Spójna komunikacja marki to podstawa do sukcesu
Marka komunikuje się z odbiorcami za pomocą różnych form przekazu. Mogą to być ulotki, plakaty, wizytówki, oznaczenie siedziby, reklamy, strona internetowa, a także wpisy w mediach społecznościowych. Wszystkie te publikacje powinna łączyć jedna cecha - spójność. Można o nią zadbać, tworząc identyfikację wizualną marki. Czym ona jest? Z czego się składa? Sprawdź!
Komunikacja marki z odbiorcami, czyli budowanie wizerunku
Każda marka chce nawiązać relację z grupą docelową. W tym celu wysyła do niej komunikaty. Robi to za pośrednictwem rozmaitych form, zarówno drukowanych, jak i cyfrowych. Komunikacja marki z odbiorcami jest niezwykle ważna dla wykreowania jej wizerunku. To on sprawia, że potencjalni oraz obecni klienci firmy mają z nią pozytywne skojarzenia, a także wzbudzane są w nich dobre emocje. Wizerunek jest zatem jednym z najważniejszych elementów przyczyniających się do sprzedaży. Marka, której ufają odbiorcy, może liczyć nie tylko na zyski finansowe, ale również na zbudowanie społeczności wokół niej. Takiej, która wzajemnie wymienia się wskazówkami i sama przyczynia się do budowania wizerunku.
Co to jest identyfikacja wizualna?
Wiedząc, dlaczego komunikacja marki z odbiorcami jest ważna, warto sprawdzić, jak o nią zadbać. Podstawą kreowania pozytywnego wizerunku jest stworzenie identyfikacji wizualnej. To narzędzie, w ramach którego powstają reguły i symbole wykorzystywane do komunikacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami. Dzięki identyfikacji wizualnej marka może wyróżnić swoje cechy. Tym samym zbliża do siebie odbiorców. Identyfikacja wizualna pomaga marce w stworzeniu jej tożsamości. Daje się poznać, zrozumieć swój charakter oraz rodzaj działalności. To z kolei wpływa na jej konkurencyjność na rynku.
Jaka powinna być identyfikacja wizualna?
Odpowiednio zaprojektowana i dopasowana do marki identyfikacja wizualna pomaga w osiągnięciu wizerunkowego sukcesu. Przekłada się on również na sprzedaż oraz zyski. Identyfikacja wizualna powinna być przede wszystkim spójna. Cecha ta umożliwia marce wyróżnienie się na tle konkurencji, a jednocześnie zadbanie o pozytywne skojarzenia. Spójność identyfikacji wizualnej dotyczy wszystkich form, z których korzysta. Bez względu na to, czy są one cyfrowe, czy drukowane, stosowane przez chwilę, czy przez długi okres.
Z czego składa się identyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna składa się z wielu zasad komunikacyjnych oraz symboli. Są one stosowane codziennie, jak i raz na jakiś czas. W ramach identyfikacji wizualnej tworzy się przede wszystkim logo firmy. Jest ono symbolem charakteryzującym markę i pomagającym jej w wyróżnieniu się na tle konkurencji. Logo jest także znakiem, który wykorzystuje się najczęściej w komunikacji z grupą docelową. Pojawia się ono na opakowaniach produktów, stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz innych materiałach cyfrowych i drukowanych. Oprócz logo identyfikacja wizualna składa się z:
- kolorystyki marki,
- typografii,
- strony internetowej,
- projektów graficznych materiałów promocyjnych,
- opakowań produktów,
- stopek maili,
- projektów graficznych materiałów użytkowych,
- wyglądu marki w mediach społecznościowych,
- szyldów stosowanych w oznakowaniu siedziby firmy.
Podsumowanie
Spójna komunikacja to jeden z najważniejszych elementów, który przyczynia się do sukcesu marki w wielu obszarach. W tym celu wykorzystuje się identyfikację wizualną. Zakłada ona stworzenie zasad oraz symboli, które są wykorzystywane w codziennej komunikacji z odbiorcami. Spójna identyfikacja wizualna umożliwia wykreowanie pozytywnego wizerunku, a także zdobycie przewagi nad konkurencją.
Materiał zewnętrzny