Świetny miesiąc dla Rafametu. Spółka z Kuźni Raciborskiej zdobyła kolejnych klientów
Chiny, Francja, Indie, Malezja i Węgry - to kolejne kraje, do których Rafamet dostarczy swoje maszyny. Produkowane w Kuźni Raciborskiej urządzenia są warte miliony złotych.
W grudniu firma RAFAMET podpisała szereg kontraktów produkcyjno – handlowych na dostawę 8 nowych maszyn i urządzeń dla odbiorców z Europy oraz Dalekiego Wschodu. Negocjacje i ustalenia poprzedzające zawarcie umów były długotrwałe i bardzo drobiazgowe. Na wybór ofert spółki z Kuźni Raciborskiej wpłynęła jakość i nowoczesność proponowanych przez nią rozwiązań.
Z Kuźni Raciborskiej do kraju nad Sekwaną
RAFAMET istnieje na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje na tę chwilę ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i super ciężkich tokarkach karuzelowych. - Jesteśmy obecni praktycznie we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce, w tym w nuklearnej, w sektorze lotniczym, kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe) i RATP (pociągi podmiejskie i metro w gigantycznej aglomeracji paryskiej) ale także w miejskich przedsiębiorstwach eksploatujących tabor tramwajowy oraz w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - tłumaczy Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu RAFAMET S.A..
Francja to jedna z największych aglomeracji kolejowych w Europie. W 1981 r. uruchomiono tam pierwszą w Europie kolej dużych prędkości – TGV. W ubiegłym roku wystartowaliśmy w przetargu na dostarczenie na ten rynek dwóch tokarek portalowych UFD 140 N, które z dużym sukcesem udaje nam się sprzedawać od kilku lat na rynkach całego świata. Obie maszyny przeznaczone zostaną do powstającego aktualnie jednego z największych zakładów SNCF we Francji. Cieszy Nas fakt, że RAFAMET znowu wraca do SNCF i to ze swoim najnowocześniejszym wyrobem - mówi Andrzej Rustanowicz. - Dwie obrabiarki kołowe UFD 140 N, będące przedmiotem zamówienia to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów RAFAMET. Obrabiarki UFD 140 N jako maszyny portalowe o napędzie ciernym, pracujące w układzie przelotowym, zapewniają wydajną i precyzyjną obróbkę, są doskonałym rozwiązaniem dla operatorów kolejowych posiadających zróżnicowany tabor kolejowy - dodaje Norbert Jasłowski, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.
Z kolei portalowa tokarka kołowa UDA 125 N przeznaczona zostanie dla francuskiego kolejowego sektora prywatnego, a dokładniej dla firmy INVEHO - RAFAMET S.A. w ciągu ostatnich 15 lat dostarczył różne modele swoich obrabiarek do praktycznie wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji. Obrabiarka kołowa z zabieraniem czołowym UDA 125 N, pracująca w systemie przelotowym, będąca przedmiotem zamówienia, zostanie skonfigurowana pod kątem specyficznego taboru tego użytkownika. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach dużej rozbudowy zakładów INVEHO na południu Francji. Warto wspomnieć, że holding INVEHO, grupujący 6 zakładów ulokowanych w różnych zakątkach Francji, to jeden z największych producentów wagonów towarowych w tym kraju - informuje N. Jasłowski z firmy RAFAMET S.A.
Maszyny RAFAMETU na malezyjskim rynku
Grudzień zeszłego roku przyniósł także kontrakt z malezyjską firmą Benima Engineering. Przedmiotem umowy jest tokarka podtorowa typu tandem 2UGE 180 N oraz tokarka kołowa cierna UFB 125 N. - Docelowo obie maszyny zainstalowane zostaną w warsztacie utrzymania pojazdów lekkiej kolei miejskiej w Kuala Lumpur. Warto wspomnieć, że nad tym projektem pracowaliśmy już od jakiegoś czasu. Wynika to z tego, że budowa linii z całym systemem infrastruktury jest ogromnym przedsięwzięciem wymagającym lat pracy. Finalnie udało nam się wszystko dopiąć, z czego - nie ukrywam - bardzo się cieszę – informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.
Obie maszyny zostaną przekazane klientowi w Malezji na przełomie 2021 i 2022 roku. - Na końcówkę trzeciego kwartału tego roku planowany jest odbiór wstępny 2UGE 180 N i UFB 125 N w Kuźni Raciborskiej. Natomiast sama wysyłka odbędzie się w czwartym kwartale br. – dodaje K. Pestkowski.
Chiny, Indie, Węgry
Finisz minionego roku to także zamówienia od odbiorców z Chin, Indii oraz Węgier. W pierwszym przypadku mowa o ciężkiej tokarce podtorowej UGE 150 N, w Indiach zaś pracować będzie tokarka kołowa UBF 112 N, przeznaczona do regeneracji kół kolejowych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w różnych pojazdach szynowych. Natomiast swoje zastosowanie na Węgrzech znajdzie szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS, który przeznaczony jest do przetaczania pojazdów o masie całkowitej do 350 ton.
źródło: Rafamet, oprac. ż
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu