Wodociągi wydały ponad 1,7 mln zł na auto i koparkę. Zastąpiły sprzęt "funkcjonujący już tylko dzięki determinacji załogi"
Jelcz, którego zastąpiła scania miał 21 lat i nie sposób było znaleźć doń części zamiennych. W koparce zepsuła się skrzynia biegów. - Nasz samochód więcej czasu spędzał w warsztacie niż w pracy - zaznacza prezes Wodociągów Raciborskich Michał Ziółkowski.
Ponad 1,4 mln zł kosztowała scania z zabudową służącą do czyszczenia sieci sanitarnych i deszczowych, czyli przepłukiwania ciśnieniowego jak również wywożenia wszelkiego rodzaju szamb z głębokości nawet poniżej 12 metrów od poziomu gruntu i czyszczenia włazów ulicznych. - Zastosowania tego samochodu są bardzo szerokie, daje nam przewagę konkurencyjną na rynku - chwalił prezes miejskiej spółki, gdy w marcu pokazał mediom nowe nabytki Wodociągów Raciborskich.
Poprzednik Scanii przepracował w wodociągach 21 lat. Nasz jelcz był sprzętem archaicznym, uruchamianym dzięki determinacji załogi. Tylko dzięki niej funkcjonował. Brakowało części zamiennych i częściej był na warsztacie niż pracował - przyznał Ziółkowski.
Jeśli chodzi o większy sprzęt, niezbędny do działalności wodociągów to marcowe zakupy w pełni zaspokoiły potrzeby spółki. W 2021 roku wodociągi kupiły walec do stabilizacji gruntu. - Na poziomie samochodów brygadowych też uzupełniamy tabor na bieżąco - zapewnia szef spółki z siedzibą przy ul. 1 Maja.
Jeśli chodzi o zakup koparko-ładowarki to w dotychczas użytkowanej zepsuła się skrzynia biegów. - My pracujemy 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Nie możemy mieć niesprawnego sprzętu - podkreśla M. Ziółkowski.
Na przełom maja i czerwca zapowiada "kolejną, znaczącą inwestycję" w Wodociągach Raciborskich.
O zaletach nowego pojazdu wodociągów opowiedział dziennikarzom Marcin Przybyła kierownik działu mechaniczno - energetycznego.
- moc: 320 kM
- wydajność pompy ssącej: 1300 m3/h;
- wydajność pompy wodnej 220 litrów/min;
- ciśnienie 200 barów
- obsługuje kanalizację o średnicy rur od 50 mm do 1800 mm
- czyści, udrażnia kanały (bo płynące ścieki pozostawiają jakieś złogi, trzeba je czyścić, żeby nie zapchać kanalizacji)
- czyści też osadniki, odstojniki, przepompownie kanalizacyjne;
- z tyłu pojazd ma zintegrowany wysięgnik, co umożliwia prowadzenie jednoczesne węży ssawnego i ciśnieniowego,
- cały samochód jest sterowany z poziomu pilota radiowego, wygodne dla obsługi
Woda jest podstawowym medium. Wymiana floty powinna być przeprowadzana systematycznie!!! Prezes ma teraz sporo do nadrobienia po poprzedniku.