Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Skrzyżowanie Pszowska-Górnicza w Wodzisławiu Śl. doczeka się sygnalizacji świetlnej?

- Jeżeli, ruch wzrośnie, zapadnie decyzja o instalacji w tym miejscu sygnalizacji świetlnej - zapewnia rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Chodzi o planowaną przebudowę skrzyżowania Pszowska-Górnicza w Wodzisławiu Śl.

Skrzyżowanie Pszowska-Górnicza w Wodzisławiu Śl. doczeka się sygnalizacji świetlnej?
Skrzyżowanie Pszowska-Górnicza w Wodzisławiu Śl. O jego przebudowie, na którą liczy wielu użytkowników tego problematycznego miejsca, mówi się od dobrych kilku lat. (fot. Justyna Koniszewska)

Wracamy do tematu przebudowy skrzyżowania ul. Górniczej z ul. Pszowską w Wodzisławiu Śl. O tej inwestycji, na którą liczy wielu użytkowników tego problematycznego miejsca, mówi się od dobrych kilku lat. Kiedy i w jaki sposób zostanie w końcu zrealizowana?

Konieczność przebudowy tego miejsca jest bardzo oczekiwana przez mieszkańców regionu - zwraca uwagę radna Górecka.

Skrzyżowanie z problemami

Skrzyżowanie ul. Górniczej z ul. Pszowską od wielu lat jest przedmiotem narzekań ze strony kierowców z powodu trudności z wydostaniem się z ul. Górniczej, zwłaszcza w godzinach szczytu. - Konieczność przebudowy tego miejsca jest bardzo oczekiwana przez mieszkańców regionu oraz uzasadniona ze względu na niezadowalający poziom bezpieczeństwa ruchu i przepustowości pojazdów - zwraca uwaga radna powiatu wodzisławskiego Jolanta Górecka, która kilka miesięcy temu złożyła w tej sprawie interpelację do starosty wodzisławskiego Leszka Bizonia. Ten poinformował, że projekcie przebudowy przewidziano wydzielenie pasów do skrętu w prawo i w lewo w ciągu ul. Górniczej oraz w lewo i na wprost w ciągu ul. Pszowskiej. Projektowany jest również pas włączenia na drodze wojewódzkiej dla pojazdów skręcających w prawo w ul. Górniczą. "Na obecnym etapie nie przewiduje się montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu" - pisał w odpowiedzi. Ta kwestia zaniepokoiła radną Górecką.

Najbardziej oczekiwanym przez mieszkańców rozwiązaniem jest budowa ronda - mówi radna Górecka.

Radna interweniuje

Jak zwraca uwagę radna Jolanta Górecka, mieszkańcy licznie zgłaszają sprzeciw wobec planów skrzyżowania bez rodna lub sygnalizacji świetnej. Nasza redakcja także otrzymała wiele zgłoszeń w tej sprawie po publikacji artykułu pn. Z pasami do skrętu, ale bez sygnalizacji. Skrzyżowanie w Wodzisławiu Śl. wciąż czeka na przebudowę. - Argumentem zasadniczym jest zagrożenie dla bezpieczeństwa pojazdów włączających się do ruchu w ul. Pszowską, a co gorsze, próba skrętu w ul Górniczą, jadących z kierunku Kokoszyc - podkreśla radna. Dodaje, że ul. Pszowska jest obciążona dużym natężeniem ruchu z powodu braku Drogi Głównej Południowej, która miała być obwodnicą miasta. - Najbardziej oczekiwanym przez mieszkańców rozwiązaniem jest budowa ronda, która znacznie upłynniłaby przepustowość aut. Zdaniem mieszkańców duży koszt inwestycji oraz zaproponowane rozwiązanie w postaci dodatkowych pasów do skrętu nie przyniosą pożądanego efektu - mówi. W efekcie do Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śl. złożyła jeszcze jedną interpelację w tej sprawie.

Starosta odpowiada

W odpowiedzi na zapytanie radnej starosta Leszek Bizoń poinformował, że 9 grudnia zeszłego roku Wojewoda Śląski wydał decyzję zezwalającą na realizacji przebudowy skrzyżowania Górnicza-Pszowska, która uprawomocniła się 26 stycznia. "W związku z tym, że wydanie decyzji kończy etap projektowy, za który odpowiadał powiat wodzisławski, całość dokumentacji została przekazana Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w celi realizacji inwestycji" -przekazał.

