Fotografia nieruchomości – jakość kluczem do sukcesu
Fotografia nieruchomości i wnętrz to jeden z najbardziej istotnych etapów budowy oferty sprzedażowej lokalu użytkowego, domu lub mieszkania. Profesjonalne zdjęcia wzbudzają większe zainteresowanie i przykuwają uwagę odbiorców oferty. Do tego dochodzą filmy i wideo spacery pokazujące rzeczywisty wygląd danej przestrzeni. Czytaj dalej, by dowiedzieć się o korzyściach współpracy z profesjonalnym fotografem!
- Jak przykuć uwagę odbiorców?
- Fotografia nieruchomości – czego unikać, na co uważać?
- Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa?
Jakościowa fotografia często przesądza o tym, czy klient przyjrzy się bliżej ofercie, czy ją zignoruje.
Jak przykuć uwagę odbiorców?
Profesjonalnie przygotowana oferta to jeden z kluczowych elementów wynajmu i sprzedaży nieruchomości. Rynek pośrednictwa jest mocno konkurencyjny, dlatego warto zadbać o umiejętnie przygotowane zdjęcia ofertowe. Często to właśnie one przesądzają o końcowym sukcesie (wiele osób niestety lekceważy ich znaczenie). Trzeba wiernie oddać istotne cechy pomieszczeń, jednocześnie przedstawiając wszystko w atrakcyjny sposób dla oka.
Zdjęcia danego pomieszczenia powinny jak najlepiej oddawać jego specyficzny charakter. Właściwie wyważone proporcje zdjęć, zachowanie zbalansowanych pionów i poziomów, oraz fachowe operowanie światłem to rzeczy podstawowe. Trzeba też pamiętać o zwracaniu uwagi na detale i przedmioty, które budują klimat.
W trakcie długiego procesu zakupu nieruchomości potencjalny nabywca przed ostatecznym wyborem przejrzy tysiące ogłoszeń. By mieć większe szanse w starciu z konkurencją, warto mieć ofertę, która się wyróżnia. Pośrednicy, którzy od lat korzystają z profesjonalnych zdjęć nieruchomości, zgodnie potwierdzają, że solidnie przygotowane fotografie przekładają się na faktyczny wzrost zainteresowania ofertą i szybką sprzedaż nieruchomości.
Fotografia nieruchomości – czego unikać, na co uważać?
Fotografia nieruchomości z każdym rokiem coraz bardziej zmierza w kierunku profesjonalizacji. Można zaobserwować wzrost jakości zdjęć, które są zamieszczane w serwisach ogłoszeniowych. Odpowiednio przygotowana oferta jest bardzo ważna, jednak nadal wielu agentów z braku wiedzy, doświadczenia i dobrego sprzętu nie jest w stanie sprostać rosnącym standardom. Aparaty w smartfonach pozwalają co prawda robić wysokiej jakości zdjęcia, jednak bez wystarczająco szerokiego kąta w obiektywie oraz statywu nie jest możliwe wykonanie idealnego ujęcia. Brak jakościowych zdjęć wpłynie negatywnie na odbiór nieruchomości. Jednymi z najczęstszych grzechów w fotografiach tego typu są kadry z wysokości oczu i rozmazanie obrazu. Do tego dochodzi brak przygotowania wnętrz i pozostawianie na widoku takich elementów jak: zmywak na zlewie, niechlujnie zawieszona ściereczka, kosmetyki w rogu prysznica, itd. Są to małe rzeczy, ale jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach.
Brak właściwego przygotowania nieruchomości do zdjęć, złe kadry, zagracona przestrzeń i słaba jakość fotografii są rzeczami, które mocno wpływają na negatywny odbiór oferty i tym samym zmniejszają szanse powodzenia.
Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa?
Jakościowe zdjęcia nieruchomości korzystnie wpływają na odbiór oferty sprzedażowej. Dzięki nim Twoja nieruchomość może zostać sprzedana szybciej. To samo dotyczy sytuacji, kiedy jesteś właścicielem hotelu albo innego obiektu, który chcesz wypromować oraz zadbać o nowych klientów. Profesjonalna fotografia wnętrz i lokalów wpływa też na większe zyski – piękne zdjęcia generują nie tylko większe zainteresowanie, ale powodują również, że mieszkania sprzedają się w wyższych kwotach. Dzięki zatrudnieniu profesjonalnego fotografa nieruchomości zyskujesz:
- zdjęcia wykonane profesjonalnym sprzętem;
- gotowy produkt w ciągu kilku dni;
- profesjonalne zdjęcia nieruchomości z drona;
- wirtualne spacery.
Fotograf nieruchomości fotografuje wszelkiego rodzaju nieruchomości, mieszkania, apartamenty, hotele, pensjonaty, agroturystykę oraz sklepy. Możliwa jest także długoterminowa realizacja fotograficzna prowadzona podczas inwestycji.
Materiał zewnętrzny