Innowacyjne usługi logistyczne, które warto wykorzystać w działalności biznesowej
Innowacje są swoistym znakiem rozpoznawczym naszych czasów. Nie omijają także branży logistycznej, która jest obecnie jedną z najintensywniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Współczesne firmy coraz częściej decydują się na outsourcing usług logistycznych, który gwarantuje im liczne korzyści. Innowacyjne usługi logistyczne oferowane w jego ramach gwarantują jeszcze wyższy poziom współpracy między klientem a operatorem logistycznym.
Robotyzacja procesów biznesowych w nowoczesnej logistyce
Operatorzy logistyczni korzystają z wielu nowoczesnych technologii i rozwiązań informatycznych. Pomagają one właściwie na każdym etapie świadczonych usług przyspieszając realizację procesów oraz usprawniając ich przebieg. Jedną z technologii, która znajduje coraz większe zastosowanie we współczesnej logistyce kontraktowej, jest robotyzacja procesów biznesowych (z ang. Robotic Process Automation, w skrócie RPA). Jej wdrożenie pozwala na oddelegowanie znacznej części czasochłonnych i powtarzalnych czynności aplikacjom. Pozwala to skupić się na działalności stricte biznesowej, oszczędzić czas oraz zminimalizować ryzyko wystąpienia błędów. Klienci otrzymują z kolei usługi logistyczne na najwyższym poziomie, pozbawione ryzyka towarzyszącego ich realizacji tradycyjnymi metodami.
Centra przeładunkowe zarządzane przez operatorów logistycznych są wyposażane w nowoczesne urządzenia do pomiaru wagi i objętości towarów, co pozwala na zoptymalizowanie dostępnej przestrzeni oraz lepsze zarządzanie powierzonymi przez klienta towarami. Niektóre magazyny już dziś wykorzystują w swojej codziennej pracy drony, które są używane m. in. do przeprowadzania inwentaryzacji. Operatorzy logistyczni korzystają w swojej codziennej pracy z nowoczesnych narzędzi do analizy, które pozwalają im na pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w Big Data. Chętnie nawiązują także współpracę z innowacyjnymi start-upami, od których pozyskują coraz to nowe pomysły i rozwiązania na ulepszenie świadczonych usług logistycznych.
Usługi logistyczne a wymiana informacji w czasie rzeczywistym
Współczesna branża logistyczna chętnie sięga po nowoczesne rozwiązania informatyczne, których główną rolą jest usprawnienie komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Zadanie to ułatwia rozwój koncepcji Internetu Rzeczy, której wdrożenie pozwala na prowadzenie elektronicznej komunikacji nie tylko pomiędzy pracownikami różnych firm, ale także między ludźmi, środkami transportu i ładunkami. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych sensorów pozwalających na śledzenie ładunków w czasie rzeczywistym, monitorowanie ich parametrów oraz precyzyjne określenie, kiedy zostaną dostarczone w miejsce docelowe.
Operatorzy oferujący nowoczesne usługi logistyczne chętnie sięgają także po zaawansowane technologie Web API, które umożliwiają wymianę informacji w czasie rzeczywistym. W nowoczesnym wydaniu technologia ta wspomaga nie tylko same dzielenie się informacjami, ale także pozwala na kontrolowanie aktywów firmy, które w dużej mierze stanowią właśnie informacje. Na rynku usług logistycznych pojawiają się także rozwiązania klasy BI (Business Intelligence), które z pewnością będą intensywnie rozwijały się w następnych latach jeszcze silniej zwiększając potencjał oferowany przez współczesne usługi logistyczne.
Materiał zewnętrzny