Dalej Leszek Bizoń zwraca uwagę, że katowicki oddział ZDW miał do wyboru kilka wariantów przebudowy skrzyżowania. Zakładały one: budowę ronda, budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, budowę skrzyżowania bez sygnalizacji, ale z pasem włączenia w kierunku Pszowa. "ZDW podjęło decyzję o wyborze wariantu najbardziej ekonomicznego, czyli przebudowę skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej" - informuje starosta wodzisławski.

W dalszej części odpowiedzi włodarz przekazuje, że biorąc pod uwagę intensywny w ostatnich latach rozwój strefy gospodarczej przy ul. Olszyny w Wodzisławiu Śl. i związanym z tym prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu drogowego przychylił się do próśb mieszkańców i na początku lutego skierował do Zarządu Województwa Śląskiego pismo z zapytaniem, czy istnieje możliwość uzupełnienia dokumentacji projektowej o część dotycząca instalacji świateł. "Aktualnie nie jest znana decyzja w tej sprawie" - napisał na koniec starosta Bizoń.

Jeżeli, ruch wzrośnie, zapadnie decyzja o instalacji sygnalizacji świetlnej - zapewnia rzecznik prasowy ZDW w Katowicach. 

Będzie sygnalizacja świetlna, czy nie będzie?

Skontaktowaliśmy się z katowickim oddziałem ZDW. Chcieliśmy m.in. poznać argumenty, jakie przemawiały za wyborem wariantu przebudowy skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej oraz kiedy planuję się inwestycję zrealizować. Odpowiedzi udzielił nam rzecznik prasowy Ryszard Pacer. Wyjaśnił, że decyzja o budowie sygnalizacji świetlnej musi być poparta wynikami badań natężenia ruchu. Jeśli wykazują one odpowiednio wysokie wartości, zasadna jest jej instalacja. - W tym przypadku natężenie ruchu nie jest tak duże - mówi Ryszard Pacer. - Jeżeli, ruch wzrośnie, zapadnie decyzja o instalacji sygnalizacji świetlnej - dodaje. Zwraca uwagę, że projekt przebudowy skrzyżowania wykonany przez powiat wodzisławski zawiera komponenty potrzebne do instalacji sygnalizacji, zatem będzie to ułatwienie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

A kiedy inwestycja zostanie zrealizowana? Rzecznik ZDW w Katowicach odpowiada, że termin nie jest w tej chwili ustalony. Zwraca uwagę, że to Zarząd Województwa ustala plany realizacji inwestycji, po czym przedstawia je Sejmikowi w planach budżetu województwa na kolejne lata. - O tak ustalony budżet, oparty jest Plan Rzeczowo-Finansowy, który otrzymujemy od Zarządu Województwa. To jest dla nas plan działania na kolejny rok i lata następne w przypadku inwestycji wieloletnich - mówi Ryszard Pacer.

Ludzie

Leszek Bizoń

Starosta Wodzisławski

37 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~doniżej (188.137. * .10) 05.03.2023 17:52

Z tego co wiem to musi być osobny projekt nie można sygnalizacji podłączyć bez projektu . Co do dodatkowego miliona to się zgadzam.

~Ziom (87.207. * .126) 05.03.2023 17:18
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Poczytaj słowa rzecznika zdw że zrozumieniem:
.... "projekt przebudowy skrzyżowania wykonany przez powiat wodzisławski zawiera komponenty potrzebne do instalacji sygnalizacji, zatem będzie to ułatwienie, jeśli zajdzie taka potrzeba."
Kanały do świateł są ujęte w projekcie, wiec na przyłącz może ok 1mln dodatkowo trzeba wydać..
Jak robić to do porządku a nie tak jak w Kokoszycach

~doniżej (188.137. * .10) 05.03.2023 16:54

przeczytaj artykuły w nowinach ze zrozumieniem , Starostwo opracowało projekt techniczny na przebudowę skrzyżowania wojewoda wydał pozwolenie na budowę i teraz trzeba zrobić rzecz najważniejszą przekonać służby Marszałka Województwa, żeby zabezpieczyli około 10 mln złotych na wykonanie przebudowy skrzyżowania i dodatkowe kilkaset tys. zł. na dokumentację sygnalizacji świetlnej i włączyli sygnalizację do planu przebudowy i znowu nowe pieniądze na zmianę projektu. To tylko tyle a przypuszczam, że problemów będzie dużo więce

~ziom (87.207. * .126) 05.03.2023 14:55

żeby było bezpiecznie sygnalizacja musi być... działaj kobieto! starosta niech zejdzie na ziemię i zacznie rozmowy z ZDW, tu pisma nie wystarczą, ooo Panie jak mnie stworzyłeś tak mnie mosz

aus 04.03.2023 19:52
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

oczywiście, że przy obecnych przepisach światła są lepsze niż ronda, szczególnie tam gdzie jest dużo pieszych, którzy potrafią zablokować rondo i całe ulice np. Wałową jak dzieci idą z LO1.

~doniżej (188.137. * .10) 04.03.2023 19:21
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Chyba jednak najmniejsze korki są na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, oczywiście jak jest dobrze wyregulowana, po drugie pod ronda potrzeba więcej terenu , szczególnie teraz kiedy piesi mają pierwszeństwo na przejściach

mieszkaniec centrum 04.03.2023 19:11

Ruch tam jest ogromny także na pewno coś by tam się przydało, tylko może rondo zamiast świateł ?

Tymo73 04.03.2023 19:00

~ciekawy - bezradni tylko sobie ręce ściskają na zdjęciach i poklepują się po plecach, tyle mogą...

zxc 03.03.2023 08:41
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

przecież inwestycje leżą w Wodzisławiu (chodzi mi o wydział), tam jest kiepski nadzór, planów nowych dróg chyba nie ma żadnych, DGP to etap "projektowania" od dziesiątek lat. Po prostu DNO.
Ale zobaczcie też na starostwo powiatowe w Wodzisławiu czy wybudowało nową drogę? jakiś łącznik? poszerzyło od 1999 r. jakąś drogę? Ale jak tam rządzą mieszkańcy wsi to Oni mentalnie nigdy poza swoją wieś nie wyszli. Efekt jest taki, że wszędzie są nowe drogi czasami nowoczesne a u nas nawet pomysłów nie ma.

~ciekawy (188.137. * .170) 03.03.2023 08:30
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Zastanawiam się co robili prezio i inni radni, nieporadni, nikt wcześniej nie widział planów tego remontu ??
Nikt nie przewidział takiej sytuacji ? okazuje się że szybciej się jedzie "starą" drogą czyli Oraczy i Pałacową

zxc 03.03.2023 08:21
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Tymo73 projektanci w "pracy zdalnej" z Warszawy albo Gdańska co nigdy tutaj nie byli. Zarządcy Dróg którzy w naszym regionie zamiast dróg miejskich robią drogi wiejskie dla furmanek jak w górach. Wreszcie wszelkiej maści miernoty w powiecie i urzędach gmin. Oni nawet jeśli mogliby coś zmienić w projektach to tego nie robią.

Tymo73 02.03.2023 22:38
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Popieram w całej rozciągłości ! Korzystając z okazji chciałem zapytać jaki kret..n zaprojektował skrzyżowanie Młodzieżowej z Pszowską bez sygnalizacji świetlnej ??? Remontując całą ul. Młodzieżową ??? Miało być rondo, nie ma nawet sygnalizacji świetlnej, jadąc od Zawady stoi się nierzadko za byłym SPAR-em...Dlaczego nie ma lewoskrętu z Młodzieżowej na Pszów ??? Za to jest 30 metrowy lewy pas do skrętu od sklep - wiecznie pusty ale jest...Kto za to odpowiada ?? Jak zawsze inżynier NIKT....

aus 02.03.2023 19:17
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

zobaczcie na jedno, w Wodzisławiu nawet remont jednego skrzyżowania i świateł to stan marzeń.... a sąsiedzi budują nowe drogi, obwodnice, Racibórz, Rybnik, Żory i Jastrzębie drogowo wyprzedziły Wodzisław o lata świetlne. Ale za to nasi parlamentarzyści lubią wiejskie festyny, remizy strażackie i kołocze. O Teresce piszą nowiny bo wybory się zbliżają, ale nie znam żadnej jej inicjatywy w Wodzisławiu czy okolicy w sprawie np. dróg.

~zgryźliwy (46.134. * .187) 02.03.2023 17:41
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Dwujezdniowa DGP rozwiązałaby wszystkie te problemy, ale jak się składa hołd lenny większemu sąsiadowi z północy to tak się kończy, że sąsiad ma gotową autostradę, a my rysunek zwykłej, powyginanej dziwnie drogi, która może kiedyś powstanie, jak będziemy grzeczni i przestaniemy się buntować narzucanej nam na chama aglomeracji rybnickiej.

wnikliwy 02.03.2023 16:26
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Do op@ chyba mało bywasz w wielkim mieście, odkryłeś Amerykę z tymi światłami przy spodku,one tam są od zawsze małomiasteczkowy trolu

