Rewolucja w komunikacji. Wspólny bilet wystartował
W piątek, 1 marca w Górnośląsko–Zagłębiowskiej Metropolii wystartował wspólny bilet Kolei Śląskich, GZM i Polregio, który w ofercie KŚ nosi nazwę Taryfa Max Bilet.
Rewolucja w komunikacji. Wspólny bilet wystartował
To jeden z najlepszych tygodni w historii Kolei Śląskich. W poniedziałek regionalny przewoźnik podpisał umowę na rozbudowę swojego zaplecza technicznego przy ul. Raciborskiej w Katowicach, w czwartek Województwo Śląskie zamówiło 22 nowe pociągi, z których będą korzystały KŚ, a w piątek wystartował wspólny bilet w Górnośląsko–Zagłębiowskiej Metropolii.
W Kolejach Śląskich pełny zestaw zniżek – Pasażerowie mają do wyboru cztery imienne bilety miesięczne – Taryfę Max Bilet Kolei Śląskich oraz ich odpowiedniki – 30-dniowe Metrobilety GZM. Za najtańszy bilet na jedno miasto pasażerowie zapłacą 119 zł, za bilet na dwa miasta 149 zł, za trzy do sześciu sąsiadujących ze sobą miast 189 zł, a za bilet sieciowy 249 zł. Dodatkowo, funkcjonuje jeden bilet 24-godzinny – Metrobilet 24h w cenie 24 zł. Bilety można kupić w kasach biletowych, biletomatach, pociągach Kolei Śląskich oraz w aplikacjach biletowych. – Ceny biletów są takie same, ale w przypadku zakupu w Kolejach Śląskich, pasażerowie mają do dyspozycji pełny wybór ustawowych zniżek – wyjaśnia Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich.
Integracja oferty komunikacji publicznej – Porozumienie przewoźników oznacza dla pasażerów większą elastyczność i łatwość w podróżowaniu po Metropolii. Wystarczy jeden bilet, z którym możemy wybierać najszybsze dostępne połączenia i dogodne przesiadki – wyjaśnia Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii. I dodaje: – Pilotaż pogłębionej integracji potrwa do końca roku. Mam nadzieję, że po jego zakończeniu uda nam się rozszerzyć porozumienie o kolejne bilety. Już teraz dziękuję władzom województwa i kolejowych spółek za otwartość i gotowość do rozmów.
Te pociągi - znów jednopoziomowe, byśmy się nie pomieścili? 1 miejsce siedzące w piętrusie kosztuje 1,6 x mniej, niż w jednopoziomowym składzie. (235 tys. zł/miejsce w zwykłym, 141 tys. zł/miejsce w piętrowym - służę wyliczeniami)
A co w subregionie zachodnim dalej 7 biletów i przewoźników?