Zadbaj o rozwój umiejętności swoich pracowników dzięki Assessment & Development Center
Co sprawia, że pracownik jest lojalny, zaangażowany i zamierza związać się z firmą na dłużej? Atrakcyjne wynagrodzenie to nie wszystko. Dla Millenialsów i wchodzących na rynek pracy Zetek równie ważne są możliwości rozwoju zawodowego. Jak spełnić oczekiwania pracowników i zatrzymać w firmie największe talenty? Sprawdź, na czym polega Assessment & Development Center.
Czym jest Assessment & Development Center?
W badaniu „Rekrutacja 2021”, przeprowadzonym na zlecenie agencji doradztwa personalnego HRK, respondentom zadano pytanie o to, co może dać przewagę pracodawcy. 48% ankietowanych odpowiedziało, że czynnikiem wspierającym konkurencyjność jest „ciekawa i rozwijająca praca”. Pracownicy oczekują, że to właśnie pracodawca umożliwi im zdobywanie nowych kompetencji.
Jak wyznaczyć ścieżkę zawodową dla każdego zatrudnionego i ocenić jego indywidualny potencjał zawodowy? Aby uzyskać obiektywną ocenę, wykorzystuje się specjalne techniki diagnostyczne, takie jak Assessment Center i Development Center (przy czym AC jest stosowana przede wszystkim w przypadku programów rekrutacyjnych).
Sesja DC najczęściej składa się z trzech etapów: przygotowania, realizacji i zakończenia. Pierwszy etap obejmuje dobór kompetencji i zadań. Drugi etap to obserwacja. Trzecia i ostatnia część to przygotowywanie raportów i feedback. W ocenie pracownika uczestniczą certyfikowani asesorzy, którzy oceniają umiejętności kandydata za pomocą różnego rodzaju technik, m.in. testów kompetencyjnych czy zadań symulacyjnych (indywidualnych i grupowych). Sesja DC może trwać kilka godzin. Może także zostać podzielona na kilka dni.
Dlaczego warto inwestować w programy wspierające rozwój pracowników?
Programy wspierające rozwój przynoszą korzyści obu stronom – zarówno pracownikom, jak i pracodawcy.
Osoby zatrudnione, które widzą możliwość rozwoju w ramach obecnych struktur firmowych, wykazują się większym zaangażowaniem, kreatywnością i lojalnością. Rzadziej zmieniają miejsce pracy i są mniej narażone na wypalenie zawodowe. Mają większą motywację do pracy i chętniej wychodzą z własnymi inicjatywami. Dzięki obiektywnej ocenie, wystawionej przez certyfikowanych asesorów, mogą lepiej poznać swoje słabe i mocne strony. Wiedzą, nad czym muszą pracować, żeby otrzymać propozycję awansu.
Inwestycja w rozwój pracowników jest korzystna także z perspektywy pracodawcy. W obecnych czasach, gdy środowisko biznesowe rozwija się wyjątkowo dynamicznie, posiadanie zespołu, który ma wysoko rozwinięte kompetencje twarde i miękkie, może zapewnić firmie przewagę konkurencyjną. Dzięki temu przedsiębiorstwo może łatwiej dostosować się do szybko zmieniających się wymagań rynkowych i aktualnych trendów.
Dbanie o rozwój pracowników może znacznie ograniczyć rotację zatrudnionych. Utrata kluczowych pracowników na rzecz konkurencji może negatywnie wpłynąć zarówno na sytuację finansową organizacji, jak i jej wizerunek.
Sesje Assessment & Development Center ułatwiają rekrutację do programów rozwojowych realizowanych wewnątrz organizacji. Pracodawca, po zapoznaniu się z opiniami asesorów, jest w stanie lepiej zarządzać talentami. Nowoczesne techniki diagnostyczne są często wykorzystywane w trakcie rekrutacji wewnętrznych, np. na stanowiska menedżerskie. Dzięki zadaniom symulacyjnym i testom osobowościowym można łatwiej ocenić, czy pracownik, który dotychczas piastował stanowisko specjalistyczne, sprawdzi się w roli kierownika zespołu.
Więcej informacji znajdziesz na: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/ocena-i-rozwoj/assessment-development.
Materiał zewnętrzny