Pszów z nowym logo. To pierwszy etap tworzenia marki miasta
To pierwsze logo Pszowa w historii miasta. Nad jego koncepcją pracował zespół wybrany spośród pracowników urzędu i jednostek miejskich pod kierunkiem Krzysztofa Pietrka – analityka marki, stratega i designera. Logo jest monochromatyczne, a swoją kolorystyką nawiązuje do herbu miasta. Jest też przygotowana wersja czarno-biała.
Pszów z nowym logo. To pierwszy etap tworzenia marki miasta
- W logotypie, a właściwie w literze „o” starałem się zawrzeć historię Pszowa. Odcięta część litery wskazuje na główny podmiot miasta, którym kiedyś była Kopalnia Anna, a wokół której toczyło się całe miejskie życie. Pszów „odcięty” od kopalni zatracił swoją tożsamość, jednak ta odcięta część litery „o” nie zginęła, bo została przeniesiona do góry. Stała się w ten sposób symbolem odrodzenia miasta, które na bazie doświadczenia zaczyna budować swoją nową tożsamość – wyjaśnia Krzysztof Pietrek, autor logotypu miasta.
Odcięta część litery „o” jest ponadto znakiem diakrytycznym charakterystycznym dla gwary śląskiej. Logo ma funkcjonować m.in. w materiałach promocyjnych miasta, na papierze firmowym oraz na wizytówkach.
Nowe logo miasta Pszów jest dość proste, ale charakterystyczne.
Historia przemian w symbolicznym znaku
- Pszów najpierw rósł w siłę jako miasto pątnicze, potem kierunek rozwoju wyznaczała kopalnia. Dzisiaj jesteśmy na początku nowej drogi. Kopalnia, wokół której toczyło się życie zarówno gospodarcze, jak i społeczno – kulturalne została zlikwidowana i to wymusza konieczność szukania nowych rozwiązań. Trwają prace nad nową strategią rozwoju miasta. W poszukiwaniu przestrzeni do rozwoju chcemy również korzystać z potężnego bagażu doświadczeń, które mamy. Wszyscy chcemy zmiany wizerunku miasta i w tym ma pomóc nowa strategia, której symbolicznym początkiem jest właśnie nowe logo miasta – mówi Piotr Kowol, zastępca burmistrza Pszowa.
Konieczność wyznaczania nowych kierunków rozwoju miasta pokazały ankiety wypełniane przez mieszkańców, a dotyczące strategii rozwoju Pszowa. Wynika z nich m.in. że mieszkańcy oczekują, by miasto zaspokajało ich podstawowe potrzeby bytowe. Władze miasta, wsłuchując się w głosy mieszkańców wyrażone w ankietach i na spotkaniach, już dzisiaj deklarują, że celem działań samorządu będzie zapewnienie mieszkańcom możliwie najwyższego standardu życia. Efektem tych działań ma być miasto ukierunkowane na ułatwienie mieszkańcom ich codziennego funkcjonowania.
- Z ankiet i dyskusji panelowych wynika, że głównym oczekiwaniem jest spokój, wygoda i bezpieczeństwo mieszkańców Pszowa. Zależy nam, by miasto zaczęło się przeobrażać i oprócz zabezpieczania podstawowych potrzeb takich jak drogi i chodniki, czy też dobrze wyposażone przedszkola i szkoły, zapewniało również ciekawe propozycje spędzania wolnego czasu po pracy. Chcemy zorganizować bazę kulturalno-rekreacyjną na miarę potrzeb mieszkańców i możliwości budżetu miasta – dodaje Piotr Kowol.
Strategia miasta i marki już wkrótce
Lokalizacja Pszowa jest specyficzna. Z jednej strony ze względu na odległość od głównych tras komunikacyjnych trudno zainteresować miastem dużych przedsiębiorców, dla których ten aspekt jest bardzo ważny. Z drugiej strony blisko stąd do dużych ośrodków miejskich. Jednocześnie usytuowanie w obszarze Bramy Morawskiej dodaje szczególnego uroku licznym lasom i terenom zielonym znajdującym się w mieście. Dużym potencjałem jest bazylika i kalwaria pszowska zarówno jako symbole miasta pątniczego, jak i ciekawe obiekty architektury sakralnej. Nie zapominamy również o potencjale kulturalno-rekreacyjnym terenów pokopalnianych wraz z obiektami pokopalnianymi zaprojektowanymi częściowo przez znanego, niemieckiego architekta epoki modernizmu – Hansa Poelziga.
