Ruszył nabór do mieszkań wspomaganych przy placu Wolności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Raciborzu rozpoczął rekrutację uczestników do projektu "Wsparcie organizacji usług społecznych" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Jako pierwszy ruszył nabór uczestników do zadania: "Usługi świadczone w mieszkaniach wspomaganych". Nabór jest prowadzony trybie ciągłym, pierwszy termin przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń to 27 stycznia - 10 lutego 2021 r.
OPS dysponuje dwudziestoma miejscami w szesnastu mieszkaniach wspomaganych (dwanaście mieszkań jednoosobowych i cztery mieszkania dwuosobowe). Mieszkania przeznaczone są dla osób starszych niepełnosprawnych i niesamodzielnych, zarówno kobiet jak i mężczyzn.
Mieszkanie wspomagane to usługa społeczna świadczona w społeczności lokalnej w postaci mieszkania lub domu, przygotowującego osoby w nim przebywające, pod opieką specjalistów, do prowadzenia samodzielnego życia lub zapewniającego pomoc w prowadzeniu samodzielnego życia.
Kto może wziąć udział w projekcie?
Osoby spełniające łącznie poniższe warunki:
- osoby z orzeczeniem niepełnosprawności( wymagany dokument potwierdzający niepełnosprawność) lub niesamodzielności (wymagane zaświadczenie lekarski z oceną wg skali Barthel)
- osoby będące mieszkańcami miasta Racibórz
- osoby, które nie odbywają kary pozbawienia wolności, z wyjątkiem osób objętych dozorem elektronicznym.
Co OPS oferuje w ramach projektu?
- Pobyt czasowy lub stały w mieszkaniu przystosowanym dla osób niepełnosprawnych,
- Wsparcie opiekuna mieszkań wspomaganych, pielęgniarki, psychologa, rehabilitanta w zakresie niezbędnym do samodzielnego funkcjonowania osoby,
- Możliwość wyposażenia mieszkania we własne meble i sprzęty.
- Możliwość korzystania osób zakwalifikowanych z organizowanych przez Ośrodek Wsparcia warsztatów i usług aktywizujących.
Oferowane wsparcie będzie uzależnione od indywidualnie opracowanego programu wspierania ustalonego w kontrakcie.
Ze względu na sytuację epidemiczną zarówno rekrutacja jak też realizacja wsparcia będzie się odbywać z zachowaniem reżimu sanitarnego.
Jakie dokumenty należy złożyć?
- Formularz zgłoszeniowy dla kandydata do korzystania ze wsparcia w mieszkaniu wspomaganym.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub oświadczenie o niesamodzielności (potwierdzone w dalszym etapie rekrutacji zaświadczeniem lekarskim z oceną wg skali Barthel na odpowiednich formularzach)
- W dalszym etapie po wstępnej kwalifikacji kandydata wymagana też będzie opinia psychologa o osobie przyjmowanej do mieszkań wspomaganych.
Rekrutaca prowadzona jest trybie ciągłym do wyczerpania miejsc.
Więcej informacji odnośnie projektu można uzyskać, kontaktując się z biurem projektu:
- Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Sienkiewicza 1, 47-400 Racibórz od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 – 11.00
- e-mail: sekretariat@ops-raciborz.pl tel. 32 415 26 50 lub
- DDPS „przy Placu Wolności”, Plac Wolności 8-9, 47-400 Racibórz od poniedziałku do piątku w godzinach od 11.00 do 15.00
- e-mail: osrodekwsparcia@ops-raciborz.pl tel. 506 477 428
Regulamin Rekrutacji Uczestników Projektu „Wsparcie Organizacji Usług Społecznych” i dokumenty rekrutacyjne dostępne są TUTAJ.
Niezbędne formularze dostępne są na: stronie Ośrodka, bip Ośrodka, w siedzibie przy. Sienkiewicza 1, W DDPS "przy Placu Wolności".
źródło: OPS w Raciborzu, oprac. ż
Zobacz również: