Wszystkie ręce na pokład. Senator, marszałek i włodarze wskrzesili grupę ds. budowy RDRP
Władze gmin zainteresowanych kontynuacją budowy Regionalnej Drogi Racibórz - Pszczyna (RDRP) spotkały się w Rydułtowach z senator Ewą Gawędą i wicemarszałkiem Wojciechem Kałużą. Rozmowy dotyczyły m.in. lobbingu o środki na dalszą budowę RDRP.
Ustalono, że reaktywuje się grupa robocza d/s Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna przy marszałku województwa śląskiego.
Wicemarszałek Wojciech Kałuża będzie pełnił osobisty nadzór nad pracami grupy.
Senator Ewa Gawęda z poziomu centralnego deklaruje lobbować o środki na budowę kolejnych etapów drogi. Jedną z szans na ich pozyskanie ma być Krajowy Plan Odbudowy.
Jak zapewnia Lucyna Siwek rzeczniczka prasowa urzędu miasta w Raciborzu to najważniejsze z ustaleń wczorajszego (z 5 maja) spotkania grupy interesariuszy budowy RDRP.
Odbyło się ono Rydułtowach, a udział w nim oprócz marszałka Wojciecha Kałuży, senator Ewy Gawędy, prezydenta Dariusza Polowegoi starosty raciborskiego Grzegorza Swobody wzięli także burmistrzowie i wójtowie:
- Rydułtów - Marcin Połomski,
- Gaszowic - Paweł Bugdol,
- Lysek - Grzegorz Gryt,
- Kornowaca - Grzegorz Niestrój,
- i Rudnika - Piotr Rybka.
W lutym gotowa będzie wschodnia obwodnica Raciborza
Trwająca budowa raciborskiego niespełna 8-kilometrowego odcinka drogi od Rudnika do ul. Piaskowej w Raciborzu to tylko jeden z kilku etapów pozostałych do realizacji w ramach większego zadania, jakim jest budowa Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna.
Budowa naszego odcinka, będącego jednocześnie wschodnią obwodnicą Raciborza zakończy się już w lutym przyszłego roku. Wartość zadania to niemal 300 mln zł.
Trzy etapy z Rybnika do Raciborza
Kolejnym przewidzianym do realizacji etapem ma być ponad 2-kilometrowy odcinek od ul. Sportowej w Rybniku do Radoszów w ciągu DW 935 (gm. Rydułtowy). Następnie odcinek do ul. Pstrązkiej ( gm. Kornowac), a w ostatniej kolejności niespełna 10 km odcinek łączący Kornowac z ul. Piaskową w Raciborzu.
Trwają prace w zakresie dokumentacji projektowej dla tych odcinków. Wykonano już m.in. wielowariantową koncepcję przebiegu całej trasy, raport o oddziaływaniu na środowisko i audyt bezpieczeństwa ruchu. Gotowe są projekty budowlane, w trakcie opracowywania jest dokumentacja geodezyjna i projekty wykonawcze.
Rozwiązania wymaga m. in. problem kolizji przebiegu drogi z linią kolejową 176 relacji Markowice - Olza - przekazuje Lucyna Siwek.
Wartość etapów, które czekają jeszcze na realizację, szacuje się na blisko 700 milionów złotych (poziom cen z 2016 r.). Kluczowe jest więc pozyskanie finansowania.
Jeszcze w maju odbędzie się spotkanie grupy roboczej, o której reaktywacji postanowiono w czasie wczorajszego spotkania.
Marszałek Wojciech Kałuża przyjął także zaproszenie prezydenta Dariusza Polowego do Raciborza. Celem planowanego w najbliższym czasie spotkania będzie wizytacja na budowie raciborskiego odcinka Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna.
Ludzie
Radny, były prezydent Raciborza
Była senator.
Starosta Raciborski
Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Racibórz
Fakt, że głupi pomysł PO to był, lepiej było skomunikować Racibórz z A1. Ale teraz to już nie ma co mendzić tylko to dokończyć a nie zostawić rozgrzebane i kupę kasy w błocie.
Tak trzymać panie Polowy. Walczyć nie odpuszczać.
Dobra współpraca na trzech poziomach centralnym, wojewódzkim i gminnym. Trzeba walczyć o swoje i wykorzystywać szanse.
Realizując najgłupsze projekty PO jesteście jeszcze gorszymi szkodnikami niż oni! Kogo chcecie uszczęśliwić tą niepotrzebną drogą, bo na pewno nie mieszkańców!
Łoo matko, a ten Gryt tam po co? Ten to tam najwięcej podoradza...
Gawedy w kałuży
Kałuża to ten co ? wiadomo co zrobił