68-latka nie zwróciła uwagi na pieszą na pasach. Niebezpieczna sytuacja na Gliwickiej w Rybniku [WIDEO]
Szczególna ostrożność i zmniejszenie prędkości to obowiązki kierującego zbliżającego się do przejścia dla pieszych. Kierujący obowiązany jest do zmniejszenia prędkości tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa. Zapomniała o tym 68-letnia mieszkanka Rybnika.
68-latka zapomniała o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w rejonie przejścia dla pieszych. Kierująca hondą została surowo ukarana na podstawie nagranie nagrania przesłanego na skrzynkę Stop Agresji Drogowej. W Rybniku na ulicy Gliwickiej nie ustąpiła pierwszeństwa pieszej, która znajdowała się już prawie w połowie drogi i zmuszona była zatrzymać się na jezdni, żeby uniknąć potrącenia. Za popełnione wykroczenie rybniczanka została ukarana mandatem, który wyniósł 1500 złotych i 15 punktami.
- Pamiętajmy, że warunki na drodze mogą zmieniać się bardzo szybko. Zmrok i świecące reflektory jadących z naprzeciwka samochodów to z pewnością czynniki, które negatywnie wpływają na komfort jazdy i widoczność. Nie mogą być jednak usprawiedliwieniem, gdy dojdzie do tragedii na drodze. Dlatego zawsze pamiętajmy o dostosowaniu prędkości do aktualnych warunków - apeluje policja.
Piesi, dla zwiększenia swojego bezpieczeństwa powinni nosić elementy odblaskowe, nie tylko poza obszarem zabudowanym. Nawet niewielki odblask noszony prawidłowo daje kierującemu czas na odpowiednią reakcję.
Powiem Wam, że, po zmroku, te różne odblaskowe, podwajane słupki znaków drogowych i niektóre inne tabliczki, zamontowane, przy przejściach, potrafią nieźle "zamaskować" szaroburych pieszych, bo od tych wszystkich elementów dość mocno odbija się światło reflektorów. Dzięki temu wiem i nie mogę się wyprzeć, że zbliżam się do przejścia, ale, szczególnie ubrany na czarno, pieszy musi żywo machać gałązkami, żeby się jakoś objawić, w takim "błyszczącym otoczeniu". Róbcie, na Boga, jakieś odbiory, z prawdziwego zdarzenia, takie nakierowane na praktyczne podniesienie bezpieczeństwa, a nie tylko "formalne", bo papier przyjmie wszystko, a warto z tych zmian prawnych wyciągnąć 110% bezpieczeństwa, dla pieszych, bo to działa dobrze [patrząc na statystyki], ale może jeszcze lepiej.