Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Przystanek kolejowy "Centrum" jednak powstanie? Na to wygląda

Wiele wskazuje na to, że inwestycja, o której mówiło się od lat, czyli budowa przystanku kolejowego „Centrum” w Wodzisławiu Śl., zostanie zrealizowana. Rząd przyjął program budowy i modernizacji przystanków kolejowych wartości 1 mld zł, który uwzględnia inwestycję na terenie Wodzisławia Śl.

Przystanek kolejowy "Centrum" jednak powstanie? Na to wygląda
- To masze marzenie - mówił nie raz prezydent Mieczysław Kieca o budowie przystanku kolejowego "Centrum". Aktualnie wszystko wskazuje na to, że inwestycję poprowadzi ministerstwo infrastruktury we współpracy z kolejami.

Jak podało Centrum Informacyjne Rządu, rada ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025" przedłożoną przez ministra infrastruktury. - Za kwotę 1 mld zł będziemy budować nowe przystanki kolejowe, odbudowywać te, które od lat nie istnieją oraz wydłużać perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Na liście znalazła się inwestycja dotycząca Wodzisławia Śląskiego. Chodzi o budowę przystanku kolejowego „Wodzisław Śl. – Centrum”, który ma powstać w rejonie parkingu naprzeciw Galerii Karuzela. O tego rodzaju przedsięwzięciu mówiło się od dłuższego czasu (więcej na ten temat TUTAJ). Miasto szukało różnych źródeł finansowania. Ostatecznie inwestycja ma być realizowana nie przez miasto, ale przez ministerstwo infrastruktury we współpracy z kolejami.

- Cieszymy się, że inwestycja na terenie Wodzisławia, o którą tak zabiegaliśmy, znalazła się właśnie na podstawowej liście ministerstwa infrastruktury, które podało lokalizację wszystkich inwestycji do realizacji w ramach tzw. Programu Przystankowego - przekazuje rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śl. Anna Szweda-Piguła.

W ramach programu uwzględniono 355 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182. W ramach programu na obu listach uwzględniono budowę 177 i modernizację 178 przystanków.

Przypomnijmy, że w 2019 r. koleje szacowały, ile może kosztować budowa przystanku kolejowego „Centrum”. Mówiono wówczas o kwocie ok. 23 mln zł (budowa torów i peronów). Były to jednak bardzo wstępne szacunki. Wiele będzie zależało od zakresu planowanej inwestycji, np. liczby peronów lub czy projekt będzie uwzględniał jakąkolwiek infrastrukturę towarzyszącą.

Jaki jest cel budowy nowego przystanku? - Przede wszystkim lepsza komunikacja w mieście. Pasażerowie kolei będą mogli korzystać z połączeń kolejowych, zwłaszcza tych o zasięgu lokalnym, w bliskości Starego Miasta, urzędów i wielu szkół. Takie rozwiązanie może znacząco zwiększyć przemieszczanie się osób przez centrum miasta - uważa prezydent Wodzisławia Śl. Mieczysław Kieca.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

81 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Ja11 (84.234. * .121) 31.05.2021 16:22
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Tak Arteksie masz rację, Rybnik dla Katowiczan to miasto takie samo jak Łaziska czy Orzesze bo Mikołów już ważniejszy. Pewnie przez przypadek nie wspomniałeś o Jastrzębskim Prymacie i hali widowiskowo sportowej,. No tak Jastrzębie to przynajmniej z czymś kojarzą, choćby z JSW czy sportem na bardzo dobrym poziomie, bo Rybnik to takie Łaziska.

Arteks 31.05.2021 15:25
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@skinheadzik - warto abyś też uświadomił sobie, że z Wodzisławia nie ma w naszym regionie żadnego pożytku. A z Jastrzębia jakiś pożytek jest bo przynajmniej jest tam górnictwo, porządny szpital czy lodowisko. Wasze aspiracje powinny być na poziomie większej wioski, a nie miasta. @cocolino - nie uderzy żadnym rykoszetem bo pociągi w porannym szczycie do Rybnika (i w popołudniowym) zostaną, a na tym mi zależy. Do Wodzisławia do pracy czy szkół się nie dojeżdża - więc w odwrotnym kierunku mogą sobie pociąć.