~AnulkaiUlka (37.187. * .128) 02.03.2023 15:19
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Zróbcie tak, żeby były w dzień światła a w nocy rondo. I w końcu zacznijcie wycinać drzewa, zabetonujcie te beznadziejne trawniki bo my kierowcy nie mamy gdzie stawiać swoich bezcennych zbytków.

zxc 02.03.2023 13:41
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

~Stfu2 (46.204. * .140) dlatego ktoś powinien 1. zarządać AKTUALNYCH pomiarów ruchu 2. Dostować projekt skrzyżowania pod uruchamiane jesienią Eko-Okna. 3) założę się, że do jesieni 23 ani nawet 24 ZDW z tym skrzyżowaniem nic nie zrobi bo opowieści o jego remoncie mają już z 10 lat. Chyba że Kieca poprosi swoich kolegów z PO którzy teraz rządzą w Katowicach.

zxc 02.03.2023 13:39
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

~Doker (46.204. * .7) słuszna uwaga, obecnie ronda to są dobre we wsi na małym ruchu albo w miastach ale nocą. Normalnie przy przepisach choćby dla pieszych gdzie idzie jeden za drugim zaczynają blokować ruch. Generalnie w godzinach szczytu komunikacyjnego lepiej sprawdzają się DOBRZE WYREGULOWANE światła.

~markiz (80.53. * .194) 02.03.2023 13:08
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

tak samo wam wyremontują jak młodzieżową - jedna skręcająca ciężarówka blokuje kilkanaście samochodów

~Lolzx (89.64. * .212) 02.03.2023 13:06
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Ale łaska... Jeżeli ruch wrośnie...

~Doker (46.204. * .7) 02.03.2023 13:00
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Przepustowość rond jeszcze spadła po zmianie przepisów na przejściach dla pieszych. Zamiast płynnie się włączać puszczasz na wlocie pieszych.

~Stfu2 (46.204. * .140) 02.03.2023 12:57
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Urzędnik czasów unii to wiadomo stan umysłu. Zaś urzędnik z Katowic to porażka do kwadratu. U siebie robią za miliardy w tej pseudo stolycy a nam ochłapy w wersji oszczędnościowej czytaj dziadostwo i badziewie.

~Doker (46.204. * .7) 02.03.2023 12:52
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Są miejsca gdzie dla zwiększenia przepustowości rondo zamienia się na światła np. Rybnik Parusowiec. W dużych miastach na mocno obciążonych ulicach są tylko światła... Ale na wsi mają swoje stereotypy i wiedzą lepiej...

zxc 02.03.2023 12:22
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

~op (91.192. * .86) widać że nie masz żadnego pojęcia. Rondo przy Spodku ma światła, bo ronda przy dużym ruchu nie wyrabiają.Wszystkie duże ronda w aglomeracjach na całym świecie mają światła, wiele mniejszych zresztą też. Jak myślisz po co? Jak się nie ma pojęcia to i tak się tego nie dowiesz.

~RadaDzielnicy (5.184. * .41) 02.03.2023 12:16
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

zxc zgadzam się i nawet aktualne pomiar nie będą już miarodajne bo i Batory się rozwija i dojazd do Strefy w Rydułtowach a szczególnie produkcja w Eko Oknach mocno zwiększy natężenie ruchu na tym skrzyżowaniu, trzeba już szukać rozwiązań na jutro nie na dzisiaj.

~op (91.192. * .86) 02.03.2023 12:10
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

zxc- nie piszę że Rybnik to aglomeracja Powiedz tym w Katowicach żeby zlikwidowali rondo przy Spodku i dali światła bo są lepsze he he

zxc 02.03.2023 11:44
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

RadaDzielnicy (46.134. * .148) porozmawiajcie z Panią Redaktor JuK i przede wszystkim żądajcie od ZDW AKTUALNYCH badań ruchu a nie badań sprzed 5 lat.

zxc 02.03.2023 11:41
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

RadaDzielnicy (46.134. * .148) powodzenia i nie pozwólcie żeby tam ZDW zrobiło prowizorkę, wąską i niebezpieczną no i bez świateł, bo korki już dziś są pod szyb Jedłownik na Górniczej a będą pod wjazd na Batorego jak uruchomią Eko-Okna.

zxc 02.03.2023 11:38
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~op (91.192. * .86) Rybnik to aglomeracja? Popatrz na Kraków, Warszawę, Katowice, żadne ronda nie zastąpią świateł - a te jeśli DOBRZE są ustawione są lepsze niż ronda (ronda to sprawdzają się tam gdzie ruch jest bardzo mały i mały do średniego). Druga sprawa to zobacz ile Rybnik dróg pobudował nowych, ile łączników. A Wodzisław czy powiat ile?

