Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Po Rybniku jeździ tylko 30 elektrycznych aut. Pomogą urzędnicy

Przez trzy tygodnie pracownicy Urzędu Miasta Rybnika, uprawnieni do kierowania samochodami służbowymi testować będą auta z napędem elektrycznym.

Po Rybniku jeździ tylko 30 elektrycznych aut. Pomogą urzędnicy

W każdym z trzech kolejnych tygodni testowane będą inne trzy samochody: najpierw KIA eSOUL, Opel e-Corsa i Nissan Leaf, następnie Opel e-Vivaro (furgonetka), Peugeot e2008 SUV i Renault ZOE i w ostatnim tygodniu Peugeot e208, Volkswagen ID.3, Mercedes EQC. - Testowanie aut elektrycznych przez urzędników jest częścią programu E-mobility now! realizowanego przez Rybnik wspólnie ze Stowarzyszeniem Polska Izba Rozwoju Elektromobilności. Celem współpracy jest wspieranie działań na rzecz rozwoju elektromobilności w Rybniku, a głównym założeniem programu E-mobility now! jest zwiększenie ilości pojazdów elektrycznych w mieście do 1000 sztuk na koniec 2025 roku - wyjaśnia Agnieszka Skupień z rybnickiego urzędu.

Póki co w Rybniku zarejestrowane są 32 pojazdy elektryczne należące do osób prywatnych. W miejskiej flocie jest zaś jeden samochód elektryczny użytkowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej. Zgodnie z ustawą z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych od 2025 roku jednostki samorządu terytorialnego, których liczba mieszkańców przekracza 50 tysięcy, muszą zapewnić co najmniej 30-procentowy udział pojazdów elektrycznych w ogólnej liczbie użytkowanych przez miasto pojazdów. Z kolei od 2028 roku miasto będzie musiało zapewnić co najmniej 30-procentowy udział zeroemisyjnych autobusów. Najwięcej pojazdów miejskich napędzanych jest olejem napędowym. W miejskiej flocie są też pojazdy na benzynę, ale nie brakuje też takich z instalacją gazową – LPG, CNG i LNG.

6 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~AndyK76 (91.204. * .100) 19.02.2021 15:56

2/2 Wydobycie i przeróbka kilograma litu produkuje 50 kg odpadów (których nie można przerobić) - najczęściej się je zakopuje lub wylewa do rzek. Na dokładkę dodam że główne kopalnie są w krajach, gdzie ekologia NIE ISTNIEJE (jak i prawa człowieka - większość rudy litu wydobywają młodociani). Produkcja i utylizacja akumulatorów (mających żywotność 3-5 lat) jest gorsza dla środowiska niż 10-cio letnia eksploatacja ciężarówki bez normy EURO. Ślad węglowy - jest przesunięty z EU na kraje trzeciego świata. Panele fotowoltaiczne też mają ograniczoną żywotność (a wystarczy że przejdzie solidny grad i po panelach), skrzydła wiatraków też trzeba wymieniać (trudne do utylizacji włókno szklane i żywice). Co - dalej jesteście EKO ?

~AndyK76 (91.204. * .100) 19.02.2021 15:40

1/2 "Ekolodzy". Cóż z tego, że będą auta elektryczne. Skąd weźmiecie prąd do ich ładowania? Wiatraki - złe (bo generują wibracje i przeszkadzają ptakom), hydroelektrownie - złe (migracje ryb), solary - też nie są najlepsze, atom - też nie (może wystąpić katastrofa nuklearna), węgiel - toż to czyste zło. Słońce nie zawsze świeci (noc, chmury / deszcz), wiatr nie zawsze wieje, z deszczem też różnie. Jak zmagazynujecie energię? Akumulatory - dobre sobie. Przy dzisiejszej technologii aby zapewnić utrzymanie produkcji, życie, transport - wszystko oparte o elektryczność - aby zapewnić ciągłość dostaw energii trzeba wyprodukować gigantyczne ilości akumulatorów na które potrzeba równie gigantyczne ilości litu. Którego mamy ZALEDWIE 10 % wymaganych.

Arteks 19.02.2021 12:41

@skinheadzik - ale przecież poziom zanieczyszczeń PM10 w Wodzisławiu wcale nie jest niższy niż w Rybniku, a w przypadku PM2.5 gorsze od Rybnika są miasta GOP czy nawet Jastrzębie (niedawno były publikowane dane). Auta elektryczne dopiero wchodzą do ruchu ale jeśli już mówimy o zaściankowości w kontekście elektromobilności to znowu najbardziej zaściankowe na Śląsku są Wodzisław i Jastrzębie. W tym pierwszym nie ma stacji do ładowania samochodów, a do tego drugiego w XXI wieku nie dochodzi kolej elektryczna... O czym więc piszemy. Znowu wychodzi na to, że ROW poza Rybnikiem to totalny grajdoł.

~skinheadzik (31.179. * .1) 19.02.2021 11:46

To bardzo, bardzo słabiutki wynik światowego Rybnika!!! Co jest z wami panie Arteks? Srednia w Polsce na 100 000 mieszkańców to ok 50 samochodów, a srednia Rybnika to tylko 24 samochody na 100 000 mieszkańców. To Tylko świadczy o zaściankowości mieszkańców "metropolii" Rybnik. Wiem, u was górują 20 letnie diesle, a potem płaczecie, że macie najgorsze powietrze w Europie.

~ZielonaLinia (18.179. * .213) 19.02.2021 11:25

A może niech urzędnicy powiedzą, ile jeździ kominów na kołach w powiecie rybnickim?

~ZielonaLinia (18.179. * .213) 19.02.2021 11:23

Co ja widzę 1000 samochodów do 2025 roku? Może niech ci sami urzędnicy powiedzą, ile w tym czasie przybędzie samochodów spalających benzynę, ropę itp? Tak żeby było wszystko jasne.