Jak reklamować i promować usługi TSL?
Zapotrzebowanie na usługi logistyczne, transport i spedycję rośnie każdego roku. Skutecznie opracowany marketing firmy spedycyjnej to podstawa. Pozwala budować wizerunek marki, zwiększyć jej rozpoznawalność, dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Warto wykorzystać wiele kanałów w celu uzyskania jak najlepszych efektów. Najczęściej reklama usług TSL obejmuje Google Ads, content marketing, pozycjonowanie, social media i public relations (PR).
Od czego zacząć marketing logistyczny?
W pierwszej kolejności należy określić grupę docelową, czyli swoich potencjalnych klientów. Pomocne będzie stworzenie persony na podstawie potrzeb odbiorców usług, ich preferencji, wieku, wykonywanego zawodu, zainteresowań, wyznawanych wartości. Reklama ma być jak najlepiej dopasowana do potencjalnych klientów, aby wzbudzić w nich zainteresowanie, zachęcić do skorzystania z usług. Kluczową kwestią będzie dokładne przeanalizowanie konkurencji, aby móc stworzyć coś unikalnego, wyróżnić się. Warto wobec tego sprawdzić, po jakie narzędzia sięga konkurencja, z jakich korzysta kanałów. Znaczenie ma to, jak konkurenci komunikują się z odbiorcami za pomocą mediów społecznościowych, jakie prowadzą działania PR, na jakich wyrazach kluczowych bazują ich strony internetowe.
W jaki sposób reklamować usługi logistyczne, spedycyjne i transportowe?
Firma oferująca usługi TSL (transport, spedycja, logistyka) będzie potrzebowała profesjonalnie wykonanej strony internetowej, zoptymalizowanej pod kątem SEO. Podstawą jest również pozycjonowanie, które służy do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Muszą być one związane ze specyfikacją prowadzonej działalności. Pamiętać należy o tym, aby witryna internetowa była atrakcyjna dla użytkowników, funkcjonalna, łatwa w nawigacji, przejrzysta, responsywna, prosta w obsłudze. Zadbać należy o jej szybkie ładowanie, wszystkie elementy muszą być spójne i prawidłowo się wyświetlacz. Niezbędne staje się także pozyskanie wartościowych linków ze stron zewnętrznych, które będą prowadzić do strony docelowej witryny. Znaczenie mają ciekawe i unikalne treści na niej. Nie można zapomnieć również o dbaniu o relacje marki z otoczeniem. Warto wobec tego wykorzystać do kreowania wizerunku działania PR i CSR. Do komunikacji z klientami świetnie sprawdza się social media, przede wszystkim Linkedin i Facebook.
Co pomoże w promowaniu branży TSL?
Bardzo szybkie efekty zapewnia reklama logistyki w postaci Google Ads. Będzie to świetne wsparcie dla działań dotyczących pozycjonowania. Do wyboru są rozmaite opcje i formaty, ale na szczególną uwagę zasługuje promowanie się w wynikach wyszukiwania. Warto sięgnąć po banery reklamowe, pomoże także reklama wideo. Nie można zapomnieć również o założeniu wizytówki Google Moja Firma. Istotne jest, aby firma była dobrze widoczna w mapach Google. Ułatwi to jej znalezienie, dotarcie do potencjalnych klientów. Firma logistyczna, spedycyjna czy transportowa powinna zadbać o dobrą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto wykorzystać także content marketing do kreowania wizerunku eksperta w swojej branży. Można w tym celu publikować artykuły sponsorowane na blogach branżowych, świetnie sprawdzi się także prowadzenie firmowego bloga i dzielenie się interesującymi informacjami. Bardzo pomocne są poradniki związane z branżą logistyczną, można też tworzyć webinary i podcasty.
Chcesz rozreklamować firmę logistyczną? Sprawdź ofertę Warszawskiej Grupy Mediowej: www.warszawskagm.pl/tsl/
Materiał zewnętrzny