Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Powstała petycja w sprawie stacji kolejowej

Towarzystwo Entuzjastów Kolei zbiera w sieci podpisy pod petycją o zlokalizowanie na terenie Wodzisławia Śl. stacji regionalnej Kolei Dużych Prędkości, która ma powstać w ramach CPK.

Powstała petycja w sprawie stacji kolejowej
Mapa poglądowa przebiegu linii KDP. Różowy kolor to wariant forsowany obecnie przez CPK, zielony to propozycja TEK

POWIAT Kilka tygodni temu Towarzystwo Entuzjastów Kolei (TEK) zwróciło się do rady powiatu o poparcie apelu na umiejscowienie stacji regionalnej planowanej Kolei Dużych Prędkości (KDP) na terenie Wodzisławia Śl. Rada nie przychyliła się do tej prośby, uznając że decyzje w tak ważnej sprawie powinny zapadać po analizach ekspertów. Wątpliwości budziła m.in. duża ilość wyburzeń w proponowanej przez TEK koncepcji. Społecznicy jednak nie składają broni. Zbierają właśnie wirtualne podpisy pod petycją w tej sprawie.

Poparcie internautów

Petycja jest dostępna online w portalu Petycjeonline.com Została założona 29 grudnia. Aktualnie (stan na 11 stycznia) podpisało się pod nią 227 osób, cieszy się więc raczej umiarkowanym poparciem. Niektórzy – jak np. Alicja Koczy z Turzy Śl. – argumentowali, dlaczego popierają pomysł społeczników. „Kocham koleje i myślę, że przebieg linii przez Wodzisław Śląski jest super okazją dla wzmocnienia pozycji regionu, a także daje wielką perspektywę rozwoju dla mieszkańców, a także stwarza szansę na sprawne przemieszczanie się do pracy w dalszych rejonach województwa” napisała pani Alicja. Co ciekawe, nie tylko mieszkańcy powiatu wodzisławskiego popierają koncepcję TEK-u, ale również m.in.: Jastrzębia-Zdroju, Żor, Chałupek, a także czeskich miejscowości. Społecznicy nie określili, do kiedy trwa zbieranie wirtualnych podpisów.

Sprawa o znaczeniu strategicznym

Jak wyjaśniają Piotr Adamczyk i Jan Psota, umiejscowienie stacji na terenie Wodzisławia Śl. to sprawa o znaczeniu strategicznym dla naszego powiatu. Podkreślają, że dokładnie na linii prostej łączącej Katowice z Ostrawą leżą Wilchwy – dzielnica Wodzisławia Śl. – gdzie do zagospodarowania jest ogromny teren po zlikwidowanej w 2001 r. kopalni 1 Maja. – Ten teren doskonale nadaje się na budowę węzła kolejowego i centrum przesiadkowego. Miejsce to oddalone jest o około 8 km od centrum Jastrzębia-Zdroju i 5 km od centrum Wodzisławia Śl. z możliwością skomunikowania z centrami tych miast i siecią kolejową regionu poprzez odbudowę linii Wodzisław Śl. – Jastrzębie-Zdrój Centrum w śladzie dawnej linii 875 – wskazują przedstawiciele TEK-u.

TEK o wyburzeniach: i tak będą niezależnie od wybranego wariantu

Przypomnijmy, że rada powiatu wodzisławskiego odmówiła udzielenia wsparcia społecznikom i nie podjęła uchwały popierającej działania zmierzające do umiejscowienie stacji na terenie Wodzisławia Śl. – W interesie powiatu jest to, aby przystanek był zlokalizowany na terenie powiatu wodzisławskiego. Nie jest to jednak takie ważne czy to będzie na Wilchwach czy w Mszanie. Istotne jest to, aby była to optymalna lokalizacja. Ważny jest także interes mieszkańców, aby było jak najmniej wyburzeń – argumentuje radny powiatowy Ryszard Zalewski. – Przystanek początkowy będzie w Ostrawie, pośredni w powiecie wodzisławskim i kolejny w Katowicach. Taki wariant popieram – dodaje.

Zauważmy, że stacja regionalna, według zamysłu Towarzystwa, miałaby powstać w sąsiedztwie ul. Czarneckiego. Wcześniej miałaby przeciąć na wysokości Turzy Śl. autostradę, później przejść pograniczem Turzy Śl. i Krostoszowic (okolice dawnego PGR Olszenica i okolice ul. Granicznej) i wejść na Wilchwy w okolicach skrzyżowania pięciu dróg, przecinając najpewniej ul. Mszańską. W wielu tych miejscach istnieje ścisła zabudowa mieszkalna, poza tym istnieje w tym miejscu spora różnica terenów. Po wyjściu z proponowanej przez TEK na Wilchwah stacji, linia KDP miałaby przeciąć ulice Teligi, Batalionów Chłopskich, Świętego Wawrzyńca i Jastrzębską, by po kilku kilometrach wbić się w pagórkowate centrum Połomi, przecinając ul. Centralną, która w zasadzie biegnie dnem szerokiego wąwozu. Każda z tych ulic jest gęsto zabudowana, a teren pod budowę, zwłaszcza w Połomi i w Turzy bardzo trudny. Pytamy więc TEK czy zdaje sobie sprawę ze sporych kosztów społecznych? – Proponowany przez nas przebieg linii KDP jest krótszy o 6 km o tego, który forsuje obecnie CPK. A to oznacza, że tych kosztów społecznych będzie mniej w naszym wariancie, niż w wariancie, który przetnie Godów, Skrzyszów i Mszanę – odpowiada Jarosław Polok z TEK-u. Jak dodaje, problemu nie stanowią również przewyższenia. – Na proponowanej przez CPK trasie też one są. I też trzeba będzie sobie z nimi poradzić. Mamy XXI wiek i dziś można to zrobić – mówi, dodając że w wariancie forsowanym przez CPK problemem będą szkody górnicze. – Wtedy nie będzie to kolej dużych prędkości, a kolej która pojedzie 60 czy 80 km/h. Czy o to chodzi? – zaznacza Polok. W jego opinii wariant forsowany przez CPK jest wariantem politycznym, w którym chodzi o to, żeby linia KDP biegła jak najbliżej Jastrzębia.

Zdaniem prezesa TEK, Piotra Adamczyka twierdzenie, że proponowane przez TEK rozwiązanie oznacza koszty społeczne, jest niesprawiedliwe, bo propozycja CPK również te koszty przyniesie.

- Tu nie mówimy o tym, czy budować linię, tylko jak. Obawy mieszkańców na zaplanowanych ciągach inwestycji liniowych są naturalne. Jednakże rzadko sie zdarza niezadowolenie społeczne z uzyskanych na koniec rekompensat, więc nie demonizujmy tej sprawy. To samo było przy budowach autostrad czy zbiornika Racibórz Dolny. Jakoś trudno dziś znaleźć niezadowolonych przesiedleńców - uważa prezes TEK-u.

Adamczyk dodaje, że KDP to nie jest budowa niskobudżetowa, przy której będzie się na wszystkim oszczędzać. - Stosowanie estakad czy nawet tuneli przy takich inwestycjach nie jest niczym niezwykłym. Jeśli zwycięży koncepcja społeczna, to my o takie rozwiązania będziemy zabiegać, aby inwestycja była jak najmniej uciążliwa dla ludzi - zapewnia.

Dodajmy, że spółka CPK ogłosiła przetarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, na podstawie którego zostanie wybrany wariant inwestorski przebiegu linii, o czym piszemy na kolejnej stronie.

(juk), (art)

46 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Zefek (5.184. * .240) 29.01.2021 17:12
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~tłoczek (188.137. * .64) 27.01.2021 23:00
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

TEK robi dużo wrzasku z petycją bo... wiedzą, że u samorządowców i polityków mają przechlapane. Teraz chcą wkręcić zwykłych mieszkańców do swoich gierek którzy kompletnie nie rozumieją o co chodzi z CPK.

~Cała_prawda_całą_dobę (5.173. * .222) 25.01.2021 22:50
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

O. Całe 353 podpisy. Poparcie dla koncepcji społecznej, hm... no oszałamiające

hades_tek 25.01.2021 21:58
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Podpisy zbieramy do końca stycznia :)
https://www.petycjeonline.com/emb/304155

hades_tek 25.01.2021 21:54
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@tymianek - po to by mieszkańcy Jastrzębia też mogli korzystać z kolei. To nie jest żaden rezerwat, ludzi nie można stygmatyzować i wykluczać przez kilku krzykaczy czy wandali. Mieszkańcy Jastrzębia są drugą po mieszkańcach Wodzisławia najliczniejszą grupą popierającą koncepcję społeczną - i to mimo tego że może się wydawać dla ich miasta mniej korzystna i rozpętanej kampanii hejtu i kłamstw przeciwko TEK.