- Chcielibyśmy, by ta nowa strategia, nowe kierunki wytyczające działania na najbliższe lata, mam nadzieję, że również stabilny i harmonijny rozwój Pszowa stały się impulsem, który zmobilizuje mieszkańców do działania. Samorząd sam niczego nie zrobi. Inicjatywa oddolna jest dla nas szczególnie cenna, bo świadczy o zaangażowaniu każdego z osobna i pozwoli na wspólne działania, mieszkańców i samorządu. A na tym wspólnym działaniu bardzo nam zależy – dodaje Kowol.
Szczegółowa strategia rozwoju miasta, wyznaczająca kierunki w jakich Pszów zmierza w najbliższych latach zostanie przyjęta uchwałą Rady Miasta w pierwszym kwartale 2022 r.
Pszów w ogóle jest the best. Sypialnia nic nie warta, ale stawki opłaty za śmieci z 22,70 gładziutko poszły na 32,50 od osoby. Każdy Pszowik za zabranie woreczka z plastikiem i kubełka wybuli 390 PLN na rok, od głowy (czyli + 117,60 PLN = > to jest wzrost o 43 %. Samorządowcy to dopiero wytwórcy inflacji. Kto to ma dalej wykarmić???
A mnie cieszy, że w Pszowie cały czas można palić w piecach czym sie chce i nie trzeba wymieniać kopciuchów, nie ma nic piękniejszego niż poranny widok kopcących kominów i myśl, że właśnie ktoś przyłożył do pieca, żeby było cieplutko ! Tak trzymać i nie dać sie tym Ekologom z brukseli !!!
Pszów jest wioską, tylko tyle że są tam bloki. Następne wybory powinien wygrać sołtys.
Buda i piszczenie.Czy to można w logo umieścić?
orban - ale wiadomo po co to komu, Po to żeby wymienione w artykule osoby zarobiły swoje. No bo chyba nie zakładasz że pracowały za darmo
Po co to komu???
Czy od tego loga przybędzie mieszkańców, mieszkań infrastruktury czy miasto wypięknieje???
Więc po co kłaść na durnote pieniądze???
Nic bardziej żenującego - brudne, najbiedniejsze miasto z nieudolną władzą bierze się za budowę marki. Leżę i płaczę ze śmiechu
Nowe logo wygląda jakby nazwa miasta była napisana małą literą. Niby to litery drukowane ale "P" jest niżej niż reszta.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
przestańcie robić gówno! i faworyzować swoich "specjalistów" i nie nazywajcie logo czegoś czym nie jest!
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Kto dziś wie gdzie jest pszów. Nawet z pobliskich miast ludzie nie znają tej wioski. Może jedynie bazylika jest celem przyjazdu do tej dziury. Nawet brak tam miejsca na spacer. Zero parków, zero tras rowerowych, itp. To miejsce najgorsze do mieszkania w całym województwie.Kopalnia była, było życie. Kopalnia umarła, umarł pszów. Totalna pustka, brak życia. Pszów obecnie to jedne wielkie hospicjum. Tu tylko można czekać na śmierć a przy takim smogu jaki tam jest to to prawie abtanazja.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Przebimbane lata, zmarnowane pieniądze i zaprzepaszczone szanse brudne miasto w ktorym nic się nie dzieje i nie ma żadnej przyszłości, ale bedzie logotyp. HAHAHAHA
Symbolem Pszowa powinien być kartonowy czołg, wraz ze słynnym czołgistom z Placu Defilad :-)
Pszów to miasto ??? śmiech na sali !!!
Niech mi jeszcze jakiś "samorządowiec" zacznie opowiadać, że ma za mało kasy do marnotrawienia, a pęknę ze śmiechu.