Szkoła w Brzeźnicy podjęła współpracę z placówką w Serbii, ale nie tylko
W grudniu szkoła w Brzeźnicy (gm. Rudnik) podpisała kolejny kontrakt na realizację projektu Erasmus +, który potrwa 24 miesiące. Tym razem koordynator projektu - Agnieszka Kornas-Zuber podjęła współpracę z krajami takimi jak: Wielka Brytania, Hiszpania, Turcja, Serbia i Czechy.
Partnerskie szkoły będą razem podejmowały działania nad tematem: „Our Innovative Journey to Learning: STEAM” (Innowacyjna podróż do nauki STEAM). STEAM to podejście edukacyjne, które obejmuje nauki ścisłe, technologię, inżynierię i matematykę.
– Szybkie zmiany w dzisiejszym świecie sprawiają, że konieczne jest przygotowanie naszych uczniów do technologii i zawodów przyszłości. W tym kierunku potrzebne są nowe podejścia i kompetentni nauczyciele, którzy zapewnią uczniom umiejętności XXI wieku i przygotują ich na zawody przyszłości. Interdyscyplinarne wykorzystanie dziedzin, takich jak nauka, technologia, inżynieria i matematyka oraz integracja wiedzy, ma im to umożliwić i pomóc – tłumaczy Agnieszka Kornas-Zuber.
Jak wyjaśnia nauczycielka, projekt ma na celu zwiększenie możliwości każdej instytucji poprzez zapewnienie nauczycielom z wszystkich szkół partnerskich zdobywanie kompetencji zawodowych z praktykami STEAM i obserwowanie szkoleń partnerów w zakresie STEAM.
– Udział w projekcie jest kolejnym sukcesem placówki. Jesteśmy szczęśliwi i dumni. Dzięki ciężkiej pracy i kompetentnej kadrze mamy po raz drugi możliwość poszerzania swoich horyzontów oraz horyzontów naszych podopiecznych, a co za tym idzie polepszać proces edukacyjny i sprawiać by był on bardziej kreatywny i wsparty nowoczesnymi technologiami. Dzięki międzynarodowym szkoleniom, jakie na nas czekają i wymianie doświadczeń, będziemy mogli uatrakcyjnić wychowankom zajęcia w szkole. A poprzez wsparcie finansowe zakupić niezbędne sprzęty do realizacji zadań – przyznaje Agnieszka Kornas-Zuber.
Niestety, z powodu panującej obecnie sytuacji na całym świecie, sporo działań projektowych, które miały odbyć się według harmonogramu, została przeniesiona w czasie. – Jednak, przez cały okres, od 1 grudnia, podejmowane są działania online z pozostałymi partnerami poprzez różne formy, jakie daje współczesny świat. Na bieżąco odbywają się konferencje na platformie, gdzie prezentowane są nasze dokonania – dodaje przedstawicielka brzeźnickiej placówki. Wyjaśnia, że między innymi były to: wykonanie logo projektu w wersji digital przez uczniów i nauczycieli, wykonanie kartek noworocznych i wysłanie do wszystkich krajów partnerskich, napisanie listów do dzieci ze szkół projektowych, przeprowadzono głosowanie na najlepsze logo, wykonano kącik Erasmusa, założono konta w mediach społecznościowych oraz specjalnie stworzono stronę internetową na potrzeby projektu. – Kolejnym wydarzeniem, które wywołało wiele emocji wśród uczniów, będzie spotkanie online z dziećmi ze szkół partnerskich, gdzie każde dziecko będzie miało przedstawić siebie – puentuje Agnieszka Kornas-Zuber.