Przychodnie z Rybnika udzielały za dużo teleporad. Teraz stracą kontrakt
Rybnickie przychodnie przy ulicy Jastrzębskiej, Piasta i Chrobrego stracą kontrakt. Minister zdrowia poinformował, że nie przedłuży im kontraktu, ponieważ ponad 90 proc. porad udzielały one przez telefon.
Na polecenie ministra zdrowia Narodowy Fundusz Zdrowia przeanalizował sytuację i wziął pod lupę świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej w okresie od stycznia do kwietnia 2021, a więc okres, gdy poziom wyszczepienia medyków był już wysoki. – Niestety, wyniki analizy potwierdziłi sygnały, które docierały do nas już wcześniej np. przy pomocy skarg kierowanych do biura Rzecznika Praw Pacjenta bądż składanych przez infolinię NFZ. W blisko połowie poradni POZ odsetek teleporad w zrealizowanych świadczeniach osiąga nawet 50 proc. Nie możemy takiej sytuacji akceptować. (…) Są takie podmioty, gdzie udział teleporad wynosi nawet 90 proc. Nie są to pojedyncze placówki - powiedział Adam Niedzielski.
Na liście, którą opublikował NFZ, są dwie placówki z Rybnika:
NZOZ MEDYK Spółka z o.o.
ul. Jastrzębska 12, Rybnik
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "PRO VITA" Spółka z o.o
ul. Piasta 16, Rybnik
ul. Chrobrego 39, Rybnik
Pacjenci tych poradni mogą skorzystać ze świadczeń medycznych w najbliższych poradniach POZ w miejscu zamieszkania, w sąsiedniej gminie lub w swoim powiecie. Poza godzinami pracy POZ, w nagłych przypadkach zachorowania, pacjentów przyjmują placówki Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (NiŚOZ). - Jeśli masz pytania lub wątpliwości koniecznie skontaktuj się z infolinią NFZ. Zadzwoń pod bezpłatny i całodobowy numer 800 190 590, a konsultant na infolinii przekaże Ci wszystkie niezbędne dane do placówek medycznych, które udzielą Ci pomocy. Możesz też skontaktować się z nami pod numerem telefonu 32 735 16 44 - informuje NFZ.
najwyższy czas
Brawo brać się za nierobów!