Arteks 31.05.2021 15:15
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@ja11 - z perspektywy Katowic - Rybnik to takie same miasto co każde inne. A Jastrzębie to mieścina której ani się nie zauważy jadąc A1 (bo nie ma swojego węzła), ani nie zauważy się jej nawet na wyświetlaczu na stacji w Katowicach bo w przeciwieństwie do miast - niestety komunikacyjnie nie istnieje. Administracyjnie niestety też nie bo nie pełni żadnych funkcji dla okolicznych miejscowości. Jastrzębie jest pod kątem komunikacyjnym jak Ustrzyki Dolne. Wodzisław do niedawna też był czymś takim. Był okres, że do Katowic miał jeden pociąg... @MGol - piszę o pustyni w Wodzisławiu bo nie ma u was różnorodnego rynku pracy jaki jest w większych miastach. Nie pokazuj mi tego kto skąd dojeżdża bo co mnie to obchodzi. Ja w Rybniku jestem w stanie podać zakłady prawie z każdej branży. W Wodzisławiu największym zakładem pracy jest szpital miejski, a za nim szkoły. Wodzisław to obraz nędzy i rozpaczy i w dodatku miasto frustratów i depresji. W dodatku pasożytuje w wielu dziedzinach na okolicznych miastach.

~ja11 (193.46. * .252) 31.05.2021 12:08
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Rozbudowa infrastruktury kolejowej czy drogowej służy wszystkim mieszkańcom regionu. Dziwi nie ta dziwna rywalizacja miedzy miasteczkami. Z perspektywy choćby Katowic Rybnik czy Jastrzębie to zwykłe mieściny, i nic tego nie zmieni, zwłaszcza, że tak naprawdę wszystkie nasze miasta są ściśle ze sobą połączone i tak naprawdę tworzą jeden zespół miejski. Szkoda, że mieszkańcy tego nie rozumieją , bo o włodarzach to szkoda gadać tam liczy się co innego.

~oszust (151.38. * .70) 31.05.2021 08:24
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Która to już porażka Kiecy .Rezygnacja Kiecy z programu kolej+ .A miało być tak pięknie a będzie zwykły przystanek do chałupek Kieca wstyd odejdź . kiedy w końcu powstanie obwodnica miasta ,Gestykuluje pan rękami, wkleja pan na portale społecznościowe jakieś głupoty. Muzeum miało być gotowe w wrześniu 2020 i co w tym roku nie ma szans na koniec prac a pan jakieś głupoty opowiada jak to pięknie prace idą do przodu. Dla mnie i wielu mieszkańców Wodzisławia jest pan zwykłym kłamcą

MGol 31.05.2021 00:48
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteksie celowo pomijasz fakt, że w Wodzisławiu jest również szpital wojewódzki. Piszesz o pustyni w Wodzisławiu bo 2 tysiące jeżdzi poza miasto. Nie przyjmujesz do wiadomości, że ktoraś z dzielnic się nie odłączyła( Radlin albo Rydułtowy) to prawdopodobnie Wodzisław miałby lepszy wskaźnik pracujących niż Rybnik. Pamiętaj, że Chwałowice i Jankowice to tak samo przyłączone dzielnice gdzie pracuje u największego pracodawcy w Rybniku ponad 7 tysięcy ludzi, następnym pracodawcą jest szpital ( widzisz analogię?). A teraz taka ciekawostka Wśród aktywnych zawodowo mieszkańców Rybnika 6 947 osób wyjeżdża do pracy do innych miast, a 8 288 pracujących przyjeżdża do pracy spoza gminy - tak więc saldo przyjazdów i wyjazdów do pracy wynosi 1 341. A teraz uwaga. Porównanie do Gliwic. Wśród aktywnych zawodowo mieszkańców Gliwic 7 484 osób wyjeżdża do pracy do innych miast, a 20 558 pracujących przyjeżdża do pracy spoza gminy - tak więc saldo przyjazdów i wyjazdów do pracy wynosi 13 074. To jest dopiero przepaść. To celowe porównanie. Wnioski wyciągnij sam. O pewnych wnioskach pisałem już w tamtym roku podczas robienia ze Śląska Polski B. Nasi rządzący nie potrafią nawet wspólnej taryfy biletowej zrobić.....

