W Raciborzu trzeba czekać dwa tygodnie na to, co w Wodzisławiu zrobią od ręki, a w Rybniku następnego dnia
TEKST AKTUALIZOWANY
Chcesz zarejestrować samochód w wydziale komunikacji powiatu raciborskiego? Najbliższe wolne terminy są za dwa tygodnie. Dla porównania w sąsiednim Rybniku na wolny termin poczekasz od 1 do 3 dni, a w Wodzisławiu Śląskim załatwisz tę samą sprawę od ręki. Z czego to wynika?
Dla tych, którzy chcą wiedzieć jeszcze więcej
Zaprezentowana w artykule infografika nie odzwierciedla całości informuje, które otrzymaliśmy z urzędów. Pełne zestawienie publikujemy poniżej.
Urząd Miasta Rybnik
1. Łączna liczba spraw rejestracji pojazdu zrealizowanych w okresie od 1.01.2022 do 31.03.2022 r.
- UM Rybnik: 3011
2. Łączna liczba wpisań lub wykreśleń współwłaściciela pojazdu zrealizowanych w okresie od 1.01.2022 do 31.03.2022 r.
- UM Rybnik: 141
3. Łączna liczba wyrejestrowań pojazdu (zbycie/nabycie) zrealizowanych w okresie od 1.01.2022 do 31.03.2022 r.
- UM Rybnik: łączna liczba wyrejestrowań - 560, łączna liczba zawiadomień o zbyciu - 627, łączna liczba zawiadomień o nabyciu - nie ma możliwości wygenerowania raportu.
4. Łączna liczba wydanych uprawnień do kierowania pojazdami zrealizowanych w okresie od 1.01.2022 do 31.03.2022 r.
- UM Rybnik: 620
5. Średnia liczba etatów przypadających na Wydział Komunikacji w okresie od 1.01.2022 do 31.03.2022 r.
- UM Rybnik: 24.
Agnieszka Skupień
rzecznik prasowy
Urząd Miasta Rybnik
Starostwo Powiatowe w Raciborzu
Odpowiadając na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej, przedstawiam dane dotyczące ilości prowadzonych spraw w pierwszym kwartale 2022 r.
1. Łączna ilość spraw rejestracji i przerejestrowań pojazdów: 2322.
2. Łączna ilość wpisań lub wykreśleń współwłaściciela: 38.
3. Łączna ilość wyrejestrowań (zbyć/nabyć) pojazdów: 3949, w tym:
a) wyrejestrowań: 508,
b) zgłoszeń nabycia: 2286,
c) zgłoszeń zbycia: 1155.
4. Łączna liczba wydanych praw jazdy: 601.
5. Średnia liczba etatów przypadająca na Wydział Komunikacji w zakresie ewidencji pojazdów oraz uprawnień do kierowania pojazdami: 10,69 et. (z uwzględnieniem absencji i wakatów).
Jednocześnie wyjaśniam, że oprócz wymienionych wyżej zadań Wydział Komunikacji realizuje także inne, które przedstawiam w celu pełnego zobrazowania danych statystycznych:
1) W zakresie ewidencji pojazdów (oprócz pkt 1-3):
a) łączna ilość zmiany danych i adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: 136.
b) łączna liczba wymiany dowodów rejestracyjnych: 246.
c) łączna liczba wydanych stałych dowodów rejestracyjnych: 2341.
d) łączna liczba wydanych wtórników tablic rejestracyjnych: 82.
Łączna ilość etatów (nominalnie): 12 et.
Faktyczna średnia ilość obsadzonych etatów w pierwszym kwartale: 7,59 et. (63,25%).
2) W zakresie uprawnień do kierowania pojazdami (oprócz pkt 4):
a) łączna liczba wydanych profili kandydata na kierowcę: 348.
b) łączna liczba postępowań w sprawie zatrzymania prawa jazdy/cofnięcia uprawnień: 128.
c) łączna liczba postępowań w sprawie skierowania na kurs/badania: 17.
d) łączna liczba wydanych zezwoleń na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych: 44.
e) łączna liczba wydanych międzynarodowych praw jazdy: 5.
Łączna ilość etatów (nominalnie): 4 et.
Faktyczna średnia ilość obsadzonych etatów w pierwszym kwartale: 3,1 et. (77,5%).
3) Niezależnie od wyżej wymienionych zadań Wydział prowadzi także sprawy z zakresu:
a) transportu drogowego,
b) publicznego transportu zbiorowego,
c) nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów i ośrodkami szkolenia kierowców,
d) rejestracją jachtów i innych jednostek pływających.
Łączna ilość etatów (nominalnie): 4 et.
Faktyczna średnia ilość obsadzonych etatów w pierwszym kwartale: 2,3 et. (57,5%).
Jednocześnie informuję, że po okresie nasilenia absencji pracowników Wydział Komunikacji stopniowo przywraca bieżącą obsługę mieszkańców. W dalszym ciągu można także składać wnioski w biurze podawczym Starostwa, w takim przypadku urzędnicy oddzwaniają do klientów po załatwieniu sprawy.
Pragnę jednocześnie przypomnieć, że każdorazowa zmiana właściciela pojazdu (w tym także współwłaściciela) wiąże się z obowiązkiem zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu. W czasie epidemii oraz stanu zagrożenia epidemicznego termin na dokonanie zgłoszenia wynosi 60 dni od daty zmiany praw własności. Po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego termin ten zostanie skrócony do 30 dni. Jest to bardzo istotne ponieważ za nie dotrzymanie tego ustawodawca przewidział karę administracyjną.
Zgłoszenie wraz z kserokopią umowy lub faktury można złożyć w biurze podawczym Starostwa lub wysłać pocztą. Osoby dysponujące profilem zaufanym mają również możliwość dokonywania zgłoszeń nabycia i zbycia pojazdów za pośrednictwem platformy ePUAP (portal „Mój Pojazd” na stronie gov.pl) – do czego zachęcamy.
Andrzej Chwalczyk
Naczelnik Wydziału
Komunikacji i Transportu
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim
- Liczba praw jazdy w I kwartale: 1025
- Rejestracja pojazdów (w tym wykreślenia współwłaścicieli pojazdu): 3802
- Zgłoszenie zmian (gaz, hak, tablice, itd.): 852
- Wyrejestrowanie: 735
- Zbycie/nabycie: 3763
- Liczba etatów obsługujących zadania, o których mowa w pkt 1-4: 18
Szczegółowe zadania i obowiązki Wydziału Komunikacji i Transportu
w zakresie rejestracji pojazdów:
1) rejestracja pojazdów, rejestracja pojazdów drogą elektroniczną, wydawanie dowodów i tablic rejestracyjnych,
2) czasowa rejestracja pojazdów, wydawanie pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych,
3) przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
4) przyjmowanie zawiadomień o zbyciu lub nabyciu pojazdu,
5) przyjmowanie zawiadomień o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu,
6) wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
7) współpraca z innymi organami rejestrującymi pojazdy (krajowymi i zagranicznymi) oraz organami administracji publicznej w zakresie wzajemnej wymiany informacji (organy podatkowe, policja, sąd, prokuratura, wojskowa komenda uzupełnień),
8) współpraca z administratorem systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów, wytwórcą dowodów rejestracyjnych, Instytutem Transportu Samochodowego oraz Transportowym Dozorem Technicznym,
9) dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
10) czasowe wycofywanie pojazdów z ruchu,
11) wyrejestrowywanie pojazdów w przypadku: zniszczenia (kasacji), kradzieży, wywozu z kraju jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicę, udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty,
12) kierowanie pojazdów na dodatkowe badanie techniczne w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagrażają bezpieczeństwu ruchu lub naruszają wymagania ochrony środowiska lub w celu ustalenia danych technicznych niezbędnych do rejestracji,
13) przekazywanie do Centralnej Ewidencji Pojazdów informacji o zwrocie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
14) wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzanych z zagranicy,
15) wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej,
16) wydawanie wtórników dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych oraz nalepki kontrolnej,
17) wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu,
18) dokonywanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o: ustanowieniu (wykreśleniu) zastawu rejestrowego, VAT, PIT, CIT, poziomu emisji spalin, przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem, przystosowaniu pojazdu do ciągnięcia przyczepy, nauki jazdy, taxi,
19) dokonywanie oględzin pojazdów w celu ustalenia danych technicznych niezbędnych do rejestracji,
20) prowadzenie postępowań w zakresie kar za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdów oraz rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy,
21) prowadzenie podręcznego zasobu akt na potrzeby ewidencji pojazdów.
w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami:
22) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
23) wydawanie profili kandydatów na kierowców,
24) dokonywanie wpisów potwierdzających kwalifikacje kierowcy do wykonywania przewozów drogowych,
25) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zagubieniu prawa jazdy i wydawanie wtórników (przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zmianie miejsca zamieszkania),
26) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
27) wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadku nasuwających się zastrzeżeń co do stanu zdrowia,
28) przyjmowanie od policji zatrzymanego prawa jazdy,
29) przyjmowanie zawiadomień o zatrzymaniu prawa jazdy wydanych przez prokuratora lub sąd,
30) wykonywanie postanowień w zakresie zakazu prowadzenia pojazdów na podstawie wyroków i orzeczeń sądu,
31) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
32) wydawanie decyzji o skierowaniu kierowcy na dodatkowe sprawdzenie kwalifikacji w przypadku przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
33) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień w związku z negatywnym wynikiem egzaminu sprawdzającego kwalifikacje do kierowania pojazdami,
34) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku posługiwania się nieważnym dokumentem,
35) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień w przypadku przekroczenia przez kierowcę 20 punktów w okresie 1 roku od dnia wydania prawa jazdy,
36) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień w przypadku popełnienia trzech wykroczeń w okresie dwóch lat od dnia wydania prawa jazdy,
37) zwracanie zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyny zatrzymania,
38) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
39) współpraca z Centralną Ewidencją Kierowców, wytwórcą blankietów praw jazdy, policją, prokuraturą, sądem, Centralnym Zarządem Służby Więziennej, wojewódzkimi ośrodkami ruchu drogowego, przedstawicielstwami dyplomatycznymi państw,
40) wymiana z urzędu praw jazdy obywateli UE w przypadku: wydania wyroku sądu, otrzymania skierowania na badania lekarskie lub psychologiczne,
41) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku nieprzedstawienia w wymaganym terminie orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego,
42) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości o więcej niż 50 km/h w obszarze zabudowanym,
43) wydawanie decyzji o przedłużeniu okresu zatrzymania prawa jazdy w przypadku prowadzenia pojazdu po wydaniu decyzji o zatrzymaniu w związku z przekroczeniem dopuszczalnej prędkości o ponad 50 km/h,
44) wydanie decyzji o cofnięciu uprawnień w przypadku prowadzenia pojazdu po wydaniu decyzji o przedłużeniu okresu zatrzymania,
45) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku przewożenia w pojeździe większej liczby osób niż wynika to z dowodu rejestracyjnego,
46) współpraca z organami zagranicznymi w zakresie wymiany informacji o wymianie dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami,
47) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy osobom uznanym za dłużników alimentacyjnych,
48) wydawanie decyzji o skierowaniu na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,
49) wydawanie zaświadczeń stronom oraz wypisów i odpisów z akt,
50) wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami,
51) wydawanie zezwolenia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącymi wartości pieniężne,
52) wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie i psychologiczne na podstawie wyroku sądu,
53) wydawanie decyzji o skierowaniu na badania psychologiczne w związku z przekroczeniem limitu 24 punktów karnych,
54) wydawanie decyzji o skierowaniu na badania psychologiczne na podstawie wniosku organu kontroli ruchu drogowego,
55) aktualizowanie bazy danych kierowców w oparciu o wykazy osób zmarłych przekazywanych przez urzędy miast i gmin,
56) prowadzenie podręcznego zasobu akt na potrzeby ewidencji kierowców,
w zakresie transportu:
57) prowadzenie rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,
58) sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów,
59) wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
60) prowadzenie rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców,
61) sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców,
62) wydawanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie przez ośrodek szkolenia kierowców dodatkowych wymagań oraz wydawanie decyzji administracyjnych o cofnięciu poświadczenia,
63) wydawanie i cofanie uprawnień instruktorom i wykładowcom nauki jazdy oraz prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców,
64) kierowanie kandydatów na instruktorów i instruktorów oraz kandydatów na wykładowców i wykładowców na egzamin sprawdzający kwalifikacje,
65) przyjmowanie informacji i dokumentów od instruktorów i wykładowców dotyczących miejsca zatrudnienia i uczestnictwa w warsztatach doskonalenia zawodowego,
66) przyjmowanie informacji i dokumentów od przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców dotyczących: zmiany danych zgromadzonych w rejestrze działalności regulowanej, daty rozpoczęcia kursu, danych zawierających informację o przeprowadzonych kursach za cały poprzedni rok kalendarzowy,
67) sprawowanie nadzoru w zakresie zgodności prowadzenia szkolenia osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania motorowerem lub pojazdami silnikowymi, kursu dla kandydatów na instruktorów i kandydatów na wykładowców oraz dla instruktorów i wykładowców z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy o kierujących pojazdami,
68) rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodków szkolenia kierowców,
69) sporządzanie, przetwarzanie i przekazywanie do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych w danym ośrodku oraz uwzględnionych skarg złożonych na dany ośrodek,
70) współpraca w zakresie prowadzonego nadzoru nad ośrodkami szkolenia ze: starostami, na obszarze działania których znajduje się infrastruktura ośrodka, policją, wojewódzkimi ośrodkami ruchu drogowego oraz administratorem centralnej ewidencji kierowców,
71) prowadzenie kontroli ośrodków szkolenia kierowców co najmniej raz w roku lub częściej w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w szkoleniu (na podstawie: analizy zdawalności, analizy naruszeń przepisów ruchu drogowego popełnionych przez osoby przeszkolone w danym ośrodku, w okresie 2 lat od dnia uzyskania przez te osoby prawa jazdy, złożonych na ośrodek skarg),
72) kontrola ośrodków szkolenia kierowców wpisanych do rejestru w innym powiecie, których infrastruktura jest zlokalizowana na obszarze działania naszego powiatu,
73) wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych na liniach komunikacyjnych na obszarze powiatu,
74) wydawanie zaświadczeń na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego,
75) wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego kategorii II i III,
76) prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego,
77) udzielanie, zmienianie i cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego, w tym wydawanie wypisów tych licencji dla każdego pojazdu,
78) udzielanie, zmienianie, zawieszanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, w tym wydawanie wypisów tych zezwoleń,
79) wydawanie zaświadczeń na krajowe przewozy drogowe na potrzeby własne, w tym wydawanie wypisów z tego zaświadczenia dla każdego pojazdu,
80) przyjmowanie informacji od przedsiębiorców o wszelkich zmianach w zakresie wydawanych licencji, zezwoleń i zaświadczeń oraz ich wypisów,
81) wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających niezdolność zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi oraz informowanie odpowiednich jednostek o zatrzymaniu certyfikatu kompetencji zawodowych,
82) wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających zdolność zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi po ustaniu przesłanek będących podstawą do stwierdzenia niezdolności do kierowania operacjami transportowymi oraz informowanie odpowiednich jednostek o zwrocie certyfikatu kompetencji zawodowych,
83) kontrola podmiotów gospodarczych w zakresie posiadanych licencji, zaświadczeń i zezwoleń, w tym kontrola dokumentów w siedzibie przedsiębiorcy,
84) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw transportu informacji dotyczących liczby i zakresu udzielonych zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji, zezwoleń i wydanych zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz liczby wypisów z tych dokumentów, a także liczby licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
85) przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień wynikających z zezwolenia lub licencji, oraz przekazywanie informacji o wpisie do rejestru działalności regulowanej, zakazie wykonywania działalności określonej we wpisie oraz o wykreśleniu z rejestru,
86) przekazywanie do Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego informacji o wydanych zezwoleniach na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz informacji o osobach, które zostały uznane za niezdolne do kierowania operacjami transportowymi do czasu przywrócenia dobrej reputacji,
87) weryfikacja i zatwierdzanie projektów rozkładów jazdy w regularnym przewozie osób w transporcie drogowym oraz przekazywanie rozkładów jazdy do publicznej wiadomości,
88) organizowanie powiatowych przewozów użyteczności publicznej zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym oraz nadzór nad prawidłowym wykonywaniem tych zadań,
89) uzgadnianie zasad korzystania z przystanków komunikacji publicznej, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Wodzisławski,
90) opracowywanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego,
91) usuwanie pojazdów z dróg publicznych na podstawie dyspozycji organu kontroli ruchu drogowego i prowadzenie parkingu strzeżonego oraz nadzór nad prawidłowym wykonywaniem tych zadań,
92) prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem na własność powiatu pojazdów nieodebranych z parkingu strzeżonego,
93) wydawanie decyzji administracyjnych o zapłacie kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem usuniętego pojazdu,
94) wykonywanie orzeczeń sądu o przepadku pojazdów na rzecz powiatu,
95) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie:
- a) określenia przepisów porządkowych w powiatowym regularnym przewozie osób dla którego organizatorem jest Powiat Wodzisławski,
- b) określenia sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych oraz opłaty manipulacyjnej
w powiatowym regularnym przewozie osób, dla którego organizatorem jest Powiat Wodzisławski,
- c) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu,
- d) określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu wodzisławskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Wodzisławski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków,
- e) ustalenia stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Wodzisławski,
- f) wyrażenia zgody na zawarcie porozumień dotyczących realizacji publicznego transportu zbiorowego.
96) pobieranie opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Wodzisławski
97) prowadzenie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
98) usuwanie statków lub innych jednostek pływających oraz prowadzenie parkingu strzeżonego,
99) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem budżetu dla Wydziału Komunikacji i Transportu (druki komunikacyjne, tablice rejestracyjne, projekty organizacji ruchu, transport zbiorowy, usuwanie i przechowywanie pojazdów, ekspertyzy, analizy i opinie),
100) prowadzenie podręcznego zasobu akt na potrzeby referatu transportu, w zakresie zarządzania ruchem drogowym:
101) rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu,
102) opracowywanie i zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu oraz projektów budowlanych uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
103) zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów,
104) przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji,
105) przechowywanie projektów organizacji ruchu,
106) opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych,
107) prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu,
108) nadzór nad zgodnością istniejącej organizacji ruchu z zatwierdzoną organizacją ruchu, w tym dokonywanie kontroli przynajmniej raz na pół roku,
109) nadzór i analiza istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności,
110) prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu lub ich zmian,
111) współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, policją oraz innymi jednostkami,
112) zarządzanie ruchem drogowym na drogach niepublicznych będących własnością Powiatu Wodzisławskiego lub zarządzanych przez Starostę Wodzisławskiego,
113) wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg powiatowych i gminnych w sposób szczególny w związku z organizacją zawodów sportowych, rajdów, wyścigów i innych imprez, które powodują utrudnienie ruchu,
114) wydawanie uzgodnień dotyczących wykorzystania dróg innych niż powiatowe i gminne w sposób szczególny w związku z organizacją zawodów sportowych, rajdów, wyścigów i innych imprez, które powodują utrudnienie ruchu,
115) prowadzenie podręcznego zasobu akt na potrzeby zarządzania ruchem.
Wojciech Raczkowski
Kierownik Biura Komunikacji Społecznej i Informacji
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim
Ludzie
Radna powiatowa, wicestarosta powiatu raciborskiego, była Radna Sejmiku Województwa Śląskiego.
Jutro głównie skoncentruję się na pisaniu skarg i telefonach do wojewody, prasy, ministerstwa i kogo jeszcze mi tam przyjedzie do głowy, z władzami Partii włącznie.
Oczywiście, żaden urzędnik nie straci za to pracy. Bo się nie poczuwa.
Państwo bierze VAT 23% od nowo zakupionego samochodu, więc im płacę 17 tysięcy złotych za to, że każą mi chodzić kolejne 2 tyg. na piechotę bo nie są w stanie zrobić coś, co w sąsiednim starostwie załatwiane jest od ręki - zarejestrować samochodu. I żaden z tych inteligentów nie wpadnie na pomysł by z sąsiednich starostw delegować po dwóch, trzech ludzi by rozładować to zatwardzenie w raciborskim "urzędzie". 17 tysięcy ciężko zarobionych pieniędzy, 5 min roboty. Nie do uwierzenia
do grz (nie mylić z grzegorzem)
A ja myślę, że gdyby system robił jakiś praktykant czy stażysta, to by logicznie pomyślał, ale jak to zlecał urzędnik, czy jakiś kierownik to jest jak jest. Jedyne, co pozostało, to pamiętać o tym przy następnych wyborach...!
Strona do zarezerwowania terminu online nie działa po godzinach pracy. Musiałem się pofatygować do starostwa, żeby ustalić termin rejestracji samochodu, bo nie mam dostępu do komputera w pracy. Mamy 2022 i nie mam pojęcia kto robił ten system, ale obstawiam, że jakiś praktykant, stażysta albo gościu z łapanki, bo nie potrafię zrozumieć tego ze po godzinach pracy starostwa strona nie działa czyli zapewne ktoś wyłącza serwer. Problem z terminami jest znany od kilku lat i nikt od tamtego czasu, nie wpadł na pomysł rozwiązania tego. Na dodatek dochodzi handlowanie terminami na lewo. Wystarczy pogadać z odpowiednia osoba wyłożyć stówę lub więcej i rejestrację samochodu ma się do 2 dni. Uważam, że kierownik działu komunikacji razem ze starosta powinni wylecieć na zbity pysk z pracy. Do tego tłumaczenie się starym systemem, oraz covidem i pomyśleć, że ten burdel na kółkach jest utrzymywany z naszych podatków.
A ja sądzę, że przez tzw pandemię, wiele urzędów, przychodni i szpitali odzwyczaiło się od pracy, tak po prostu.
Raciborz pikuje w dół na każdej płaszczyźnie
Proponuję przenieść fotel starosty Swobody na korytarz w referacie komunikacji na dwa, trzy dni. Może wtedy otworzyłyby się "panisku" oczy...
21 wiek i tyle czekać na obsługę w starostwie. Dla dobra mieszkańców powinno się racjonalnie to przemyśleć. Panowie radni czy tak ma być i jak to zrozumieć że jest np. na etat kierowcy by woził, jest na sekretarki, na tych co obsługują fb i robią zdjęcia, są pieniądze na remonty salek i kuchni itd...a nie ma a więcej etatów w komunikacji, gdzie proporcje? Czy to jest korzystne dla nas mieszkańców i ważniejsze niż szybka usługa dla mieszkańca ?
Panie Leszku, listy do redakcji to pisze tylko jeden Pan i daje gotowe rozwiązania.
Ściema z covidem,za mało etatów prosta sprawa widać to na tle Rybnika.! Swoboda ile nowych etatów dla swojej obsługi utworzył?! Więcej etatów to jedyne dobre i proste rozwiązanie!
Raciborski wydział komunikacji ma potencjał. Wynik jest bardzo porównywalny do rybnickiego wydziału komunikacji, a obsada w Raciborzu rażąco mniejsza.
Zarządzanie to podstawa sukcesu. Więcej pracowników do obsługi mieszkańców bo to im ma służyć powiat a mniej do zadań jak promocja i reprezentacja i organizacja. Przecież to w tej kadencji powstało Biuro Osługi Starosty a widać że potrzeba jedmak ludzi do obsługi mieszkańców by było szybciej. Jednak radnym to chyba odpowiada i nie przeszkadza taki podział ?
W Raciborzu jest dużo pośredników i znajomości.
Nie ma problemu, żeby zarejestrować pojazd w 1-2 dni, tylko że trzeba zgłosić się do odpowiednich osób i zapłacić 100 zł