W przedszkolu nr 41 w Rybniku zakończyła się kolejna edycja ogólnopolskiego projektu
O projekcie Technikoludka pisaliśmy już wcześniej. Dalej jednak śledzimy jego losy. W tym roku szkolnym zakończyła się już III edycja projektu organizowana przez nauczycielki z Przedszkola nr 41 w Rybniku dla przedszkoli i szkół podstawowych z całej Polski.
Tym razem udział brało w nim 80 placówek z całego kraju, które każdego miesiąca wykonywały zadania związane z technologią dla najmłodszych i nie tylko. Zadania tegorocznej edycji były bardzo zróżnicowane a ich uczestnicy mieli dowolność w ich wykonaniu.
W tym roku dzieci również poznały zagrożenia i zalety technologii, co jest główną ideą projektu a także brały udział w różnorodnych akcjach i wydarzeniach. A były to: „Dzień książki”, podczas którego dzieci poznały etapy powstawania książki a także miały okazję pobawić się w redaktorów, grafików, drukarzy oraz bibliotekarzy, „Od mowy do Internetu” czyli poznanie drogi listu od gołębia do maili, „Dzień dinozaura” dla najmłodszych dzieci, „Dzień matematyki” podczas, którego dzieci brały udział w grupowej olimpiadzie, „Jestem lokalnym patriotą”, podczas którego dzieci poznawały środowisko lokalne, zabytki czy też „Dzień przyjaciela”. Nie brakowało także dodatkowych zadań i wydarzeń takich, jak poznawanie sprzętu technologicznego czy zabawy z nowoczesną technologią – robotami, genibotami, ozobotami itp.
Atrakcyjnym wydarzeniem dla przedszkolaków z Przedszkola nr 41 w Rybniku okazały się warsztaty tworzenia lodów tajskich przy użyciu zamrażalki, którą dzieci miały okazję dokładnie zobaczyć od zewnątrz i wewnątrz a następnie obserwować produkcję lodów. Ważnym aspektem tegorocznej edycji były również emocje a dokładnie wpływ nowoczesnych technologii na emocje dziecka. Podjęta tematyka miała na celu profilaktykę uzależnień. Nauczycielki organizowały tablice informacyjne oraz tworzyły ulotki dla rodziców zawierające ważne aspekty profilaktyki zdrowia dziecka. Dla dzieci natomiast zorganizowały zajęcia w języku angielskim na temat emocji pt.” Happy or sad” .
Jak widać temat technologii jest znany nie tylko na wyższym szczeblu edukacji ale również najmłodszym przedszkolakom. Jak mówią pomysłodawczynie powstania projektu Aleksandra Mazur oraz Agnieszka Chudzik, projekt ma celu przede wszystkim uświadamiać dzieciom i rodzicom zagrożenia płynące z nowoczesnych technologii (Internetu) i nie tylko. Pokazywać zalety ale i wady korzystania z technologii. Dzieci korzystających z telefonów, tabletów jest coraz więcej dlatego już od najmłodszych lat należy uczyć ich właściwego i roztropnego korzystania z tych urządzeń.
Więcej o projekcie przeczytacie państwo na stronie:
https://www.p41.miastorybnik.pl/projekty-i-programy.html
źródło: Przedszkole nr 41