W Rybniku wybudują nowy most i przebudują wiadukt kolejowy
Wkrótce ruszą roboty budowlane związane z budową mostu i wiaduktu w ciągu ulicy Mikołowskiej. Wybudowany zostanie nowy most o długości 18 metrów i szerokości ponad 16,5 metra.
Z kolei nowy wiadukt drogowy, na przecięciu ze zlikwidowaną linią kolejową kolei piaskowej, będzie miał długość 33,4 metra oraz szerokość ponad 16,5 metra. Częścią obu obiektów będzie chodnik o szerokości 2 metrów oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów. Zarówno most jak i wiadukt będą oświetlone, wybudowana zostanie też nowa kanalizacja deszczowa.
Co ważne, w trakcie budowy wiaduktu nad torami przejezdność drogi zostanie zachowana (wybudowany będzie tymczasowy obiekt umożliwiający ruch pojazdów i pieszych), natomiast budowa mostu nad Rudą będzie się wiązała z koniecznością korzystania z wyznaczonych objazdów.
Najkorzystniejsza ofertę przetargową na wykonanie prac złożyło Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB-Podbeskidzie" Spółka z o.o. ze Skoczowa za kwotę blisko 23,4 mln zł. Termin zakończenia prac budowlanych zaplanowany jest na drugą połowę października 2023 roku.
Przypomnijmy, że Rybnik uzyskał rządowe dofinansowanie w wysokości ponad 10 mln zł do budowy wiaduktu nad linią kolejową oraz mostu nad rzeką Rudą, w ramach zadania związanego z przebudową ul. Mikołowskiej.
- 3,5-kilometrowy odcinek ulicy Mikołowskiej, czyli fragment drogi wojewódzkiej nr 925, od dobrych kilku lat czeka na gruntowną przebudowę – przypomina Jacek Hawel, dyrektor Centrum Inwestycji UM. – Pod względem technicznym miasto jest przygotowane od dawna – gotowy jest projekt modernizacji drogi oraz pozwolenie na budowę. Głównym problemem pozostają finanse – szacunkowy koszt rozbudowy tej drogi, na odcinku od mostu nad Rudą do granicy miasta, to kilkadziesiąt milionów zł. Wysokość tej kwoty wynika głównie z tego, że projekt modernizacji drogi przewiduje nie tylko rozbudowę samej drogi, ale również kompleksową rozbudowę skrzyżowania ulic Mikołowska-Wielopolska-Stawowa, most nad rzeką Rudą oraz wiadukt nad dawną linią kolejową „Kotlarnia” – wyjaśnia J. Hawel.
Stąd konieczność wykonywania prac etapami. W 2021 roku, za blisko 900 tys. zł, ulica Mikołowska została doraźnie wyasfaltowana na odcinku od skrzyżowania z ulicą Sosnową do granicy miasta. Teraz, dzięki uzyskanemu dofinansowaniu, uda się zrealizować ważny etap, jakim jest budowa nowego wiaduktu i mostu.
źródło: UM Rybnik
Niestety strona i wiadomość poświęcona dla mieszkańców Rybnika , ale to jest prawda Kieca wykończył Wodzisław Śl . Teraz zaczął grać uchodźcami z Ukrainy czyste świństwo.
W Rybniku mają dobrych gospodarzy, w Wodzisławiu .grabarzy. Trzeba rozdzielić ten wybryk powiat wodzisławski między sąsiadów i pogonić tych psujów nieudaczników.
W Rybniku nad zlikwidowaną linią kolejową na ulicy mikołowskiej robi się wiadukt tak, aby móc w razie czego odbudować linię kolejową w Wodzisławiu na ulicy Czarneckiego likwiduje się wiadukt i zasypuje ziemia, aby utrudnić połączenie kolejowe z Jastrzębiem, czy KDP Katowice-Ostrawa czy bocznicę na strfę przemysłową na Wilchwach.