~RadaDzielnicy (46.134. * .148) 02.03.2023 11:38
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Rada Dzielnicy pilotuje ten projekt już od kilkunastu miesięcy i to nie tylko skrzyżowanie Pszowska- Górnicza ale również w szerszym zakresie jak, znalezienie terenu pod parkingi bo z dokumentacji wynika, że prawoskręt na Górniczej zlikwiduje kilkanaście miejsc postojowych i trzeba znaleźć miejsca na samochody mieszkańców z bloków 1-3 i 2-6, trzeba poprawić widoczność przy wyjeździe z szkoły i przedszkola, zabiegamy również o budowę chodników po prawej stronie ul. Pszowskiej od ul. Wolności. Problemem może być również konieczność zmian w projekcie w przypadku zmiany na sygnalizację świetlną bo wtedy trzeba będzie zlikwidować pas włączeniowy do ruchu na ulicy Pszowskiej. A to zdecydowanie wydłuży realizację tego zadania. To tylko część problemów z którymi się borykamy.

~op (91.192. * .86) 02.03.2023 11:26
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

zxc- bzdury piszesz Rybnik pod rządami Makosza przebudował wszystkie skrzyżowania na ronda i stał się przejezdny

~ciekawy (188.137. * .170) 02.03.2023 10:51
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

tak tak ustawcie światła to korek będzie aż do carrefoura - tylko rondo

zxc 02.03.2023 10:14
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@~serio (188.117. * .10) masz jakąś obsesję świateł, może przez to, że jeździsz tam gdzie są źle ustawione? Zobacz Rybnicka/Chrobrego jak super się sprawdzają - praktycznie 0 korków. Gdyby ich nie było to nikt z Radlina 2 nie wyjechałby na Rybnicką. Także światła dobrze ustawione usprawniają ruch. Dodam jeszcze, że ronda są ok na mały ruch ale przy dużym w dużych aglomeracjach też instaluje się dodatkowo światła bo rondo ma swoją przepustowość przy dużym ruchu się zapycha. Na Pszowska/Górnicza dobrze ustawione światła z wyłączeniem ich w nocy są najlepszym rozwiązaniem (koszt/cena/efekt).

~rymcymcym (193.200. * .16) 02.03.2023 09:37
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

~serio (188.117. * .10) 53 minuty temu
"światła nie usprawnią ruchu tylko spowodują jeszcze większy korek!!!!
Dla rodziców z przedszkola to będzie prawdziwy koszmar wyjazd z ZSP nr 4 jest niewidoczny ze względu na miejsca parkingowe z lewej i z prawej strony " = Ty nie rozumiesz lekceważenia bezpieczeństwa przez PZD, a wyobraź sobie, że ZDW, na Pszowskiej, też toleruje takie parkingi w pasie drogowym i też ma "wywalone" na to, kto i kiedy straci życie albo zostanie kaleką. Prokuratorzy takich nie tykają.

~ciekawy (188.137. * .170) 02.03.2023 09:12
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Zastanawiam się ponadto jaki de.... projektował skrzyżowania PSzowska Młodzieżowa - jedna ciężarówka skręcająca w lewo blokuje cały ruch - zobaczymy co będzie jak otworzę Eko okna - zmieniajcie to czym prędzej

~serio (188.117. * .10) 02.03.2023 08:38
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

światła nie usprawnią ruchu tylko spowodują jeszcze większy korek!!!!
Dla rodziców z przedszkola to będzie prawdziwy koszmar wyjazd z ZSP nr 4 jest niewidoczny ze względu na miejsca parkingowe z lewej i z prawej strony do tego kolejne światła. Ten wyjazd jest niebezpieczny i nikt się tym nie interesuje. Widocznie jak to w Polsce bywa musi się coś stać żeby ktoś coś zrobił...

zxc 02.03.2023 08:30
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Prośba do Pani Redaktor aby dopisała w formie aktualizacji: datę tych badań ruchu przez ZDW. Bo te badania są dawno nieaktualne i ruch obecnie już jest dużo większy a jak uruchomią Eko-Okna to całkiem to się zapcha bo od Radlina i Rybnika wszyscy Kokoszycką pojadą. Więc prośba do Pani o aktualizację i dopytanie Pana rzecznika o to z kiedy mają badania ruchu i z kiedy decyzja o braku świateł bo dawno się to zdezaktualizowało. Inna sprawa, że ZDW zanim przebuduje to skrzyżowanie to dużo wody w Wiśle upłynie, czas biegnie a oni zatrzymali sie w miejscu.