Ile kosztuje pozycjonowanie?
Pozycjonowanie pozwala na zwiększenie zarobków każdego biznesu online. Dobre SEO jest drogie, ale też przekłada się na widoczne efekty i uzyskiwanie widoczności na frazy, które są najlepsze z perspektywy biznesowej. Dlatego też zdecydowanie warto zainwestować w usługę skrojoną na miarę, czyli dopasowaną indywidualnie do danej witryny. Takie rozwiązania wiążą się z większym kosztem, ale jednocześnie nie są schematyczne i potrafią mocno wpłynąć na widoczność witryny, która z miesiąca na miesiąc będzie zarabiała więcej. Tym samym inwestycja w pozycjonowanie okaże się niezwykle rentowna. Przeczytaj nasz tekst i dowiedz się, ile kosztuje pozycjonowanie.
Co wpływa na to, ile kosztuje pozycjonowanie strony www?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie. Realne koszty w przypadku danego serwisu będą wyznaczone przez agencję SEO, która przedstawi proponowany budżet przed podpisaniem umowy. Jest bowiem wiele kwestii, które mocno wpływają na cenę pozycjonowania. Wśród czynników, które mają mniejszy lub większy wpływ na ostateczny koszt pozycjonowania strony WWW, wymienić można m.in.:
- ilość i konkurencyjność wyrażeń kluczowych,
- specyfikę branży,
- zakres działań optymalizacyjnych,
- wielkość serwisu internetowego.
Niezależnie od tego, na jakim etapie działalności biznesowej jesteś, inwestycja w SEO może okazać się motorem napędowym, który pozwoli Ci wypracować solidną przewagę konkurencyjną.
Liczba i konkurencyjność wyrażeń kluczowych
Wydatki na SEO mogą wzrosnąć wraz z liczbą fraz kluczowych. Jeżeli Twój budżet na pozycjonowanie strony internetowej jest ograniczony, to rozważ strategię, w której uwzględnione zostaną frazy z długiego ogona. Cechują się one niską konkurencyjnością, a dzięki nim można pozyskać użytkowników zainteresowanych konkretną usługą lub produktem. Możesz też wybrać tańszą opcję, ale musisz wtedy liczyć się z tym, że wdrażanie kolejnych działań pozycjonerskich będzie rozłożonych na więcej miesięcy, a więc większe efekty również nadejdą po dłuższym czasie.
Specyfika branży
Nie jest tajemnicą, że im większa jest konkurencja w branży, tym większe będą wydatki na pozycjonowanie. W uprzywilejowanej sytuacji znajdują się firmy działające w niszach, w których konkurencja jeszcze nie słyszała o SEO. W takim przypadku może się okazać, że już sama optymalizacja witryny na wskazane słowa kluczowe przyniesie oczekiwany wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest też jednak i druga strona medalu. Jeżeli Twoja branża jest bardzo konkurencyjna, a inne firmy dawno odkryły potencjał drzemiący w SEO, to musisz się liczyć z tym, że osiągnięcie zadowalających pozycji zajmie więcej czasu i będzie się wiązało z większym nakładem pracy specjalistów. W takim przypadku najkorzystniejsze może okazać się dla Ciebie rozliczenie abonamentowe.
Zakres działań optymalizacyjnych
Jeżeli wyjściowa sytuacja Twojej strony internetowej jest dobra (witryna została już wcześniej zoptymalizowana), to dzięki temu możesz sporo zaoszczędzić na SEO. Jednak, jeśli Twój serwis składa się z wielu podstron, a każda z nich wymaga optymalizacji od podstaw, to koszty będą wyższe.
Jakie czynniki mogą generować wyższy koszt pozycjonowania?
Podstawą do opracowania skutecznej kampanii SEO jest audyt. Pozwala on na całościową ocenę stanu wyjściowego witryny internetowej. Analizując poszczególne aspekty on-site i off-site można natrafić na błędy, które w istotny sposób będą utrudniać pozycjonowanie. Im więcej takich błędów zostanie stwierdzonych, tym cena pozycjonowania może okazać się wyższa. Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto także sprawdzić, czy niskie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania nie są skutkiem nałożenia na domenę kary ręcznej przez Google. Jeżeli strona wcześniej wyświetlała się na wysokich miejscach i nagle zanotowała gwałtowny spadek w rankingu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to efekt filtra. W takiej sytuacji wydatki na pozycjonowanie wzrosną.
Dlaczego inwestycja w SEO to dobry pomysł?
Pozycjonowanie to działania, których celem jest wprowadzenie takich zmian na Twojej stronie internetowej, aby była w stanie osiągnąć wysokie pozycje w rankingu tworzonym przez roboty wyszukiwarki Google. Gdy użytkownik szuka w sieci konkretnych informacji, to najczęściej odwiedza zaledwie kilka spośród odnośników, które wyświetlają się na pierwszej podstronie z organicznymi wynikami wyszukiwania. Mało kto jest na tyle zdeterminowany, aby przeglądać zawartość witryn znajdujących się na odleglejszych pozycjach. Inwestycja w SEO to szereg korzyści dla Twojego biznesu. Dzięki analizie słów kluczowych i optymalizacji serwisu pod ich kątem będziesz mógł dotrzeć do nowych użytkowników. Może się okazać, że do tej pory wykorzystywałeś zaledwie niewielki procent możliwości swojej strony internetowej.
Stabilne pozycje w czołówce rankingu pozwolą Ci ograniczyć wydatki na reklamę. Kampania linków sponsorowanych, która do tej pory stanowiła główne źródło pozyskiwania ruchu, stanie się od tej pory jedynie dodatkiem. To szansa na realne oszczędności.
Materiał zewnętrzny