~Ja11 (84.234. * .121) 25.01.2021 18:23
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

TEK się nie stara o tory do Jastrzębia tylko o to by szybka kolej nie była przy Jastrzębiu tylko w Wodzisławiu i łaskawie proponuję żeby sobie możemy dojechać jak kolej wybudują. To chyba różnica.

~tymianek (5.184. * .126) 25.01.2021 16:27
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Po co TEK się stara o tory do Jastrzębia? Pierniczcie ten rezerwat i niech tory zrobią tylko do Wilchw czy Mszany a dalej scieżkę rowerową z szutru, zeby wandale nie mieli czego zepsuć :P

~Do_niunia87 (31.0. * .3) 25.01.2021 14:24
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Masz rację. Drutem ogrodzić szczegolnie od strony SWD!!!
Wtedy 8 tyś eswodzioków będzie musiała do pracy w Jastrzębiu kanałami chodzić. Troche pokory, dziecino.

~Stawzrybami (46.204. * .173) 25.01.2021 14:05
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

#Artefaks- wszyscy wiedzą że najważniejsza stacja w PL to- Staw Rybnik i Rybny Paruszowiec

~niunia87 (46.134. * .74) 25.01.2021 13:06
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Żadnej kolei do Jastrzębia!!! kiedyś byla kolej to swołocz zepsuła a teraz chą nowej żeby znow zniszczyc! Drutem kolczastym ogrodzić a nie tory budować! nie chcemy, zeby patole do nas jeździli?

~ja11 (193.46. * .252) 25.01.2021 11:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks, przecież to CENTRUM Subregionu., najważniejsze miejsce na tej ziemi reszta to peryferia.

~RóptaCoHceta (37.248. * .244) 25.01.2021 08:52
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

cocolino, jaka koncepcja społeczna???
Społeczna, czy kilku oszołomów, którzy za wszelką cenę chcą się wypowiadać w imieniu społeczeństwa.

Arteks 24.01.2021 22:03
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@cocolino - rozkład godny dzieci które posiadły kolejkę PIKO, wymyśliły układ torowisk i nawet nazwały swoje stacyjki i jeżdżą od jednej do drugiej lokomotywkami... W tej zabawie kluczową stacją będzie Wodzisławiowo Wilchwiowo.

cocolino 22.01.2021 22:56
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Tak prawdopodobnie mógłby wyglądać pierwszy rozkład jazdy pociągów na liniach do/z Jastrzębie-Zdrój po wybudowaniu układu linii wg koncepcji społecznej.
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/2135970926533661

cocolino 20.01.2021 16:27
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Brak obiektywizmu w https://jastrzebieonline.pl/news,16000,czy-kolej-ominie-jastrzebie.html nawet zdjęcia nie chciało się pokazać czy prawidłowej nazwy dać, a o tym, ze kolej szybka nie przejdzie przez Jastrzębie a Mszanę, a ten łuk spowoduje ograniczenie prędkości do 160 km/h z 250+ i narazi ją na szkody górnicze i ciągły remont.

~kuga (37.47. * .113) 19.01.2021 10:28
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Jakoś nie sądzę, a waszych portali śledzić mi się nie chce, mam ciekawsze zajęcia :P

~Ja11 (84.234. * .121) 19.01.2021 10:12
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Szkoda że nie śledzisz jastrzębskich portali, to byś widział co tam wyprawiają TEKi. Najlepsi są jak udają mieszkańców Jastrzębia :)

~kuga (37.47. * .113) 19.01.2021 10:04
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Kto ma problem to widać, caly czas tu płaczesz @ja11 :P

~Ja11 (84.234. * .121) 19.01.2021 08:34

Zgodzę się z Tobą że średnio inteligentny szympans narysuję prostą, natomiast człowiek spojrzy na układ terenu sieć dróg, komunikację. Dlatego macie problem, rozmawiacie językiem szympansów z ludzmiy.

~Ja11 (84.234. * .121) 19.01.2021 06:12

A od kiedy to da się dojechać po linii prostej? Drogą jest 11km. We wszystkim jak widać naginacie rzeczywistość. Zaskoczenie potem że nikt z wami rozmawiać nie chcę. Brak wam uczciwego podejścia do tematu.

