Zdjęcia produktowe w pigułce
Zdjęcia produktowe stają się bardzo ważnym aspektem wielu biznesów. Dlaczego? Przede wszystkim niemal każdy z nas co najmniej raz dokonał zakupów przez internet. Większość osób już regularnie kupuje różnego rodzaju przedmioty. I tutaj właśnie pojawia się podstawowa rola zdjęć produktów. To właśnie z ich pomocą sklepy internetowe mogą przejrzyście i atrakcyjnie przedstawić swoją ofertę potencjalnym klientom. Kto wykonuje zdjęcia produktowe, co potrzeba do ich poprawnego stworzenia? Na te i inne pytania odpowiemy w poniższym wpisie.
Czym są zdjęcia produktowe?
Na samym początku warto pokrótce opisać kilka rodzajów zdjęć produktów. Wiele osób może stwierdzić, że nie ma tu nic oczywistego - to przecież tylko zdjęcia na białym tle. Faktycznie, są to najpopularniejsze fotografie, które nazywamy packshot. Przedstawiają one produkt na jednolitym, zwykle białym tle. To jednak nie jedyny sposób prezentacji naszej oferty. Zdjęcia produktowe możemy wykonać w ciekawej aranżacji. Są to bardziej złożone kompozycje, które w interesujący i przyciągający uwagę sposób prezentują przedmioty na przykład do wykorzstania w różnego rodzaju reklamach. Zdjęcia produktowe mogą również przydać się na przykład w prezentacjach czy instrukacjach. To z ich pomocą łatwo i skutecznie przedstawimy najważniejsze cechy oraz funkcje.
Kilka dobrych zasad dla każdego zdjęcia produktu
Wbrew pozorom, stworzenie dobrego zdjęcia produktu nie jest proste. Należy posiadać odpowiedni sprzęt, studio przygotowane do fotografii produktów a także doświadczenie w tego typu fotografii ale również w obróbce graficznej.
Poprawne parametry techniczne - warto zadbać o kilka zasad, które wyróżniają profesjonalnej jakości zdjęcia produktów:
- przyciągająca wzrok kompozycja - kąt, pod jakim fotografujemy dany przedmiot ma bardzo duże znaczenie aby produkt atrakcyjnie prezentował się w ofercie sklepu
- jednolite i białe tło - niezwykle ważne w przypadku zdjęć packshot. Nie ma tu mowy o nieporządanych paprochach czy cieniach
- cały produkt w polu ostrości - zdjęcia prezentujące produkt powinny przedstawiać przedmiot w całości ostry i wyraźny
- odpowiednia ilość zdjęć każdego przedmiotu - nie popełniajmy błędu w postaci wykonania tylko jednego packshotu. Wiele ofefert ma zbyt małą ilość fotografii przez co kupujący nie są w stanie dobrze zapoznać się z ofertą
- spójność - zadbajmy o to aby każde zdjęcie produktu w sklepie internetowym wyglądało w ten sam sposób. To wizytówka naszej oferty
Komu przydadzą się zdjęcia produktowe?
Jak wspominaliśmy na samym początku tego wpisu, najczęściej po zdjęcia produktowe sięgają różnego rodzaju sprzedawcy on-line. Są to zarówno firmy, które sprzedają za pomocą sklepów internetowych, ale również na platformach aukcyjnych. Przedsiębiorstwa, które wydają katalogi produktów z pewnością docenią profesjonalne zdjęcia produktowe. Agencje reklamowe również chętnie korzystają z fotografii produktów. Są one wykorzystywane w kreacjach reklamowych oraz innych miejscach prezentacji oferty reklamowanej firmy.
Kto wykonuje zdjęcia produktów?
W obecnych czasach niemal każdy może wykonać zdjęcia produktowe. Warto jednak zwrócić uwagę na to, gdzie zamierzamy je wykorzystać. W dobie dużej konkurencji nie warto prezentować słabej jakości fotografii gdyż może to wpłynąć negatywnie na odbiór naszej oferty wśród potencjalnych klientów. Profesjonalne zdjęcia produktowe są wykonywane przez fotografów, którzy specjalizują się w tej dziedzinie. Potrafią oni stworzyć zarówno podstawowe packshoty, złożone kompozycje a także w ciekawy sposób przedstawić nawret z pozoru banalne przedmioty. Dlaczego tak ważne jest aby zdjęcia produktów zostały wykonane przez profesjonalnego fotografa produktowego? Jest to gwarancja wysokiej jakości prezentacji dowolnego przedmiotu (również tych trudnych w fotografowaniu jak szkło czy metal). Ponadto mamy pewność, że zdjęcia produktowe wykonane przez profesjonalistę spełnią wymogi na przykład portali aukcyjnych czy mediów społecznościowych, gdzie umieścimy reklamę.
Materiał zewnętrzny