Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wrze wokół zmian na Kominka. Powstały nawet specjalne konsultacje

Zmiany i plany przebudowy na ulicy kominka wywołały wśród mieszkańców spore kontrowersje i zamieszanie. Doszło nawet do protestów. Ze względu na to zorganizowano konsulatcje, które odbędą się późnym popołudniem i wieczorem. 

Wrze wokół zmian na Kominka. Powstały nawet specjalne konsultacje
Tak ulica Kominka prezentuje się teraz

Zmiany przy ul. Kominka

Mieszkańcom bardzo nie podoba się to, jakie zmiany mają zostać wprowadzone na ul. Kominka. Chcąc walczyć o swoje, rybniczanie wystosowali pisma do Piotra Kuczery, a także zapowiedzieli protest. 

Teraz rybnicki magistrat na facebookowym profilu Rybnik.eu zapowiedział, że zmiany na ulicy Kominka będą konsultowane z mieszkańcami. Specjalne spotkanie, podczas którego będzie miejsce na dyskusję i dzielnie się swoimi pomysłami. 

Przygotowanych jest kilka koncepcji, które również zostaną omówione podczas spotkań konsultacyjnych, w czwartek, 31 marca, w Zespole Szkół nr 3 przy ul. Orzepowickiej 15a (sala główna na parterze), w godzinach: 16:30-17:30 oraz 17:45-18:45.

–  Program spotkania obejmuje prezentację trzech koncepcji zagospodarowania ulicy kardynała Bolesława Kominka, dyskusję, uwagi mieszkańców oraz głosowanie nad omawianymi koncepcjami. Wyniki głosowania zostaną przesłane do Prezydenta Miasta Rybnika i Wydziału Dróg rybnickiego magistratu, uzupełniając już zebrane materiały – wyjaśnia Radosław Knesz, Przewodniczący Komisji Transportu i Mobilności Miejskiej Rady Miasta Rybnika, inicjator zmian.

Nowe rozwiązania

Na spotkaniu konsultacyjnym zostaną zaprezentowane 3 warianty z układem dwukierunkowym.

–  Każdy z nich ma swoje wady i zalety, każdy bardziej kładzie nacisk na inny aspekt przestrzeni publicznej, jaką jest miejska ulica. Jedne mają mniej, drugie więcej miejsc postojowych, jedne kładą nacisk na zieleń i estetykę, inne na bezpieczeństwo czy komfort parkowania – dodaje Radosław Knesz. 

Wariant nr 1 (dwa kierunki), zakłada: 

  • Publiczne miejsca postojowe:  38
  • Plac z miejscami postojowymi (5 min pieszo): 50 
  • Stojaki / słupki rowerowe: 4 
  • Strefa tempo 30 km/h: tak
  • Strefa zamieszkania 20 km/h: nie
  • Drzewa: brak
  • Ławki: brak

Kominka Wariant 1b.

Wariant nr 2 (dwa kierunki), zakłada: 

  • Publiczne miejsca postojowe: 41
  • Plac z miejscami postojowymi (5 min pieszo): 50 
  • Stojaki / słupki rowerowe: 20 
  • Strefa tempo 30 km/h: nie
  • Strefa zamieszkania 20 km/h: tak
  • Drzewa: 10 
  • Ławki:  6

Kominka Wariant 2b

Wariant nr 3 (dwa kierunki), zakłada:

  • Publiczne miejsca postojowe: 33
  • Plac z miejscami postojowymi (5 min pieszo): 50
  • Stojaki / słupki rowerowe: 8
  • Strefa tempo 30 km/h: nie
  • Strefa zamieszkania 20 km/h: tak
  • Drzewa: 12
  • Ławki: 5

Kominka Wariant 3c

Radosław Knesz wyjaśnia, dlaczego wizje są właśnie takie:

Chodzi m.in. o parkowanie na każdym możliwym skrawku chodnika, ocieranie podwoziem o asfalt przy zjeździe z chodnika, zbyt wąsko wymalowane miejsca postojowe, złą widoczność przy włączaniu się do ruchu spowodowane nieprawidłowo zaparkowanymi pojazdami – opisuje Radosław Knesz.

Z kolei rybnicki Oficer Rowerowy Łukasz Karbowiński zwraca uwagę na sensowność wyboru uspokojonego ruchu dwukierunkowego w tej przestrzeni: 

–  Warianty jednokierunkowe dają wiele dodatkowych możliwości zagospodarowania przestrzeni odzyskanej z jezdni. Można dać więcej miejsca pieszym, rowerzystom oraz wykonać więcej zieleni. Jednak… mimo dość dużej ilości zalet dla pieszych i potencjalnie rowerzystów, bardziej skłaniam się do organizacji w formie ruchu uspokojonego dwukierunkowego. To szansa na rozładowanie ruchu na tym obszarze, ograniczenie niepotrzebnych kilometrów jazdy. Takie rozwiązanie nie spowoduje też prawdopodobnie dodatkowego obciążenia ul. Westerplatte i Orzepowickiej – podkreśla Karbowiński. 

Do zmian na Kominka jednak wciąż daleko, rozpoczął się dopiero wczesny etap konsultacji. Realnym planem na realizację wizji jest  2023 / 2024 rok. 

Ludzie

Radosław Knesz

Radny Miasta Rybnika.

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
wieje_halny 31.03.2022 16:02

Kominka piszemy dużą literą nie tylko w tytule!

~Marekplatfus (91.146. * .208) 31.03.2022 14:52

Dobrze im tak wybraliście platfusów to macie. Oficer rowerowy ja pier.... Kur... :):)Korkują ten Rybnik, że aż miło:)