~tłoczek (188.137. * .64) 19.01.2021 00:25
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Zabawne, że TEKowi potrzebna jest stacja ponad wszystko - nawet jakby przez Wilchwy nie przechodziła linia cpk to stacja ma powstać i basta bo TEK tak chce! ;PPP

cocolino 18.01.2021 22:59

Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce tym samym spacja wbita przy wbijaniu c. No, ale specjalnie komuś głupot nie pisze o odległościach, gdzie każdy średnio inteligentny szympans to potrafi wiec dla tych co głupoty tu wypisują o odległościach:
https://docs.google.com/drawings/d/193dzoNux2dmpSEIgEMlSbwy67w5xap5s4Ad_j8fleOI/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/drawings/d/1YgYsyvSp1ouIwNwReow43gvoHmaGUP2LpK1JFeWgIaA/edit?usp=sharing

~mazizam (31.0. * .83) 18.01.2021 20:47
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

cocolino, "miszczu" pisowni. "Dlaczego" piszemy razem, a nie osobno(dla czego) . Czytając twoją kulawą pisownie, to aż oczy bolą. Mam nadzieję, że pod choinkę dostałeś słownik pisowni polskiej.

cocolino 18.01.2021 19:49
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Trolu Jastrzębski zajmij się dalszą postępująca likwidacja kolei w Jastrzębiu. Gdzie ta władza Jastrzębia i poseł M, który tak walczył o to niestety tylko TEK zrobił interwencję w mediach dla czego dalej likwidują kolej tam gdzie miało być centrum przeładunkowe w Jastrzębiu na byłej JAS-MOS :
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/2132685686862185

~Ja11 (84.234. * .121) 18.01.2021 17:47
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

Pomijam fakt że 1 km od stacji funkcjonuję dobrze zorganizowana komunikacja miejska i jest osiedle Boża Góra. Natomiast na Wilchwy nie ma dobrej komunikacji z Jastrzębia. Chyba się nie myle że opusciliscie MZK.

~Ja11 (84.234. * .121) 18.01.2021 17:42
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

Do tych co wypisują te odległości. Z ronda centralnego do 1 Mają jest 11 km a nie 8 a na Mszane 5,5 km.

cocolino 17.01.2021 19:12
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Dla tych co nie chce się wejść w petycji w koncepcję społeczną punkt 5 jej:

"Brak istotnej różnicy dla Jastrzębia-Zdroju. Połączenia regionalne z Katowicami, wielokrotnie
wskazywane jako najważniejsze dla miasta, będą rozpoczynać i kończyć bieg w centrum miasta
niezależnie od układu sieci, zapewniając czas przejazdu do Katowic ok. 30 minut. Sama zaś stacja
szybkiej kolei wg Koncepcji społecznej będzie oddalona od centrum Jastrzębia-Zdroju o ok. 8 km, zaś
o ok. 5 km wg koncepcji CPK. Ponieważ obie te odległości znacznie przekraczają strefę pieszego zasięgu,
trudno mówić, że różnica ta jest istotna. Jedynie nazwa węzła „Wodzisław Śląski-Wilchwy” może się
w Jastrzębiu mniej podobać niż „Jastrzębie-Zdrój Północ”..."

~Ja11 (84.234. * .121) 16.01.2021 11:52

Po, tyle to wiem, ale TEK mówi że będzie pociąg z Jastrzębia. Bo do Wodzisławia to spacerkiem nie zajde, a autobus też jedzie długo.

~op (91.192. * .86) 15.01.2021 20:17
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

~ja 11-przystanek jest projektowany w Jastrzębiu przy granicy z Mszaną więc po co odcinki dojazdowe jak na dworzec z osiedli dojedziesz autobusem MZK w parę minut a ze Zdroju to nawet spacerkiem

~hahah (5.184. * .175) 15.01.2021 19:44

Jeżeli tak powiedział opiniotwórczy arteks tzn. że jednak nie będą ;)

~ja11 (193.46. * .252) 15.01.2021 10:56

Więc jak to dokładnie jest. Projekt CPK nie zakłada budowy odcinków dojazdowych z miast Jastrzębie, Wodzisław? Bo TEK twierdzi , że będą wybudowane i te parę kilometrów nie robi różnicy.

Arteks 15.01.2021 10:40

@cocolino - nie manipuluj. Jeśli CPK powstanie (a ten projekt ma najwięcej zwolenników) wzdłuż A1 - to nie będzie żadnego "odcinka łączącego Jastrzębie z KDP". Dlatego tak istotny jest przystanek jak najbliżej Jastrzębia - niepotrzebny w Wodzisławiu bo wykładnia ze strony pomysłodawców jest taka, że nadal pociągi będą zjeżdżać z CPK aby obsłużyć Wodzisław i Rybnik. A niektóre mogą jechać prosto i obsłużyć omijane do tej pory Jastrzębie. Według "zielonego ładu" EU, to pociągi mają przejąć większość ruchu lotniczego i autokarowego w przyszłości więc pociągów będzie więcej niż obecnie.

cocolino 15.01.2021 09:09
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Ale dlaczego pytać mieszkańców Jastrzębia co sądzą o przesunięciu szybkiej kolei z Mszany na Wilchwy.
Mieszkańców Jastrzębia interesuje tylko odcinek łączących ich z KDP, a w naszym rozwiązaniu mają dodatkowo połączenie z Wodzisławiem, Radlinem i Rybnikiem wiec same plusy.

~Ja11 (31.0. * .60) 14.01.2021 08:40

I oczywiście mieszkańców Jastrzębia, co sądzą o przesunięciu kolei do Wodzisławia, zamiast Jastrzębia.

cocolino 13.01.2021 22:52
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Jak najbardziej tylko dodałbym jeszcze: Łaziska, Godów, Skrzyszów, Mszanę i Połomię, a taki jest pomysł CPK wtedy mamy pełny obiektywizm.

~Zamieniesie (5.173. * .33) 13.01.2021 21:58

W ramach naprawy obiektywizmu nowiny powinny teraz zapytać mieszkańców Wichw co sądzą o petycji i pomyśle teku

hades_tek 13.01.2021 19:55
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

List do naszych Współmieszkańców: http://tek.wb.pl/kdp/ppl.pdf
Koncepcja społeczna: http://tek.wb.pl/kdp/ks.pdf

Petycja: https://www.petycjeonline.com/stacja_regionalna_kolei_duych_prdkoci_w_wodzisawiu_lskim
Popieramy, udostępniamy, informujemy innych :)

Nie bójcie się podpisywać, jeśli jesteście w jakiś sposób zależni od miejscowych elit - wystarczy zaznaczyć w petycji "Nie" przy opcji "Pokazuj użytkownikom mój podpis" i nie będziecie widoczni.

Nowiny zawsze ceniliśmy za rzetelność dziennikarską i obiektywizm, ale... ostatnio redakcja przewidywała protesty w związku z propozycją TEK, teraz czytamy że petycja cieszy się "raczej umiarkowanym" poparciem. Koncepcja społeczna w chwili obecnej zawiera dwa warianty, w artykule omówiono tylko jeden, podkreślając problemy. Dobrze, że przytoczono przynajmniej fragmenty naszych wypowiedzi, jednak trudno nie dostrzec, ze coś się zmieniło, bynamniej nie na lepsze ;(

~wsertkol (193.169. * .48) 13.01.2021 19:18
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

nie karmić trolla !!!

Arteks 13.01.2021 19:10
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Jastrzębiu nie zależy aby mieć kolej w centrum bo... tam nie ma żadnego centrum i już nigdy nie będzie - więc dla Jastrzębia, przystanek w Mszanie może być akceptowalny, natomiast w interesie Wodzisławia jest to aby się pojawiła łącznica ze stacji Wodzisław, a niektóre pociągi mogą jechać przez Wodzisław, inne przez Mszanę. W interesie Wodzisławia jest nietworzenie kolejnego pustego przystanka tylko... ożywienie wodzisławskiego dworca. A projekt odbudowy linii Wodzisław-Jastrzębie jest nierealny i wiem to z dobrych źródeł - nikt go nie bierze pod uwagę. Jeśli już lokalna kolej wróci do Jastrzębia to będzie to albo od strony północnej albo wschodniej. Zresztą on jest sprzeczny z budową łącznic bo zwyczajnie mógłby uniemożliwić lub utrudnić wyjazd z Wodzisławia na magistralę CPK.


Fatal error: Uncaught TypeError: Argument 5 passed to Monolog\ErrorHandler::handleError() must be of the type array, null given in /app/vendor/monolog/monolog/src/Monolog/ErrorHandler.php:213 Stack trace: #0 [internal function]: Monolog\ErrorHandler->handleError(2, 'Unknown: Failed...', 'Unknown', 0, NULL) #1 {main} thrown in /app/vendor/monolog/monolog/src/Monolog/ErrorHandler.php on line 213