"Po pierwsze pacjent" - darmowe szkolenia w służbie zdrowia
Zasady dobrej komunikacji, prawa pacjenta oraz standardy ich przestrzegania - to zakres tematyczny szkoleń, na które pracowników placówek medycznych zaprasza Rzecznik Praw Pacjenta.
"Po pierwsze pacjent - działania Rzecznika Praw Pacjenta na rzecz poprawy jakości usług zdrowotnych" - to projekt skierowany do pracowników placówek medycznych.
- Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Szkolenia i warsztaty szkoleniowe będą interaktywne, z dużą ilością ćwiczeń, testów, analiz, dyskusji oraz wypracowywaniem rozwiązań. Przed nami dużo pracy i wysiłku. Realizacja ambitnych zamierzeń i celów nie jest możliwa bez własnego rozwoju i odpowiedniego zaangażowania. Będziemy Państwa w tym wspierać - informuje Rzecznik na swojej stronie.
Podczas szkolenia Prawa i obowiązki pacjenta - przegląd uprawnień uczestnicy poznają wszystkie prawa pacjenta. Prawa pacjenta zostaną przedstawione przez pracowników Biura w oparciu o liczne przykłady naruszeń i orzecznictwo. Szkolenia będą miały praktyczny wymiar. Jeden dzień szkolenia będzie miał charakter warsztatowy, poświęcony wyłącznie rozwiązywaniom spraw zgłoszonych przez pacjentów dotyczących wszystkich rodzajów działalności leczniczej. Szkolenia skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych.
Szkolenie Kontakt z pacjentem – szkolenie z zasad dobrej komunikacji ma na celu naukę nawiązywania kontaktu z pacjentem, podtrzymywanie relacji, określenie i zrozumienie potrzeb pacjenta czy nabycie umiejętności zachowania się w sytuacjach konfliktowych. Zostaną wskazane błędy w nawiązywaniu kontaktów z pacjentem, jego bliskimi, omówienie kontaktu emocjonalnego, czy jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać. Szkolenia skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych.
Celem szkolenia Standardy przestrzegania praw pacjenta w podmiotach leczniczych jest nabycie praktycznej wiedzy z przestrzegania praw pacjenta oraz umiejętności samokontroli w tym zakresie poprzez stosowanie narzędzia udostępnionego przez Rzecznika Praw Pacjenta. Uczestnicy posiądą kompetencje do analizy naruszeń praw pacjenta, przeciwdziałania wystąpienia sytuacji niepożądanych oraz do podniesienia bezpieczeństwa udzielanych świadczeń zdrowotnych. Szkolenia skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych. Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli podmiotów leczniczych POZ.
Rekrutacja do projektu prowadzona jest tutaj-link.