MGol 31.05.2021 00:28
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Cocolino, w pełni popieram budowę tego przystanku kolejowego. Jeszcze do niedawna były to tereny głównie rolnicze o słabym zurbanizowaniu. Obecnie się to zmienia za sprawą inwestycji deweloperów oraz inwestycji prywatnych. Trzeba pamiętać, że z przystanku tego mogłaby korzystać cześć mieszkańców Turzy, Jedłownika i oczywiście Turzyczki. Wreszcie chociaż a małym stopniu byłby możliwy ruch pasażerski wewnątrz miejski.

~Higgy (83.26. * .219) 30.05.2021 22:16
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Don_C - to co napisałem było totalnie na serio ! Już na studiach zauważyłem że nie tyle stresujące są same egzaminy co ludzie wprowadzający atmosferę stresu, jakiegoś wyścigu, chorej rywalizacji. Dlatego stwierdziłem że by odnieść sukces jedyną możliwością jest izolować takich osobników z własnego otoczenia. Byli jednak tacy którzy nie zdołali tego zrobić i z każdym semesterm coraz bardziej wkręcali się w gó...o burzę potęgującą atmosferę napięcia. Napięcia przez które studiowanie i uczenie zaczęło im się kojarzyć jednoznacznie ze stresem. Dlatego ludzie ci w większości odpuścili dalszy rozwój osobisty zatrzymując się na stopniu magistra. A jak wiadomo kto stoi w miejscu ten się nie rozwija ...

Niestety ale problemem Wodzisławia jest dokładnie to samo czyli bardzo łatwe uleganie mącicielom i za ich sprawą próba podążania za jakimiś chorymi trendami. Dlatego gdyby zależało to odemnie, pierwszym krokiem było całkowite odcięcie mącicieli i wszelakich lobby nacisku w samorządzie a potem opracowanie porządnego planu rozwoju którego celem była by innowacyjność. Może mój plan nie był by lepszy ani gorszy od innych ale z pewnością był by zupełnie inny i między innymi na tym polegał by jego sukces.

Nie ukrywam że osbiście, korzystając z bliskości pogranicza całkowicie ukierunkował bym się na Czechy. Wiem że tam również nie jest idealnie ale wolał bym być zależnym od czeskiego kapitału niż łaskę lokaknego lobby w którym karty rozdają rybniki i jastrzębia utrzymujący dominującą rolę przez górnicze mafie i państwowy kapitał.

Don_C 30.05.2021 21:20
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Higgy (83.26. * .219) 30.05.2021 21:07
oceniono 3 razy
3

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~skinheadzik (31.179. * .1) 30.05.2021 20:53
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

I w taki oto sposób rybnicka megalomania pierze głowy wodzisławianom o ich niższości względem rybnikersów. To już trwa kilkanaście lat, a nierozgarnięci wodzisławianie dają się ponieść rybnickiemu lobby w internecie.
Ludnośc z Wodzia jest strasznie podatna na rybnicki megalomanizm. W innych miastach tego nie ma.
Spróbujcie komuś z Żor lub Jastrzębia powiedzieć, ze mieszkają w jakimś ROWie, to wam wydrapią oczy.

~SWD1 (87.101. * .96) 30.05.2021 19:33
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Co może zrobić każda dobra wiadomość w naszym mieście i powiecie ? Wysyp Arteksow i jego rybnickich kuzynów.

~Tankista (109.95. * .10) 30.05.2021 18:13
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Wodzisław to najsłabsze gospodarczo miasto na Śląsku. Gdyby nie praca w ościennych miastach, to liczba mieszkańców Wodzisławia była by mniejsza od Radlina czy Psziwa

cocolino 30.05.2021 14:21
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Arteks wiemy o tym, że połączenia mają wylecieć nieoficjalnie z portalu pasażera, bo niestety KŚ mają w dupie pasażerów i organizacje kolejowe i nie dzielą się przyszłym rozkładem jazdy, a powinno to być obowiązkowe jak w Czechach, gdzie idzie usunąć błędy, niedopatrzenia itd.
Niestety jak się chwalić czymś co zrobi podobne pokłosie co wielkie ciecie na kolei i obróci całe mozolne odradzanie kolei w gówno.
Pisma się już redagują do odpowiednich władz i gazet.
A co do pociągów to nie tylko Racibórz, Wodzisław ucierpi ale także rykoszetem Rybnik itd. jednym z powodów jest brak taborowy KŚ i pseudo rozdawnictwo pieniędzy na lewo i prawo oraz dziura w budżecie.
A samym lockdownem chcą pokazać że nie ma pasażerów to po co pociągi jak sami zabronili jeździć pasażerom ograniczali ich ile szło, pozamykali szkoły, zmusili do noszenia szmat, a w aucie nie trzeba itd.

~Łowcatrolli (46.204. * .83) 30.05.2021 13:20
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 30.05.2021 12:03
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@MGol - ale to nie chodzi ilu mieszkańców pracuje ale gdzie. Darujmy sobie to bo Wodzisław to pod kątem miejsc pracy pustynia. Największym "zakładem" pracy Wodzisławia jest szpital i to... zwyczajny powiatowy jak w każdym powiatowym miasteczku. @Don_C - czy te sentymenty związane z rozpadem Wodzisławia czy hejt rybnicki ma jakikolwiek sens? Uprawiasz to od kilkunastu lat, a Wodzisław jak stał w stagnacji tak stoi, a Rybnik cały czas ma pomysł na siebie. @cocolino - co sądzisz o tym, że znowu zaczyna się powolne odcinanie pociągów do Wodzisławia? Nie żyj fantazjami o wielkim węźle - zerknij na to co dzieje się obecnie. Po kilku latach względnego spokoju, Wodzisław znowu ma utracić połączenia tak samo jak i Racibórz-Chałupki.

Don_C 29.05.2021 21:21
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@vladislav1 - twoje pół prawdy niczym 0,5 litra Otóż wtedy przez krótki okres czasu nie były potrzebne żadne progi frekwencji . W praktyce taka Magierka wraz z koleżankami nauczycielkami spokojnie by mogła przegłosować co chciała. Spróbuj dzisiaj takiego numeru.Co do przystanku miasta to nic nie będzie kosztować tak jak modernizacja jastrzebskiej . Wszystkiego nie można mieć.

cocolino 29.05.2021 15:30
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

MGol w sedno!

TEK o taki przystanek walczy i złożył taki pomysł do programu przystankowego, tak samo w programie którego olali prezydent i radni Kolej +. Była w Kolej+ opcja odtworzenia drugiego toru, aż do Turzyczki po linii lk 159 na Jastrzębie i tam zrobić przystanek oraz tor odstawczy właśnie na kierunek Jastrzębia(Turzy).
Niestety nie uwzględniono brak oceny oddziaływania na środowisko (tak kiedyś był tam przystanek służbowy i nie przeszkadzał)
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/2118890101575077

~Kornelin (46.134. * .62) 29.05.2021 14:55
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Ten przystanek jest bardzo potrzebny bo w Wodzisławiu można dostać pracę tylko w szkole, starostwie i urzędzie miasta ( po znajomości), w sklepach i służbach porządkowych. Chyba najbardziej ubogi rynek pracy z polskich miast.

MGol 29.05.2021 14:37
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Cieszę się, że powstanie przystanek centrum ale w moim odczuciu to minimalizm. Powinien powstać jeszcze przystanek Turzyczka ( jeśli ktoś zada pytanie po co, to niech się przejedzie ile tam domów powstaje oraz ile jeszcze powstanie.....) a poza tym cześć mieszkańców Turzy również by z niego mogła korzystać. Osoby, które twierdzą, że po co tam przystanek zapraszam do Czech gdzie na wsiach liczących 500 osób zatrzymują się pociągi. Ci, którzy twierdzą, że wydłużyłoby to przejazd pociągu mają tylko częściową rację, ponieważ w przypadku podniesienia prędkości przelotowej czas przejazdu na całej trasie z Chałupek do Wodzisławia by się skrócił.

