczuł się doceniony, pokaż, w jaki sposób może się z Tobą skontaktować. Zaproponuj mu różne opcje, takie jak czat na żywo, e-mail, widget callback.
Słuchaj opinii klientów i reaguj
Aby udoskonalić swoją ofertę, musisz jak najlepiej rozumieć potrzeby grupy docelowej. Zapewnij więc klientom możliwość udzielania informacji zwrotnej na każdym etapie ścieżki zakupowej. W ten sposób możesz monitorować i wdrażać zmiany, by poprawić wyniki sprzedaży. Pamiętaj też, by słuchać opinii swoich pracowników. Konsultanci call center mają często do czynienia ze sfrustrowanymi i zdenerwowanymi klientami. Dzięki temu mają bogatą wiedzę na temat ich pragnień, potrzeb i problemów.
Zastanów się nad wdrożeniem systemu CRM
Obsługa klienta nie ogranicza się do wysłuchania jego opinii i znalezienie odpowiedniego rozwiązania. Aby wyróżnić się spośród konkurencji, potrzebujesz pełnego obrazu swoich odbiorców. Call Center CRM pozwala błyskawicznie sprawdzić całą historię klienta związaną z marką, od dotychczasowych zakupów po zgłoszenia serwisowe. Udostępnia pracownikom z różnych działów dokładne informacje o konsumentach, aktualizowane w czasie rzeczywistym. Konsultanci call center mogą zwiększyć satysfakcję klienta, udzielając mu spersonalizowanych odpowiedzi. Dodatkowo pokaże, ile połączeń wykonuje dany konsultant w ciągu dnia i jaką ma skuteczność. Co ważne, system CRM można łatwo zintegrować z innymi narzędziami biznesowymi.
Scentralizuj wiedzę
Korzyści z ujednolicenia standardów obsługi klienta i zgromadzenia niezbędnych informacji w jednym miejscu są ogromne. W ten sposób możesz skrócić czas reakcji na odpowiedź i zwiększyć poziom zadowolenia konsumentów. Z pomocą przychodzą chatboty, które mogą odpowiadać na proste zapytania klientów. Dzięki temu odciążają pracowników i pozwalają im się skupić na bardziej złożonych zagadnieniach.
Wyślij e-maila z podziękowaniami
Wysłanie do klienta e-maila z podziękowaniem pomaga w budowaniu relacji. Należy jednak dołożyć wszelkich starań, by podkreślić powód okazania wdzięczności. Taką wiadomość możesz wysłać np. po dokonaniu pierwszego zakupu lub z tytułu regularnego korzystania z oferty. Pamiętaj, by spersonalizować e-maila. W ten sposób pokażesz klientowi, że rzeczywiście go doceniasz. Dotyczy to każdego rodzaju interakcji. Niezależnie od tego, czy klient właśnie złożył zamówienie w sklepie internetowym, czy wypełnił prośbę o opinię, podziękuj mu za to.
Karty podarunkowe lub kupony
Wysyłanie kart podarunkowych z okazji świąt lub urodzin, pomaga utrzymać zainteresowanie konsumenta Twoją marką. Ponadto możesz wysyłać takie karty, gdy chcesz docenić lojalność klienta wobec firmy. Zaproponuj atrakcyjną zniżkę, którą można wykorzystać na konkretny produkt lub przy kolejnym zakupie. Jeśli chcesz, wyślij e-maila z kodem rabatowym za wypełnienie ankiety. Dzięki temu zachęcisz klientów do większego zaangażowania.
Tekst sponsorowany