Jaki jest koszt profesjonalnej strony internetowej?
Każdy przedsiębiorca świetnie zdaje sobie z tego, że profesjonalnie stworzona i zaprojektowana witryna otwiera mu prawdziwą drogę do sukcesu. Wobec tego obecnie bardzo dużą uwagę poświęca się temu, by je nie tylko założyć, ale także i prowadzić na nich szereg działań marketingowych, zarówno on-site jak i off-site, a przez to pozyskać nowych klientów. Strona internetowe jest inwestycją, ale może się ona dość szybko zwrócić. Wobec tego ile kosztuje witryna www?
Ile kosztuje strona internetowa i co wpływa na jej cenę?
Okazuje się, że koszt utworzenia strony internetowej nie jest stały, a można powiedzieć nawet więcej, jest on zależny od wielu czynników. Podstawowa wersja, która niczym specjalnym się nie wyróżnia, może kosztować stosunkowo niewiele, jednak może okazać się również całkowicie nieefektywna. Strona swoją wartość wyraża przede wszystkim w jej funkcji administracyjnej, a także w tym, jakie działania można na niej przeprowadzić. Często zdarza się, że witryna jest niezwykle atrakcyjna, jednak nie zawsze oferuje wystarczającą funkcjonalność. Warto wiedzieć, że finalna cena witryny przez wszystkim zależy od jej rodzaju, a także jej interaktywności. Finalnie wpływ ma na cenę ma nawet sam twórca bądź agencja interaktywna, której zlecone zostało przygotowanie witryny. Ważne jest również to, jaki pakiet wybierze sam przedsiębiorca. Wobec tego ile kosztuje strona internetowa? Otóż na to pytanie ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Jaki jest orientacyjny koszt różnych typów witryn internetowych?
Wspomniane już zostało, że obecnie wyróżnia się wiele rodzajów stron internetowych. Główny wpływ ma na to przede wszystkim cel, w jakim zostało ona utworzona oraz jej rodzaj. Jak więc przedstawiają się orientacyjne ceny profesjonalnych witryn internetowych? Otóż:
- strona blog - to klasyczny rodzaj strony, na której można zamieszczać wpisy. Obecnie jej koszt wynosi od 500 do nawet 2000 złotych.
- strona wizytówka- jak sama nazwa wskazuje, jest to rodzaj strony, która ma reklamować markę i firmę. Musi być więc ona maksymalnie przejrzysta i nieskomplikowana. Jej koszt obecnie utrzymuje się na poziomie od 1000 do 1500 złotych.
- strona one page - jest to strona, która składa się z "jednej" głównej strony, która jest niezwykle wydłużona. Obecnie koszt zaprojektowania profesjonalnej strony one page to od 1000 do 2000 złotych.
- strona langing page - strony "lądowania" to te, na które trafiają użytkownicy po kliknięciu w pewną reklamę. Jest ona raczej logicznym rozszerzeniem treści marketingowej, a także jest to strona o dość prostej konstrukcji. Koszt jej wykonania obecnie utrzymuje się na poziomie od 1000 do 2500 złotych.
- strona profesjonalna dla firmy - jak sama nazwa wskazuje, tego typu strona ma przede wszystkim oferować ponadprzeciętną funkcjonalność i jak najszerszy wachlarz możliwości. To właśnie ta strona będzie podstawa budowania relacji na linii klient-przedsiębiorstwo. Zwykle koszt wykonania takiej witryny może sięgać nawet do 6500 złotych.
- strona internetowa premium - to jedne z najbardziej zaawansowanych witryn. Ma ona szereg dodatkowych rozwiązań i opiera się na najnowszych trendach. Koszt jej wykonania zamyka się w przedziale od 6000 do 10000 złotych.
- strona internetowa dla sklepu - to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które dodatkowo mogą posiadać funkcjonalną stronę dla swoich produktów. Witryna to powinna być połączona z panelem administracyjnym sklepu. Zwykle można ją wykonać już za 5500 złotych.
Materiał zewnętrzny