Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Czym jest rebranding i kiedy poleca się go przeprowadzić?

Rebranding wielu firmom kojarzy się z ostatecznością. W swojej podstawowej formie zakłada bowiem całkowitą transformację marki i jej przekształcenie w zupełnie nowy podmiot. Jest to opłacalne działanie w szczególnych sytuacjach, np. w przypadku utraty zaufania odbiorców lub niewłaściwych decyzji biznesowych, które doprowadziły firmę na skraj upadku. Istnieje jednak znacznie więcej powodów, dla których firmy decydują się na rebranding. Co istotne, wcale nie musi on oznaczać drastycznych, rewolucyjnych zmian.

Czym jest rebranding i kiedy poleca się go przeprowadzić?

Rebranding pod wieloma postaciami – ewolucja kontra rewolucja

Współczesny rebranding ma zdecydowanie więcej niż jedno imię. Może to być zarówno rewolucyjny proces, w wyniku którego znika jedna marka, a zastępuje ją zupełnie inny podmiot działający na nowych zasadach oraz od podstaw budujący swoją działalność gospodarczą i zdobywający zainteresowanie grupy docelowej. Rebranding może także przypominać bardziej ewolucję, czyli proces, w którym marka płynnie i w dłuższym okresie czasu dokonuje zmian w swoim wizerunku, sposobach komunikacji z klientami i strategii. Rebranding może opierać się także na zmianie/liftingu zaledwie jednego elementu – firmowego logo.

Wybór konkretnej formy rebrandingu zależy od wielu czynników. Z uwagi na fakt, że jest to wymagający, złożony, czasochłonny oraz bardzo trudny w realizacji proces, jego przeprowadzenie warto powierzyć specjalistom – najlepiej profesjonalnej agencji brandingowej, której jedną z głównych specjalizacji jest właśnie rebranding. Agencja zapozna się z aktualną sytuacją marki, pozna jej cele i dążenia oraz zaproponuje najlepszą możliwą opcję, która pozwoli osiągnąć sukces. Przeprowadzi także klienta przez cały proces rebrandingu dokładnie planując i analizując poszczególne działania.

Kiedy warto rozważyć rebranding? Trzy przykłady z życia wzięte

Współczesny świat biznesu zmienia się bardzo dynamicznie. Bardzo istotne dla utrzymania wysokiej pozycji na rynku jest nadążanie nad zachodzącymi w branży zmianami, podążanie za trendami oraz odpowiadanie na zmieniające się w czasie potrzeby klientów. Nie wszystkie firmy są w stanie sprostać temu zadaniu, co z czasem skutkuje utratą przewagi konkurencyjnej oraz odchodzeniem klientów do nowocześniejszych, lepiej dostosowanych do współczesnych realiów podmiotów. W takiej sytuacji przydatny może okazać się rebranding, z którego chętnie korzystają przedsiębiorstwa posiadające nieaktualny, przestarzały wizerunek.

Innym powodem, który często kieruje uwagę firm w stronę rebrandingu, są niewłaściwe decyzje. Nieprawidłowo opracowane strategie, błędne działania czy potknięcia w działalności biznesowej mogą skutkować stopniową utratą zaufania klientów oraz ich odejściem do konkurencji. Jeśli decyzje były szczególnie negatywnie odbierane przez grupę docelową, często powrót do stanu przed kryzysem i odzyskanie zaufania odbiorców jest niemożliwy. W takiej sytuacji z pomocą również może przyjść rebranding, który może uchronić markę przed całkowitym upadkiem. Po rebranding często sięgają także firmy łączące swoją działalność z innym podmiotem – fuzja wymaga bowiem ujednolicenia strategii i wizerunku obu przedsiębiorstw oraz stworzenia w rezultacie jednej, spójnej i silnej marki.

Materiał zewnętrzny