CPK z wariantami kolei szybkiej prędkości między Katowicami i Ostrawą. Jak wyglądają te przebiegające przez nasz region?
Wiadomo już jakie warianty przebiegu kolei szybkiej prędkości Katowice-Ostrawa proponuje spółka Centralny Port Komunikacyjny. Godów i Mszana zapowiadają konsultacje społecznych z mieszkańcami.
Firma Egis Poland, działająca na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego opracowuje projekt Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla linii kolejowej nr 170 na odcinku Katowice-Ostrawa i przekazała do samorządów przebieg proponowanej trasy w kilku wariantach. Mamy dokładne plany przedstawiające przebieg poszczególnych wariantów przechodzących przez nasz region.
Paczkę map i zdjęć terenu z naniesionymi liniami torów udostępniła dziś (29.12) za pośrednictwem swojej strony internetowej gmina Godów. W krótkim komunikacie czytamy, że już niedługo odbędą się tam konsultacje społeczne. Dokładnie zaplanowano je na 9 lutego o 17.00 w Szkole Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Skrzyszowie. "Ponadto, Gmina Godów zwróciła się o wyznaczenie dodatkowego terminu konsultacji społecznych. Konsultacje społeczne mają zakończyć się do 14 lutego 2022 r." - brzmi fragment komunikatu. Godowscy urzędnicy zapowiadają, że szczegółowe informacje dotyczące projektowanej linii kolejowej zostaną umieszczone na stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Uruchomienie strony planowane jest w pierwszym tygodniu stycznia 2022 r. Urzędnicy z gminy Mszana także zapowiadają spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców z projektantami i przedstawicielami Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dokładna data nie jest jeszcze znana, wiadomo jednak, że spotkanie odbędzie się w pierwszej połowie lutego.
W naszym regionie rozważane są 4 warianty przebiegu nowych linii kolejowych. Są to:
- Wariant 61 (czerwony) – Świerklany, Mszana, Jastrzębie-Zdrój, Godów, Gorzyce, Wodzisław Śl. Lokalizacja stacji i przystanków: Świerklany, Połomia, Mszana, Jastrzębie-Zdrój Zachód, Jastrzębie-Zdrój Centrum, Godów-Skrzyszów, Łaziska Rybnickie, Turza Śl., Wodzisław Śl. Zachód i Wodzisław Śl. Linia kolejowa przekracza granicę państwową podobnie jak autostrada A1, w rejonie węzła autostradowego Gorzyczki i stacji paliw Uniwar.
- Wariant 62 (turkusowy) – linia przebiega podobnie jak w wariancie 61, ale granicę państwa przekracza nie w Gorzyczkach, a w Łaziskach Rybnickich.
- Wariant 63a (ciemnozielony) - Świerklany, Mszana, Jastrzębie-Zdrój, Godów, Gorzyce, Wodzisław Śl. Połączenie Jastrzębia z Wodzisławiem wiedzie nie przez Turzę Śl. a wodzisławską dzielnicę Wilchwy (tereny po dawnej kopalni 1 Maja). Lokalizacja stacji i przystanków: Świerklany, Mszana, 1 Maja, Jastrzębie-Zdrój Zachód, Jastrzębie-Zdrój Centrum, Wodzisław Śl. Zachód, Łaziska Rybnickie.
- Wariant 63 (jasnozielony) - linia przebiega podobnie jak w wariancie 63a, ale granicę państwa przekracza nie w Gorzyczkach, a w Łaziskach Rybnickich.
Dokładne mapy można pobrać: gmina Godów TUTAJ, gmina Mszana TUTAJ, miasto Rybnik TUTAJ.
Wariant ciemnozielony najlepszy,chyba też najtanszy podobny jaak proponował tek