Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 12 w Rybniku kontynuuje projekt "Być jak Ignacy"
Latające samochody, czy też pociągi poruszające się w próżniowych tunelach z prędkością 1000 km/h, jakie będą pojazdy przyszłości? To pytanie zadają sobie uczniowie Zespołu Szkolno Przedszkolnego nr 12 w Rybniku oraz nauczyciele realizując już trzeci etap projektu „Być jak Ignacy”.
„Wydajność i ekologia, czy można to pogodzić? Aby znaleźć odpowiedzi najpierw zgłębiliśmy temat podczas spotkania z ekspertem z Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej w Katowicach. Dowiedzieliśmy się, które środki transportu są najbardziej popularne i dlaczego. Agnieszka – jedna z uczennic biorących udział w projekcie – wymyśliła grę pt.: „korki uliczne”. Spotkaliśmy się w szkole, aby razem zagrać. To miła odmiana po długim czasie nauki zdalnej. Każdy uczeń przygotował w domu fragment gry, najważniejszym zadaniem było unikanie korków i znajdowanie alternatywnych sposobów na przemieszczanie się, zamiast jazdy samochodem, czy autobusem" - opowiadają realizatorzy projektu.
Uczniowie ZSP nr 12 realizując projekt poznali ciekawostki z świata nauki, m. in. czym są smart city.
"Smart City – to miasta zawierające wiele ekologicznych rozwiązań. Przykładem takiego miasta jest Kopenhaga, każdy mieszkaniec stolicy Danii codziennie, bez względu na pogodę, pokonuje średnio 3 kilometry na rowerze! Byłoby wspaniale, gdyby na liście Inteligentnych Miast, znalazł się nasz Rybnik." - uczniowie zastanawiają się co w naszym mieście jest bliskie ideom inteligentnych miast, a co jeszcze trzeba poprawić.
Wrócimy do „latających samochodów” to nie jest żadne science fiction! W Japonii w 2020 roku odbyły się już pierwsze testowe loty takich pojazdów. Startują one pionowo do góry, jak drony.
Innym ciekawym środkiem transportu są pociągi, które miałyby się poruszać w próżniowych tunelach tak zwane: Hyperloop. „Twórcy myślą o rozległej sieci takich tuneli, która pojawi się w przyszłości i będzie łączyć różne miasta na całym świecie. Osiągana prędkość ma być kosmiczna - nawet do 1000 km/h (taką prędkość osiągnięto już podczas testów w Korei w 2020 roku). Nie wiadomo jednak, czy wprowadzenie tej technologii jest możliwe na szerszą skalę. Ważne są tu względy bezpieczeństwa.” (cytat z materiałów udostępnionych przez organizatorów Projektu „Być jak Ignacy”).
W III etapie projektu „Być jak Ignacy” zadaniem konkursowym jest przedstawienie pojazdu przyszłości, który byłby ekologiczny, ekonomiczny, szybki i wydajny. To nie łatwe zadanie, ale znając kreatywność uczniów z ZSP nr 12 w Rybniku, wirtualni przyjaciele z przyszłości: Ignacy i Robot Blue, mogą być spokojni o przyszłość planety.
/Materiały prasowe/