Urwała koło w samochodzie
Do nietypowego zdarzenia doszło w piątek, 16 lipca w Pszowie. W roli głównej - samochód osobowy marki daewoo matiz.
Do zdarzenia doszło w Pszowie na ul. Karola Miarki po godz. 11.00. Kierująca pojazdem osobowym marki daewoo matiz uderzyła w krawężnik, w wyniku czego doszło do oderwania koła. Nie było osób poszkodowanych. Strażacy zabezpieczyli miejsce zdarzenia do czasu przyjazdu lawety.
Obiektywny, to w końcu ona jechała autem o rozstawie kółeczek 140 cm, czy prowadziła autobus i wymijała się z "TIR-em"? Wytworzyłeś tu już tyle alternatywnych wariantów tych bajań, że można się pogubić w tej zawikłanej logice wymysłów.
Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem
tematem jest zdarzenie w Pszowie na ul. Karola Miarki
a nie: takie coś mogło spotkać każdego na każdej wąskiej drodze z wysokimi krawężnikami
tu się komentuje konkretny temat
a nie pisze o własnych fantazjach czy urojeniach
to nie kółko dyskusyjne nt wysokości krawężników
piszesz nie na temat
Ja piszę na temat ,tylko że ty nie potrafisz podjąć tematu , takie coś mogło spotkać każdego na każdej wąskiej drodze z wysokimi krawężnikami ,i nie tylko samochódy , ale też roweryb, i nie tylko w Pszowie ???? ... Pozdrawiam i życzę szerokich dróg bez wysokich krawężników ......
Do zdarzenia doszło w Pszowie na ul. Karola Miarki
pisz na temat
(193.169.*.48) Czy do ciebie tak trudno dociec ? , Dla mnie wszystkie wąskie drogi z wysokimi krawężnikami są drogami niebezpiecznymi a szczególnie w zimie , na to dałem ci przykład gdyż przy takiej drodze mieszkam i widzę .Kiedy droga jest z chodnikiem ma to( pewien )sens, jest odśnieżany chodnik i droga, a jaki sens wysokich krawężników ma droga bez chodników kiedy śnieg spychany z drogi jest na jej pobocze , chociaż przy mocnych opadach śniegu tak samo krawężniki na drodze z chodnikiem stają się niebezpieczne , są tak samo niewidoczne , dlatego na niektórych wąskich drogach z chodnikami stawiałbym na inne rozwiązanie nie na wysokie krawężniki ,wszak taki mamy klimat że mamy też zimę , a wtedy na 5 czy 6 metrowej drodze z wysokim krawężnikiem czarno widzę mijający się tir z autobusem ,jak myślisz który by wygrał ?????
Z przepisów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie wynika iż minimalna szerokość pasa ruchu powinna wynosić 2,25 m (optymalna 2,5 m).
tam jest droga o szerokości 6 m
czyli na jeden pas przypada 3 m
i matiz nie zmieścił się na tej drodze :)
(193.169.*.48) to może ty mi odpowiedz czy droga którą opisałem to bubel , czy tylko mała niezgodność z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki .Jeszcze ci dopowiem jest zima, śnieg , pług odśnieżanie zwęża tę drogę jeszcze bardziej ,a wiesz dlaczego że też boi się tych zgodnych z Rozporządzeniem krawężników , proponuję bez obrażania zastanowić się czy papier to to samo co droga w realu ???.
§ 231 Wysokość krawężników
Dz.U.2000.63.735 - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie
1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni:
1) jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową:
a) nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m,
b) jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m,
2) jeśli umieszczony jest przy barierze zamocowanej na skraju obiektu - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m.
2. Górna krawędź krawężników powinna być dostosowana do pochylenia niwelety jezdni.
3. Krawężnik powinien mieć ścięcie od strony jezdni, powyżej poziomu nawierzchni, o pochyleniu nie większym niż 2,5 : 1 i nie mniejszym niż 4 :1.
obiektywny przeczytaj i wyciągnij wnioski
robicie widły z igły
kobieta jechała mając uprawnienia do kierowania pojazdami
wali w krawężnik
kto winien krawężnik ?
kobieta by jechała wyprzedza rowerzystę i w niego wali ... kto winien rowerzysta ?
po prostu nie zachowała bezpiecznej odległości
@ Xt2 ..... Może twoja wyobrażenia trochę popracuje i napiszesz jak to widzisz ????? . ——— Droga bez chodników i pasów, która przez nie tak dawny remont została zwężona z 6 do pięciu metrów , z krawężnikami wysokości 15 centymetrowych a może i więcej ,na której mają trasy autobusy i inne pojazdy ,piesi ,dzieci do szkoły która jest w pobliżu , i na której ruch jest dosyć intensywny ,co byś powiedział o kimś kto wyraził zgodę na taki nie powiem że bubel by bubla nie obrażać ????? Jestem zdania i owszem wysoki krawężnik kiedy droga ma wymiary dostosowane do bezpiecznego wymijania się z dodatkowym polem tego mijania Niestety w dobie partactwa i oszczędzania na rzeczach ważnych ,liczy się tylko by było widać że coś zrobione i to tanio, a że byle jak , kogo to obchodzi?????,przecież on i jego rodzina z tej drogi nie korzysta !!!!!!?.
Ta Pani chyba jednak ani nie ustępowała miejsca karetce, ani nie uciekała przed czołówką z TIRem :))))
@Xt2
Barierki, krawężniki, wysepki - jak przyjdzie uciec przed czołówką z tirem czy innym pojazdem albo ustąpić miejsca służbom ratunkowym - to nie ma gdzie... Masz dobitny przykład - Rondo 750 lecia - Rondo Karviny. Kiedy są korki karetka szybciej przejedzie z Jastrzębskiej przez Pszowską i Matuszczyka niż Aleją Jana Pawła II/26Marca do szpitala (zamiast zrobić 2 robi 4 km).
ZmotoryzowanyPayrol po to da wysokie krawężniki, żeby taka pani urwała sobie koło a nie wjechała w pieszego na chodniku.
Budujcie jeszcze wyższe krawężniki, jeszcze więcej progów, nie łatajcie dziur...