Mieszkańcy Rybnika będą mieć lepszy dostęp do kolei dzięki Programowi Przystankowemu
W Rybniku będzie lepszy dostęp do kolei, dzięki przebudowie przystanków Rybnik Niedobczyce i Niewiadom. Ponadto, zostaną odpowiednio dostosowane dla osób z trudnościami z poruszaniem. Wszystko zostanie zrealizowane za sprawą „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Inwestycja będzie kosztować ponad 8 milionów złotych.
Dostępniejsza kolej w Rybniku dzięki Programowi Przystankowemu
Chcesz z łatwością pojechać do Pszczyny, Bielska-Białej, Katowic i Raciborza? Teraz będzie to łatwiejsze, ponieważ PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują dwa przystanki Rybnik Niedobczyce i Rybnik Niewiadom na linii Rybnik - Racibórz.
Wśród zaplanowanych zmian jest między innymi: podwyższenie peronów, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Zainstalowanie wiat podnoszących komfort podróży, nowe oświetlenie, zapewniające większe bezpieczeństwo wieczorami, nowe oznakowanie i nagłośnienie. W planach jest również zainstalowanie pochylni dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Na antypoślizgowej nawierzchni zostanie poprowadzona ścieżka, co ułatwi dojście na peron.
W Niewiadomo zostanie przebudowany peron jednokrawędziowy, a także dobuduje się drugi zamiast istniejącego już peronu w międzytorzu.
– Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” to inwestycja w lepszy dostęp do kolei także w województwie śląskim. Dzięki poprawie warunków obsługi na peronach pasażerowie chętniej wybiorą kolej w codziennych podróżach do pracy lub szkoły. Na realizację programu polski rząd przeznaczył miliard złotych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie robót dla zadania realizowanego w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Wartość tej inwestycji będzie wynosić ponad 8 milionów złotych. Zakończenie prac planuje się do końca 2022 roku.
– Inwestycja z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” będzie szczególnie ważna dla podróżnych na trasie Rybnik - Racibórz. Efektywne wykorzystywanie środków z budżetu państwa i środków unijnych sprzyja rozwojowi kolei – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Większy dostęp do komunikacji kolejowej
Celem przedłożonego przez Ministra Infrastruktury „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. Na ten cel przeznaczono 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane m.in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów.
W programie uwzględniono 355 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182. W województwie śląskim projekt przystankowy obejmuje na liście podstawowej 17 lokalizacji, m.in. Rybnik Paruszowiec, Katowice Ochojec, Katowice Murcki, Katowice Kostuchnę, Katowice Podlesie Saską.
@szlajza - jak to kiery? Np. kierowcy którzy z ostrzejszymi przepisami jakie weszły w życie, potracą prawo jazdy, ci którzy nie chcą się wkurzać na drodze, ci którzy wolą w czasie jazdy czytać, grać, oglądać filmy albo chatować. Dzisiaj jest dużo więcej powodów by jeździć pociągami niż 20 lat temu, tym bardziej, że te są wygodne i zadbane. @BratZuzanny - można by skierować pociągi z Rybnika do Raciborza na krótszą trasę przez Jejkowice ale wtedy pominięte byłyby Rydułtowy. Po co tworzyć kolejne komunikacyjne zadupie typu Pszów czy Jastrzębie?
Kery bydzie jeździoł tym cugim, jak un bydzie dwie godziny jechoł z przystankami co 2km
Kazdy taki przystanek na takich zadupiach, to 4 min dłuższa jazda do celu. I zeby choć tam ktoś z tego korzystał? Jedynie w godzinach szczytu wsiądzie jedna-dwie osoby, albo wleci mucha. Tak samo jest na przystanku Radlin Obszary, gdzie rzadko kiedy ktoś wsiada lub wysiada, a czas leci.
I takie wiadomości się chwali! Kiedyś wysoki peron to była domena tylko Warszawy, Katowic, Trójmiasta. Teraz nawet na peryferiach Rybnika ludziom poprawi się komfort wsiadania/wysiadania. :D @zxc - no miał być ten nowy blisko Karuzeli i jakoś cisza... A na starym dworcu w Wodzisławiu przydałoby się wydłużyć perony bo zrobiono tam standard jak w Czyżowicach i dłuższe pociągi dalekobieżne się nie mieszczą.
Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem