Polowy o decyzji rządu o dofinansowaniu budowy Zachodniej Obwodnicy Raciborza: nasze miasto zostało docenione [BRIEFING]
Prezydent Raciborza Dariusz Polowy wspólnie z senator Ewą Gawędą i posłem Bolesławem Piechą ogłosili na specjalnie zwołanej krótkiej konferencji prasowej, że rząd przyzna pieniądze - 72 mln zł (całe zadanie oszacowano na kwotę 120 mln zł) na budowę obwodnicy północno-zachodniej Raciborza, który pobiegnie od skrzyżowania w Strzybniku do drogi wojewódzkiej w Żerdzinach.
Materiał wideo:
Włodarz miasta w środę 22 grudnia gościł u siebie z tej okazji posła Bolesława Piechę z PiS. Ten pierwszy zabrał głos na briefingu prasowym w magistracie i powiedział na spotkaniu z mediami:
Racibórz nie jest przewietrzony
Urząd wojewódzki się starał o skomunikowanie regionu tą ważną inwestycją. Dotyczy jednego z największych producentów i pracodawców w naszym regionie. Zakład zostanie lepiej skomunikowany z autostradą. Wiem, że Racibórz ma z tym ogromne kłopoty i nie jest specjalnie przewietrzony od ciężkiego transportu. Wiem z doświadczenia, jak trudno jest dojechać z Rybnika do Raciborza. Pierwsze etapy inwestycji, na poziomie prac dokumentacyjnych będzie pewnie trzeba koordynować na poziomie miasta czy powiatu. Tej drogi jeszcze nie ma, ona będzie dopiero przygotowana pod przysłowiowe wbicie łopaty.
Głos zabrała również zaproszona do magistratu senator Ewa Gawęda.
Droga ściągnie inwestorów
Ogromnie się cieszę, że kolejny etap obwodnicy maista będzie realizowany. Zależy mi, żeby ten obszar, który reprezentuję, był dobrze skomunikowany. Żeby z Raciborza można było przemieścić się jak najszybciej do drugiej części naszego regionu, do Pszczyny.
Już zostało ogłoszone, że będą środki na budowę tej drogi. Dwa lata temu zapowiedziano dokończenie drogi z Wodzisławia Śląskiego do Jastrzębia-Zdroju, w kierunku Pszczyny. Dziś ta droga już jest. Zapowiedzi rządowe są realizowane w tym czasie, w którym mają zaistnieć. Dlatego wierzę, że ta droga powstanie jak najszybciej. Obwodnica będzie służyła bezpieczeństwu mieszkańców; dlatego że ciężki transport zostanie wyprowadzony z miasta i pojedzie obwodnicami. Nowa droga ściągnie tu inwestorów, bo te obszary będą atrakcyjne biznesowo. Sama wciąż zabiegam o to, wraz z zespołem samorządowców, żeby powstała cała droga Racibórz-Pszczyna w odcinkach przez Rydułtowy i Rybnik.
Racibórz istotny w sieci
Dariusz Polowy złożył „wielkie podziękowania dla pani poseł i pana posła, dla władz województwa” za współdziałanie na rzecz Raciborza. Poinformował, że Eko-Okna deklarowały udział w montażu finansowym zadania drogowego. - Województwo złożyło tylko 3 wnioski i w tym był raciborski. To dla nas ważne, bo to dalszy ciąg RDRP. Racibórz został mocno doceniony i to dowód na to, że Racibórz jest istotnym elementem tej sieci komunikacyjnej.
Bolesław Piecha zaznaczył, że decyzje rządu oznaczają dość duży krok, bo 100 mln zł na część RDRP od strony Rybnika „to droga bardzo ekspresowa, elegancka”, która wydobędzie ruch tranzytowy z tego miasta. - Do realizacji zostaje jeszcze odcinek na terenie powiatu raciborskiego i terenów trudnych pogórniczych w Rydułtowach. Ta droga wpisuje się w strategię rozwoju regionu, strategię odejścia od węgla. Musimy o tym pamiętać, żeby takie miasta jak Racibórz, Radlin, Rybnik czy Wodzisław były dobrze skomunikowane - stwierdził poseł Piecha.
Bez zagrożenia dla obwodnicy wschodniej
Zapytaliśmy prezydenta Polowego o kierunek wschodni inwestycji drogowych, czyli trasę z Płoni do Sudoła, o której rozmawia się w magistracie szczegółowo od zeszłego roku. - Nie ma tu żadnego zagrożenia, bo aktualnie mówimy o rozwiązaniu dla dróg wojewódzkich, a połączenie ulicy Piaskowej z Sudołem to zadanie dla dróg krajowych. Nie ma kolizji między tymi projektami, one się uzupełniają - odparł włodarz miasta.
Ludzie
Polityk Prawa i Sprawiedliwości, były europoseł i senator, aktualnie poseł.
Radny, były prezydent Raciborza
Była senator.
Starosta Raciborski
Ten pomysł jest pozbawiony logiki, a dodatku wszystko było załatwione w wielkiej tajemnicy. To nie w porządku! Nie wiem jak oni na to wpadli. Są ważniejsze potrzeby.
Tymczasem jest gotowa linia kolejowa po remoncie Racibórz-Rybnik p. Jejkowice (173) i nie kursuje po niej ani jeden pociąg osobowy. Dzięki tej trasie, a także np. pominięciu mniej ważnych przystanków między Rybnikiem, a Katowicami trasę z Raciborza do Katowic dałoby się pociągiem skrócić o jakieś 30 minut, a do Rybnika o ok. 15 minut. Dlaczego nikt z władz Raciborza o to nie zabiega? Przecież KŚ są pod kuratelą marszałka z PiS? Tylko drogi i drogi, a czemu nie wykorzystywać co raz lepszej i już wyremontowanej infrastruktury kolejowej?
A jednak posłowie Piecha i Gawęda potwierdzają, że Polowy też lobbował i są na tej konferencji. Gdyby tak nie było to nie byłoby posłów z nim. Pewnie lobbowalo wielu i lista jest długaśna ale powiat krzyczy, że to oni. Pewnie byli i inni ale nie krzycżą. Umiar i skromność to cechy pożadane. Oni też twierdzą, że jarmark, śląski z nazwy, to też sukces.
Połowy palcem w tej sprawie nie kiwnął! Brzydko podpina sie pod sukcesy innych osób
Super wiadomość! To są skuteczne działania w walce ze smogiem a nie kolejny park w mieście.
Można chłopa lubić lub nie ale inwestycje drogowe za kadencji Polowego ruszyły z kopyta.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu