Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?
XXI wiek coraz bardziej staje się zdominowany przez wirtualny świat. A w tej globalnej sieci najbardziej „nośne” są serwisy skupiające duże społeczności. Bezapelacyjny prym wśród potęg społecznościowych wiedzie Facebook. Ponad 3 miliardy osób, firm, instytucji ma swoje profile na Facebooku. Już te proste argumenty powinny dać do myślenia, a właściwie zmobilizować do działania każdego, nawet najdrobniejszego przedsiębiorcę – mówi ekspert kuplike.pl.
Czy warto mieć profil firmowy na Facebooku?
Zanim padnie odpowiedź na to pytanie, warto przemyśleć fakt, mówiący o tym, że na Facebooku można znaleźć profil rzemieślnika z samego środka Afryki, tworzącego różnego rodzaju „pamiątki afrykańskie” i sprzedającego je właśnie na Facebooku. Jeśli więc ten Afrykanin to robi, to dlaczego Twoja firma jeszcze tego nie robi?
Facebook to największy na świecie rynek reklamowy i sprzedażowy. Każda licząca się firma ma swój profil na Facebooku, swojego fanpage, swoją stronę itp. Nie ma się więc nad czym zastanawiać tylko rejestrować na Facebooku konto informujące o swojej firmie.
Od czego zacząć profil firmowy na Facebooku?
Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać, przystępując do tworzenia swojej obecności na Facebooku.
- Profil prywatny – ważne, ponieważ tylko z tego poziomu można dokonać rejestracji konta firmowego, jeśli się go nie ma, trzeba to niezwłocznie zrobić.
- Wybranie kategorii strony – mając już konto prywatne, można przy pomocy dostępnych narzędzi promować własną firmę. Każdy ma do dyspozycji kilka kategorii, a w przypadku konta firmowego najważniejsze propozycje to:
- lokalny biznes
- firma, organizacja lub instytucja
- marka lub produkt.
- Wybranie branży – tu właściwie wszystko jasne.
- Nazwa profilu – jeśli prowadzona firma posiada nazwę warto w tym miejscu po prostu ją wpisać, jeśli ma to dotyczyć produktu to, można również wykorzystać jego nazwę lub kategorię, w jakiej się znajduje. Jeśli ma być nazwa, to powinna ona być unikatowa i odróżniać się od innych analogicznych znajdujących się już na Facebooku. W tym miejscu trzeba się zastanowić i dobrze przemyśleć co się będzie wpisywało. Jeśli wybrana nazwa jest już zarejestrowana, serwis o tym poinformuje i oznaczy na czerwono jako błąd, zmuszając tym samym do skorygowania.
- Wypełnić wymagane pola – to też nie wymaga wyjaśnień, trzeba po prostu wykonywać polecenia tak, jak pokazują się w kolejności.
Co dalej kiedy zakończono rejestrację?
Kiedy najistotniejsze i niezbędne czynności rejestracyjne zostały już wykonane, przychodzi moment, aby zadbać o „szatę zewnętrzną” konta. Najważniejsze elementy to:
- Zdjęcie profilowe – zdjęcie o określonym rozmiarze ukazujące np. logo firmy, grafikę powiązaną z branżą, produkcją, podstawowy asortyment itp. Możliwości jest dużo, liczy się dobry pomysł i staranne wykonanie.
- Zdjęcie w tle – tutaj podobnie jak w przypadku zdjęcia profilowego możliwości jest sporo. Ważne jest, aby zdjęcie w tle stanowiło też swego rodzaju informację o firmie, jej produktach, usługach, zakresie działalności itp.
- Informacje ogólne – jest to ważne miejsce dla każdej firmy używającej Facebooka do celów promocyjnych, można tam zawrzeć istotne informacje dotyczące firmy w formie krótkiego jej opisu.
- Kontakt – wypełniając ten dział, należy wpisać między innymi nr telefonu, adres e-mail, posiadaną witrynę internetową.
- Lokalizacja – istotna ze względu na obszar, jaki jest w centrum zainteresowania danego przedsiębiorstwa.
Meta Business Suite – co to takiego?
Facebook zmienił swoją nazwę na Meta i większość akcesoriów biznesowych związanych z prowadzeniem konta firmowego znajduje się właśnie w tym dziale. Jest to ważne miejsce związane z profilem firmowym, ponieważ zawarte są tam przydatne narzędzia związane z planowanymi promocjami. Nazwa Meta funkcjonuje jeszcze wspólnie ze starą nazwą
Facebook, dlatego obie te nazwy można spotkać w licznych miejscach, sięgając po różnego rodzaju narzędzia ułatwiające prowadzenie konta związanego z firma.
Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku w trzech krokach?
To, co najważniejsze w życiu każdego użytkownika serwisu społecznościowego, to czynny w nim udział. Tutaj rozwiązań jest dużo i można z nich bezpiecznie korzystać. Publikowanie treści na swoim profilu firmowym to podstawa. Facebook daje do ręki ciekawe rozwiązania, które można łączyć ze sobą.
- Relacje – krótkie własne posty ukazujące się na stronie głównej każdego użytkownika zaliczonego do grona znajomych oraz materiały publikowane przez innych. Jest to doskonałe miejsce do wrzucania „zajawek” informujących o nowościach w firmie, o nowych wpisach na profilu, na stronie czy blogu itp. Relacje „żyją” przez 24 godziny, po czym samoistnie znikają. Informacje o postach w relacjach pokazują się wszystkim osobom będącym w gronie znajomych.
- Rolki – nowe narzędzie wprowadzone na Facebooku, dają one możliwość na publikowanie np. krótkich filmików reklamowych itp.
- Komentowanie – ruch na każdym koncie generują komentarze, im jest ich więcej, tym bardziej zasięgi rosną. Komentować powinno się inne wybrane konta, a na własnym odpowiadać na każdy tam zamieszczony. Siłą komentarzy jest tak zwana „zasada wzajemności”, na pozostawiony wpis pod publikacjami innych, można spodziewać się analogicznych reakcji pod własnymi postami.
Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku? - Podsumowanie
Opisanie tego wszystkiego, co daje obecność firmy na Facebooku, zająć może bardzo wiele stron. Przedstawione tu bardzo skrótowo i wybiórczo możliwości stojące przed każdym czynnym użytkownikiem serwisu, zaliczyć można do grupy tych najważniejszych. Kto i jakie narzędzia promocyjne wybierze to już indywidualny pomysł każdego, jedno jest pewne, nie ma lepszego bezpłatnego narzędzia promocyjnego niż to, jakim jest Facebook.
Materiał zewnętrzny