MGol 29.05.2021 14:20
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

W Wodzisławiu Śląskim na 1000 mieszkańców pracuje 240osób. Przyjmijmy zatem, że w 2018 (bo to są dane z tego właśnie roku) było 48 tyś. mieszkańców, co daje 11520 miejsc pracy. Wśród aktywnych zawodowo mieszkańców Wodzisławia Śląskiego 5 349 osób wyjeżdża do pracy do innych miast, a 2 975 przyjeżdża do pracy spoza gminy. Skończcie pisać pierdół jakoby wszyscy musieli jeździć do pracy poza miasto. Ok ponad dwa tysiące, więcej wyjeżdża niż przyjeżdza co nie powinno mieć miejsca ale gdyby wziąć pod uwagę, że na Marcelu i Rydułtowach pracuje ponad 5 tyś ludzi a w strefie na Czyżowicach duży procent z tego to mieszkańcy Wodzisławia to wtedy wyjdzie, iż te mityczne tabuny aut dojeżdżających do Rybnika za chlebem trochę mija się z prawdą bo ruch jest dwustronny.
Więcej: https://www.polskawliczbach.pl/Wodzislaw_Slaski


cocolino 29.05.2021 13:58

^^ może coś więcej o tych głosowaniach, których mieszkańców nie dopuścili?

~gajowy (46.134. * .255) 29.05.2021 13:34
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Te referenda secesjonistów były niezgodne z prawem, bo nie dopuszczono do głosu wszystkich mieszkańców jednego wówczas miasta. Można je unieważnić, tylko nie ma "woli politycznej" i 30 lat rządów głupców.

~vladislav1 (83.7. * .250) 29.05.2021 12:33
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

~Higgy zawsze najlepiej szukać teorii spiskowych, wrogów na zewnątrz. Prawda jest niestety taka, że to mieszkańcy byłego dużego Wodzisławia rozp..... to miasto na kawałki. Były referenda i tak oni postanowili. Nikt nie fałszował wyborów ludzi, a Ci mieli Wodzisław w d....Dziś zresztą jest tak samo, żaden PIS ani żadna PO to my doprowadziliśmy to miasto do dzisiejszego stanu.

~op (91.192. * .86) 29.05.2021 11:45
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

~peowiec-jak w Wodzisławiu i duży to pewnie młyn

~Higgy (31.0. * .170) 29.05.2021 11:29
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@trombal - człowiek nie kaktus pić musi ! To jasne że Rybnik generuje więcej miejsc pracy ale tak to po 1989 zostało sprytnie zaprojektowane że Wodzisław Śląski puszczono z torbami i niech nikt nie insynuuje że stało się to przypadkiem. Jeśli zaś chodzi o rybniczan na wodzisławskim rynku pracy to jest ich bardzo wielu.

~PeOwiec (155.133. * .231) 29.05.2021 11:04
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

brombal u mnie w zakłądzie dużym w wodziu pracuje 80% ludzi z rybnika i jastrzębia

~trombal (31.0. * .121) 29.05.2021 08:47
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Sorry Higgy, ale co na rynku pracy działa w dwie strony?!?!?! Komu Wodzisław daje pracę, jak według danych GUS w Wodzisławiu jest 6 tys miejsc pracy, w Rybniku 34 tys, a w Jastrzębiu 32 tys.
Gdzie tu coś działa w dwie strony?
Przestań pić, jak piszesz

~Higgy (83.26. * .219) 28.05.2021 20:42
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Nami ? Dla mnie focus to taka czarowanka z dzieciństwa focus pocus ... i nic więcej !

