Jak wygodnie i szybko nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile?
Nadawanie paczek jest na tyle proste, że można zrealizować je bez udziału pracownika poczty czy kuriera. Jak szybko i wygodnie wysłać pakunek? Nadaj paczkę z aplikacją InPost Mobile!
Do czego służy aplikacja InPost Mobile?
Aplikacja InPost Mobile to wielofunkcyjne narzędzie, za pomocą którego można wygodnie skorzystać z różnych usług polskiej firmy kurierskiej. W aplikacji przewoźnika dostępne są trzy podstawowe zakładki:
- Śledź;
- Nadaj;
- Zwróć.
Pierwsza opcja ma funkcję wykrywania przesyłek zarejestrowanych pod tym samym numerem telefonu, z którym sparowana jest aplikacja. Dzięki temu, gdy użytkownik zamawia paczkę, to nie musi szukać jej po numerze przewozowym. Zamówienie samo pojawia się w apce, dzięki czemu da się śledzić postępy w jego realizacji. Zakładka ta przydaje się również przy wyciąganiu przesyłki z automatu Paczkomat®.
Nadaj paczkę to zakładka, dzięki której użytkownik jest w stanie łatwo i szybko przejść przez cały proces wysyłki zamówienia. Można tam wybrać preferowany sposób nadania, określić gabaryt pakunku czy też sfinalizować całą usługę przy pomocy dogodnej formy płatności.
Po kliknięciu Zwróć aplikacja InPost Mobile przeprowadza użytkownika przez proces odsyłania nietrafionych zamówień. Przy pomocy tej zakładki można zwrócić towar do sklepu albo nadać EKOzwrot do Fundacji. Ta druga opcja pozwala nadać ubraniom, zabawkom, książkom lub sprzętom RTV AGD drugie życie. Warto pomagać potrzebującym, zwłaszcza że usługa EKOzwroty jest bezpłatna.
Nadaj paczkę za pomocą aplikacji – to tylko kilka kroków!
Nadawanie przesyłek w automatach Paczkomat jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Klienci InPost mogą bez problemu zaplanować wysyłkę oraz zamówić usługę nadania zarówno poprzez stronę firmy kurierskiej, jak i przez jej aplikację. Jak zrealizować wysyłkę za pomocą InPost Mobile? To tylko kilka kroków.
W pierwszej kolejności należy wejść w zakładkę Nadaj paczkę. Tam trzeba będzie wybrać typ nadania. Wysyłając pakunek przez maszynę Paczkomat, można nadać go do innego, wolnostojącego automatu albo pod wskazany adres np. do domu odbiorcy.
Po wybraniu miejsca doręczenia powinno się określić wielkość paczki. Informacja o gabarycie pakunku jest potrzebna przewoźnikowi do tego, aby zarezerwować odpowiednio dużą skrytkę w automacie Paczkomat. Warto więc dobrze zmierzyć, ile centymetrów wysokości, długości i szerokości ma zapakowana wysyłka.
Aby móc wysłać paczkę, trzeba jeszcze podać dane nadawcy oraz odbiorcy. Dzięki nim każda strona transakcji będzie mogła śledzić przesyłkę. Ostatnim krokiem nadawania paczki w aplikacji jest finalizacja zamówienia. Po opłaceniu wysyłki w InPost Mobile w zakładce Nadaję pojawi się 9-cyfrowy kod nadania i kod QR.
Z tymi informacjami oraz zapakowaną paczką należy udać się do maszyny Paczkomat, która została wybrana podczas zamawiania usługi w aplikacji. Następnie trzeba zeskanować kod QR lub ręcznie wpisać cyfrowy identyfikator przesyłki na ekranie automatu. Skrytka przypisana do pakunku otworzy się automatycznie. Wtedy wystarczy już tylko włożyć tam paczkę i zamknąć jej drzwiczki.
Materiał zewnętrzny