Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Na czym polega UX writing?

Wydaje się, że humaniści nie mają zbyt wiele wspólnego z branżą IT... A jednak! Nawet w świecie programistów, gdzie dominują umysły ścisłe, znajdzie się miejsce dla humanisty. Rynek pracy nieustannie się zmienia i powstają nowe zawody, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia. Wśród nich swoje miejsce znajdują takie profesje jak np. UX writer. Co to jest UX writing? Na czym polega?

Na czym polega UX writing?

Co to jest UX writing?

Jesteśmy wzrokowcami. Lubimy przejrzyste strony internetowe i aplikacje z przyjaznym, intuicyjnym interfejsem. Chyba każdy z nas zrezygnował kiedyś z zakupów i opuścił sklep internetowy, tylko dlatego, że witryna wzbudziła w nas irytację lub zniecierpliwienie. Niechęć mogły wywołać np. niejasne komunikaty lub skomplikowane menu, które wyprowadza w pole i utrudnia poruszanie się po stronie… Brzmi znajomo? UX writer zadba o to, aby takie sytuacje się nie zdarzały.

UX to skrót od angielskiego user experience, co oznacza doświadczenia płynące z użytkowania produktu cyfrowego. Skuteczny UX writing odpowiada za budowanie pozytywnych relacji między użytkownikiem a produktem cyfrowym. Ponieważ każdego dnia dużo czasu spędzamy na korzystaniu z różnego typu sprzętów, UX writerzy oraz UX designerzy są nam bardzo potrzebni. To dzięki nim aplikacje są łatwe w obsłudze i mają intuicyjny, przyjazny interfejs.

UX writing polega na tworzeniu krótkich tekstów i komunikatów, które pojawiają się w interfejsie aplikacji czy stron internetowych. Komunikaty muszą być krótkie i zwięzłe, a jednocześnie jasne i zrozumiałe, tak aby pomagały użytkownikowi poruszać się po formularzu i korzystać z programu.

Ważnym elementem UX writingu jest także sztuka tworzenia prostych i jednoznacznych haseł, podpisów i instrukcji. Są to między innymi napisy w zakładkach, menu, formularzach kontaktowych, informacje o błędzie czy też treści na przyciskach typu: “czytaj dalej”, “więcej o produkcie”, “dodaj do koszyka” czy “zapisz”. Dobrze skonstruowane komunikaty bardzo korzystnie wpływają na wizerunek firmy i eliminują ryzyko wprowadzenia użytkownika w błąd.

UX writing w praktyce – Jak zostać dobrym UX writerem?

Zamierzasz spróbować swoich sił w UX writingu? Pragniesz rozwijać swoje umiejętności i czerpać z pracy wiele satysfakcji? Dowiedz się, na czym polega UX writing i jakie są jego najważniejsze zasady:

  • Pisz prosto i zwięźle – Prosty i zwięzły język nie jest w tym przypadku wadą, ale zaletą. Treści zgodne z zasadami UX writingu powinny być przede wszystkim proste, jednoznaczne i zrozumiałe dla każdego odbiorcy. Dlatego nie ma tu miejsca na specjalistyczne słownictwo ani poetycki język. Treść powinna zawierać wszystkie potrzebne informacje.
  • Zadbaj o spójność językową – Bardzo ważne jest, aby tekst był spójny. Najczęstszym błędem początkujących UX writerów jest np. używanie synonimów słów, które już pojawiły się interfejsie. .
  • Posługuj się stroną czynną czasowników – Komunikaty w stronie czynnej są dla użytkownika bardziej zrozumiałe i naturalne. Poza tym komunikaty powinny zachęcać użytkownika do zapoznania się ofertą, skłaniać do wypełnienia formularza i dokonania zakupu! “Zrób to” ma o wiele większą moc, niż “Możesz to zrobić”...
  • Używaj cyfr – Informując użytkownika o ilości nowych wiadomości, zastosuj komunikat cyfrowy, np. “Masz 3 nowe wiadomości”. Wygląda to po prostu lepiej, niż “Masz trzy nowe wiadomości”.
  • Cel komunikatu stawiaj na pierwszym miejscu – Jeśli zdanie składa się z kilku orzeczeń, zawsze zaczynaj od najważniejszego. W pierwszej kolejności wskaż cel, a dopiero potem drogę.
  • Zadbaj o przejrzystość tekstu – Przejrzystość to podstawa! Nikt nie lubi szukać informacji ukrytej głęboko w ścianie tekstu. Bądźmy szczerzy – użytkownicy nie czytają wszystkiego. Skanują jedynie wzrokiem, szukając informacji, które najbardziej go interesują! Dlatego podziel tekst na akapity, wyszczególnij tytuły, śródtytuły i nagłówki. Ułatw użytkownikom to zadanie, a będą Ci wdzięczni!
  • Dozuj ilość informacji – Podawanie zbyt wielu instrukcji w jednym komunikacie może przytłoczyć i odstraszyć użytkownika. Ujawniaj zatem informacje stopniowo i powoli... To jedna z technik UX writingu, którą nazywamy “progressive disclosure”, czyli po prostu stopniowym ujawnianiem informacji.

Warto zaznaczyć, że tworzenie tekstu do interfejsu to bardzo odpowiedzialne zadanie. Komunikaty są bowiem bardzo istotne i mogą zaważyć na tym, czy produkt odniesie sukces, czy nie. Wszystko zależy od wiedzy i doświadczenia UX writera. Dlatego, jeśli zamierzasz spróbować swoich sił w tej branży, zainwestuj w siebie i postaw na rozwój.

Profesjonalny kurs UX pozwoli Ci poznać podstawy i praktyczne techniki UX writingu, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję. Dobra znajomość skutecznych technik UX writingu to bardzo cenna umiejętność, a zastosowanie ich podczas projektowania może zdziałać cuda. Nie czekaj! Konkurencja nie śpi...

Materiał zewnętrzny