Co do miejsc pracy to pełna zgoda z tym że działa to w dwie strony. Połowę wodzisławskiego rynku pracy zajmują ludzie z Rybnika no ale według oficjalnej propagandy bezustannego sukcesu Rybnik tak zaspokaja potrzeby swoich mieszkańców że tamci nie muszą pracować na Marcelu, Rydułtowach, w Wodzisławiu, Eko-Oknach, Czechach a samochody z rejestracją SR które codziennie stoją w kolejce na Wodzisław od strony Smolnej i Zamysłowa to oczywiście z lizingu hahahahahaha :-)

Ech ... rybnicka propagando trwaj na wieki wieków, Amen !

~BigMen (31.0. * .67) 28.05.2021 19:27
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Higgy, jak ty chcesz nie miec nic wspolnego z Rybmikiem i Jastrzębiem , jak ponad połowa pracujacych z Wodzisławia zarabia tam pieniadze?
Najpierw stworzcie miejsca pracy a później sie prężcie.
A w Fokusie wszędzie was pelno az sie rzygać wami chce.

~Higgy (83.26. * .219) 28.05.2021 19:13
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Frysztol (217.98. * .218) 28.05.2021 18:17
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Don_C 28.05.2021 16:49
oceniono 4 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Higgy (83.26. * .219) 28.05.2021 14:35
oceniono 5 razy
3

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~RutynaKa (92.118. * .9) 28.05.2021 14:18
oceniono 3 razy
-1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Arteks 28.05.2021 12:32
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

@cocolino - a skąd wy możecie wiedzieć, że powstanie tylko peron, a nie przedłużenie stacji? Wy zdaje się nawet nie wiecie tego, że po cichu w marszałkowie ktoś znowu chce obciąć Wodzisławiowi ofertę pociągów. I to nie od grudnia ale już. Teraz jest 20 pociągów od strony Rybnika. Od następnej poprawki już zostanie tylko 15. @airbusA380 - TEKowcy są dziwni i kłótliwi ale chyba byli na zachodzie Europy i widzieli jakie tam panują standardy komunikacyjne, a przystanek kolejowy w centrum nawet małego miasteczka - to standard. @Poco - daj sobie już spokój z tymi drogami bo to się nudne robi. Sam doświadczyłem w tym tygodniu "wygody" jazdy autem po autostradach i stwierdzam, że co mi z tego, że niektóre odcinki przejeżdża się szybko by potem tracić czas na wylotach, zjazdach czy bramkach. A4 jest już tak przepełniona, że bywa, że ruch się odbywa wszystkimi trzema pasami o takiej samej prędkości poniżej 100 km/h.

~AirbusA380 (46.134. * .119) 28.05.2021 11:52
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Wyrzucone pieniądze w błoto i zwiększenie czasu przejazdu. Dla kogo to?
Zbudujmy jeszcze przystanek przy Mc Donaldzie, to juz nikt nie będzie pociagami jeździł, jak co kilometr pociąg będzie się zatrzymywał.
Ci ludzie w TEK, to jacyś oderwani od rzeczywistości.

cocolino 28.05.2021 11:30
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Niestety prezydent i rada miejska wycofały się z programu kolej+ i powstanie tylko przystanek z jednym peronem, który będzie obsługiwał pociągi KŚ na trasie Wodzisław-Chałupki.
Gdyby radni i prezydent kolejny raz nie zrezygnowali to byłby drugi tor z torem odstawczym dwoma peronami i wszystkie pociągi dojeżdżające do Wodzisławia byłyby wydłużone do Wodzisław Centrum(Miasto). Dodatkowo w inwestycji zostałyby wydłużone perony na stacji Wodzisław przez to nie byłoby problemu z dłuższymi EIC IC i próbami ich przepuszczania bez zatrzymania w Wodzisławiu i argumentowaniem, że peron za krótki.

~Zafrikook (87.101. * .96) 28.05.2021 11:00
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Jak to zrobia miastu za friko to co lamentujecie?Spoko jest.

zxc 28.05.2021 10:26
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

skończcie już z tym przystankiem bo się niedobrze robi. Ile o tym można gadać. wszędzie coś robią budują modernizują a tutaj o jednym przystanku gadu gadu od lat. Niech lepiej sprawią żeby pociągi jeździły szybciej albo drugi tor do Chałupek powstał a nie takie pierdoły.